• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-03 17:35:12 följande:
    Vad roligt!
    Samma sak här, nu när vi rett ut alla frågetecken så skulle de börja på den riktiga klänningen. 
    Gott! Då bör klänningarna blir klara ungefär samtidigt.
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-03-03 17:24:05 följande:
    Det roliga var att när jag chattade med någon av bellorna idag så var hon tvungen att gå för att ta sista bussen hem.... haha.
    Skickade du ändringar av din klänning?
    Haha, skrattar så ja dör.

Jag fick också mail från någon av bellorna idag, strax efter mina mail. I det första skrev hon att de skulle försöka göra vecken lite mer diagonalt och att jag inte skulle oroa mig...hihi. och i det andra skrev hon att hon förstod. hihi. så gulligt så.
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:14:37 följande:
    Är bilden för liten?
    Ni som har lite koll, vdenna skulle kosta 429 dollar plus 69 dollar i frakt från en sida. Är det dyrt/billigt?
    Om jag tänker på min klänning och tittar på din så tror jag det är rimligt, men nu har jag ju ingen aning i övrigt. Jag vet ju inte materialkostnader och så. Bästa tipset jag kan ge är ju som någon annan redan gett, skicka efter kostnadsförslag från flera ställen och snöa inte in på ett enda företag för det kan skilja mycket mellan dem.
  • Knopan

Sommarbrud: Är det den här på din lilla bild, från For you dresses?

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-03 17:47:23 följande:
    Sommarbrud: Är det den här på din lilla bild, från For you dresses?

Haha ja det är det :) Kund eju inte sova inatt vill ju ha den! Men har snart två andra redan så.. men en tredje är ju bra att ha
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:48:17 följande:
    Haha ja det är det :) Kund eju inte sova inatt vill ju ha den! Men har snart två andra redan så.. men en tredje är ju bra att ha
    Ha ha ha! Bra där  

Har du bild/er på de två tidigare? 
  • Knopan

P.s Klänningen är verkligen supersnygg och den ligger högt upp även på min lista. Men jag önskar att fruntimret kunde lyfta på händerna, så jag fick se övergången från överdel till kjol...

• Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-03 17:50:42 följande:
    Ha ha ha! Bra där  

Har du bild/er på de två tidigare? 
    Ja jag har bilder men int epå denna dator:/ eller vänta ska kolla
  • Sommarbrud
    Pleated Taffeta Wedding DressKnopan: Här e den som jag inte fått hem ännu, sen är det en Lilly klänning som ser lite lika ut...
  • Farmall
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:48:17 följande:
    Den är jättefin verkligen!
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-03-03 17:59:52 följande:
    Den är jättefin verkligen!
    Ja den e kanon! Mitt rpoblem är att jag förmodligen kommer se ut som ett stort vitt fluffigt hus :(
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden