• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-03 17:58:44 följande:
    Pleated Taffeta Wedding DressKnopan: Här e den som jag inte fått hem ännu, sen är det en Lilly klänning som ser lite lika ut...
    Den var också fin    Från vilken sida har du beställt den då?
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-03 18:03:30 följande:
    Den var också fin    Från vilken sida har du beställt den då?
    milanoo kommer den ifrån
  • Knopan

Fråga: När ni beställer från dessa sidor, beställer ni då måttbeställt (så ni skickar era mått)? Eller beställer ni standardstorlek?
    Flera jag pratat med säger att det blivit lite hipp som happ när de måttbeställt.
    Å andra sidan har jag svårt och se att en standardstorlek skulle passa både på bredden OCH på längden.

Eller? 

• Darling Daisy

Nu är det ju väldans lugnt ikväll, men här har ni lite att leka med när ni återkommer!
    Vilken av dessa tycker ni är snyggast?
    (Bröllop på landet, fest i lada, brud i storlek 42, kommer att ta bort ev släp) 
    Classic A-line Sweetheart Strapless Beading Taffeta Wedding Dress

Strapless Applique Beading Satin Luxury Wedding Dress

White V-Neck Floor Length Satin Wedding Dress

• Knopan

Darling Daisy: Svårt val. 

1an är fin.

2an är fin men ser gul (?) ut.

3an är också fin fast lite för beige i färgen, i en något ljusare färg vore den finare (tycker jag).

4an... mnja, lite nattlinne-känsla får jag av den.

Sen tycker jag det beror väldigt mycket på kroppsform. Om man har väldigt breda höfter och inte vill visa dem ännu mer är kanske inte klänning nr 3 den bästa, då jag gissar att bandet/rosetten bygger på ännu mer på höften.

• Knopan

Oj, vad hjälpsam jag känner mig  

För att rösta så säger jag klänning nr 3.  

• sunsey

Darling Daisy: Jag röstar på nr 3 eller nr 4. Mysigt med bröllop på landet {#emotions_dlg.flower}

• Darling Daisy

Knopan:
    tack för input! Färgerna är ju svåra att se på bilderna -  jag kommer beställa i ivory när det väl är dags. 

• Darling Daisy

Oh, tack även till sunsey!

Ja, vi hoppas att det blir mysigt. Håller på och renoverar gamla ladugården och ladan så att de blir festfärdiga till juli!  

• S2011

Knopan: Jag har beställt min i standardstorlek. Nu råkar ju jag vara en sån där människa som hoppar i klänningar i standardstorlek och i princip aldrig behöver ändra på nånting (peppar, peppar), något som de flesta människor inte är. Tror det är svårare att få det rätt från början när man mäter sig själv, det tror jag är en stor källa till "missar" i måtten.

Darling Daisy: När jag tänker mig ett bröllop med de referensramar som du ger så tänker jag klänning nr 1. De andra klänningarna är också helt tokigt fina (fast jag tycker nr 4 är liiiiite "hoochie"), men jag tänker nog ändå klänning nr 1 när jag föreställer mig ett lantligt bröllop med logdans och midsommarstång och svensk sommar osv osv Drömmer 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden