• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    Skumboll skrev 2011-03-03 22:05:58 följande:
    haha, mitt "hollow to hem" mått är 132 cm utan klack. Men så la jag på en deci för att inte klänningen ska bli för kort. Bättre att kunna lägga upp än att man står där med en för kort klänning....
    Håller med om det! Fast det vore ju skönt att slippa ändra på längden om resten av klänningen sitter bra!  OM den sitter bra dvs...
    Knopan skrev 2011-03-03 22:03:01 följande:
    Nej, skor är ännu ett frågetecken för mig. Jag är en riktig klacktjej och brukar ha 12-15 cm, men tror jag får nöja med kanske 7-9 cm på dagen D. Så då blir jag ju cirkus 180 cm. Förbaskat också, i morgon är det jag som rånar en bank och köper en designerklänning på plats i butik!
    Wow, såna klackar är inget för mig. Jag hoppas överleva i 3-5 cm höga klackar, jag!
  • Darling Daisy
    Balmor skrev 2011-03-03 16:33:24 följande:

Hej alla blivande brudar!

Min dotter ska på sin första bal före skolavslutningen, går i åk 9. Hon har blivit så förtjust i en klänning från Sacha James, Viva Prom D2583. ccgi.sachajames.plus.com/pdfmaker/vivapdf.php...

Är detta möjligtvis någon klänning ni sett hos någon av säljarna från Kina? I vår lokala klänningsaffär vill de ha 4´900kr vid köp eller 2´500 för att hyra den en kväll. Jag tycker detta är för mycket och funderade därför på om det skulle kunna vara en bra idé att istället beställa en klänning från Kina, då får hon ju också behålla klänningen och det förhoppningsvis till en lägre kostnad än hyrpriset t o m.

Var också in i den andra tråden för att få lite mer tips om vilka säljare som får flest rekommendationer, men den var ju tyvärr fortfarande ganska tunn på information så vill någon dela med sig av sina erfarenheter skulle det uppskattas. Tack.

Hej Balmor!

Ursäkta sent svar. Jag har inte letat bland balklänningarna, så jag har inte sett din dotters klänning. Mitt tips är att antingen leta igenom några kinaföretag efter klänningen eller att skicka en förfrågan med bild till några företag. Är ganska säker på att du kommer att få ett bättre pris än i butiken hemma i alla fall!
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-03-03 22:48:46 följande:
    Undrar vilket pris som man skulle få!
    Ja    Det här är en av klänningarna på min topplista och om det blir den måste jag maila och fråga.
    Kan inte låta inte bli att tappa lite "respekt" för företaget när de klantat sig så. Vad är det som prissätter en klänning, kan man ju undra.
    Det skiljer ju ändå såpass mycket som cirka 70 dollar. Strange!
  • Darling Daisy

Dags att nanna, godnatt på er!

• Sörön10

Kikar lite och undrar om det stämmer att många av er beställer från milanoo? 

Sitter i valet och kvalet över varifrån (och vad!) jag ska beställa en klänning och undrar vilka företag som är bra och pålitliga NU.  

• Cupcake queen

Väntat med spänning och nu börjar det närma sig, blev lovad att få min klänning ifrån Landy bridal före den 19/3. Är det någon som fått sin nyligen, därifrån? Jag vill ju så gärna se min, har väntat sen januari.

• Helena Mikael
    Knopan skrev 2011-03-03 18:11:31 följande:
    Fråga: När ni beställer från dessa sidor, beställer ni då måttbeställt (så ni skickar era mått)? Eller beställer ni standardstorlek?
    Flera jag pratat med säger att det blivit lite hipp som happ när de måttbeställt.
    Å andra sidan har jag svårt och se att en standardstorlek skulle passa både på bredden OCH på längden.

Eller? 
    Jag har måttbeställt till både mig och min tärna.
    Det kändes bäst då den ska passa både på längd och bredd som du skrev.
    Jag tog bort ett tar cm här o var,  för att jag ska gå ner i vikt.

Men vad jag förstått på dem som beställt är att om det blir fel i strl så är det att dem är lite stora.
    Och det går ju att sy in.
    Bara man räknar med att få göra lite små justeringar borde det itne vara några problem.
  • Darling Daisy

Sörön10: Jag funderar på att beställa från Milanoo, men har inte gjort det ännu. Tror att det är någon eller några som redan beställt. Kanske Sommarbrud? Annars är det väl full fart på Milly nu igen, verkar som om det går många mail fram o tillbaka mellan trådmedlemmar och dem just nu.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden