• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • S2011
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:14:37 följande:
    Är bilden för liten?
    Ni som har lite koll, vdenna skulle kosta 429 dollar plus 69 dollar i frakt från en sida. Är det dyrt/billigt?
    klänningen kostar alltså ca 2800 kr. verkar ju vara himla mkt material i den och jag kan ju bara tänka mig vad den skulle kosta som originalklänning i stadens brudbutik.. skulle nog säga att priset är bra för den klänningen.

(snåla) jag är sjukt nöjd med att betala 125 dollar för min klänning, 23 dollar för underkjolen och 65 dollar för frakten =D
  • Humlan66
    Är bilden för liten?
    Ni som har lite koll, vdenna skulle kosta 429 dollar plus 69 dollar i frakt från en sida. Är det dyrt/billigt?
    Jag tycker ju att det är lite dyrt -Måste ju gå att få billigare
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-03 17:14:23 följande:
    Haha! Jag fick också just ett mail av Bellorna.... Glad
    Det roliga var att när jag chattade med någon av bellorna idag så var hon tvungen att gå för att ta sista bussen hem.... haha.
    Skickade du ändringar av din klänning?
  • Sommarbrud

Ni som beställt från milly, skickar man in en bild o kan få ett prisförslag?

• Skumboll
    Är bilden för liten?
    Bilden är jätteliten och suddig men det var väl den du visade igår? 
    Inte jättebilligt kanske men å andra sidan är det mycket material i klänningen. Kolla med typ milly och landy vad de ska ha för att sy den! (så att du har något att jämföra med)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-03 17:25:39 följande:
    Bilden är jätteliten och suddig men det var väl den du visade igår? 
    Inte jättebilligt kanske men å andra sidan är det mycket material i klänningen. Kolla med typ milly och landy vad de ska ha för att sy den! (så att du har något att jämföra med)
    Just det alndy finns oxå. Ja det är samma som igår tänkte att ni kanske e lite trötta på alla mina stora bilder :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:24:22 följande:
    Ni som beställt från milly, skickar man in en bild o kan få ett prisförslag?
    Japp!!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:26:31 följande:
    Just det alndy finns oxå. Ja det är samma som igår tänkte att ni kanske e lite trötta på alla mina stora bilder :)
    Lite större får du nog göra dem för att vi över huvud taget ska se vad det är på bilden...
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-03 17:24:05 följande:
    Det roliga var att när jag chattade med någon av bellorna idag så var hon tvungen att gå för att ta sista bussen hem.... haha.
    Skickade du ändringar av din klänning?
    *fniss* 

Ja, mina ändringar är inskickade och nu var det egentligen bara ett mail från Milly för att bekräfta att de fått  svar på alla sina frågor ang. mina ändringar. Så nu ska min klänning börja sys på riktigt! Tjoho!
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-03 17:33:57 följande:
    *fniss* 

Ja, mina ändringar är inskickade och nu var det egentligen bara ett mail från Milly för att bekräfta att de fått  svar på alla sina frågor ang. mina ändringar. Så nu ska min klänning börja sys på riktigt! Tjoho!
    Vad roligt!
    Samma sak här, nu när vi rett ut alla frågetecken så skulle de börja på den riktiga klänningen. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden