• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Vart var det man skulle maila om man ville få tag i dem på milly?

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-04 12:46:59 följande:
    millybridal2001@gmail.com
    Tack, bifogar man bara bild på klänningen o frågar vad det skulle kosta ? Åh nu vill jag ju verkligen köpa denna...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 12:43:11 följande:
    Nu ska sambon till universitet, inboxar dig sen när han är tillbaka.
    Tusen tack för all hjälp.... jag brukar annars ta min far på detta, han har drivit företag och kan detta i sömnen... men lägligt nog är han i thailand. 

Jag har ytterligare en fråga då som du kan fråga din sambo om.
    Jag ska starta företaget 4 april. Räkenskapsåret blir ju då 110404-111231. Då står det att jag ska lämna inkomstdeklaration för den perioden. 
    Det betyder väl att jag bara ska redovisa omsättning, överskott, ingående/utgående moms för just den perioden (9 mån), inte för hela året (12 mån)?

Sen har jag nog inga fler frågor!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 12:51:36 följande:
    Tack, bifogar man bara bild på klänningen o frågar vad det skulle kosta ? Åh nu vill jag ju verkligen köpa denna...
    Japp, det räcker. 
  • S2011

Herregud. Nu har jag hajpat upp mig under hela kvällen igår och hela morgonen idag.
    Tänk om de inte förstår mina instruktioner om färgerna på klänningen?
    Har skickat ett extra mail för att checka av så de förstår hur jag vill ha den - får jag hem en helvit klänningen så kommer jag ju få ett utbrott...

Passade även på att fråga hur lång tid de beräknar att min order tar. Trodde ju jag skulle få en beräknad "tidslinje" i orderbekräftelsen, men icke.. Det är iofs bra länge kvar till bröllopet, men det känns intressant att veta om det kommer ta 30, 50 eller 90 dagar, liksom.. 

• nawal01
    Sörön10 skrev 2011-03-03 23:49:12 följande:
    Kikar lite och undrar om det stämmer att många av er beställer från milanoo? 

Sitter i valet och kvalet över varifrån (och vad!) jag ska beställa en klänning och undrar vilka företag som är bra och pålitliga NU.  
    Hej, jag har precis beställt från milanoo och så som jag har förstått det så är klänningarna av bra kvalite och ser ut som på bilden. Dom har fina och billiga klänningar där så lycka till =)
  • Sörön10
    nawal01 skrev 2011-03-04 13:06:54 följande:
    Hej, jag har precis beställt från milanoo och så som jag har förstått det så är klänningarna av bra kvalite och ser ut som på bilden. Dom har fina och billiga klänningar där så lycka till =)
    Tack för svaret! =) Då kanske det blir där! 

Är ute efter en långklänning och har hittat en jättefin där 
    www.milanoo.com/upen/v/201010/Blue-A-line-Strapless-Empire-Waist-Satin-Evening-Dress-35124-1.jpg

Dock är denna fin också, men den gick tydligen inte att få hellång.

www.milanoo.com/upen/hvx/201101/Blue-Sweetheart-Beaded-Satin-Taffeta-Silk-Prom-Dress-48247-2.jpg 

Så man kanske får ta och köpa båda två helt enkelt! haha 
  • frallan

Min klänning sitter nu fast i tullen
    Som man längtar efter att få sin klänning, jag orkar inte vänta en dag till på att den skall komma! Har inget emot att betala momsen men önskar at det fanns ett enklare sätt, kanske att man kunde betala den redan vid köpet av sin vara... det tog två dagar för min klänning att ta sig från kina till göteborg och kommer typ ta en vecka eller mer för den att komma till mig från göteborg till göteborg...

Nu är den skickad från göteborg (dit den anlände) till helsingborg för att skickas tillbaka till göteborg...effektivt!
    Momsen är betald och allt så nu är det väl bara att vänta!

Hoppas verkligen att den är mödan värd när den anländer till mig...

• lovvydovvy
    Skumboll skrev 2011-03-04 10:24:54 följande:
    Jättemärkligt, faktiskt! 
    Vad är det för klänning du frågat pris på?
    1700tal skrev 2011-03-04 10:51:59 följande:
    Har du fått med vilka material de använder i svaret? Vilken klänning var det? Tygmängden kan ju skilja enormt. Vilken tillverkare var billigast?

Den här var det, milly är nästan 100 dollar billigare precis som de var på den andra i satin. Milly skriver ju vilket material de använder, dock inte hur mycket. Landy skickar inga specifikationer men de frågar efter min paypal så att de kan skicka en "invoice", vet ni om de skickar med specifikationerna då?

Blivit inspirerad av alla multiköpare här inne nu så funderar på att köpa båda klänningarna! Inte bra för budgeten att hänga här inne...

Lägger in en bild på det första klänningen också, om någon ny är nyfiken ller ni andra glömt vilken det var

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden