• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 11:05:16 följande:

Ok, konsulerar juristen...

Blanketten ska heta "skatte- och avgiftsanmälan", eller hur? Sambon plockade fram den, vi har den framför oss nu och han tittade närmre på den.

Om du inte HAR fått nån inkomst av kapital (om det är 0) så har du varken fått kapitalinkomst med skatteavdrag eller utan. Så enligt sambon bör det vara tomt i de fälten. Under skuldräntor däremot skriver du de totala räntor du beräknar betala för dina lån under 2011.

MERCI! 
    Skuldräntorna, gäller det även uppskov på vinsten av tidigare bostad?
  • Malin24

Ngn som har några bra tips på underkjolar? och näbbklänningar??

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 11:06:42 följande:
    Ps, skuldräntorna kvittas mot inkomst av kapitalet, vilken sedan beräknar summan du ska beskattas för...
    Hur blir det då eftersom jag inte har några inkomster av kapital, bara skuldräntor...? Det blir väl inte till min nackdel s.a.s?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-04 11:07:15 följande:
    MERCI! 
    Skuldräntorna, gäller det även uppskov på vinsten av tidigare bostad?
    Bland skuldräntorna ska inte något vinst med alls, men han är osäker på om uppskovet av vinsten ska redovisas bland i inkomst med skatteavdrag isf. Hur länge sen fick ni uppskovet?
    Skumboll skrev 2011-03-04 11:17:45 följande:
    Hur blir det då eftersom jag inte har några inkomster av kapital, bara skuldräntor...? Det blir väl inte till min nackdel s.a.s?
    Nej, tvärtom. Det är därför man inte ska "ta i" på inkomstsidan av kapitalbeloppen eftersom du beskattas preliminärt med ett högre belopp då.
    Malin24 skrev 2011-03-04 11:15:52 följande:
    Är det från millys du ska köpa underkjol? Isf kan jag bidra med info för jag har alla deras underkjolar hemma!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 11:32:46 följande:
    Bland skuldräntorna ska inte något vinst med alls, men han är osäker på om uppskovet av vinsten ska redovisas bland i inkomst med skatteavdrag isf. Hur länge sen fick ni uppskovet?
    Nej, tvärtom. Det är därför man inte ska "ta i" på inkomstsidan av kapitalbeloppen eftersom du beskattas preliminärt med ett högre belopp då.
    Toppen!

Sålde bostaden 2009. Visserligen är det en vinst men å andra sidan betalar jag ju ränta på vinsten till skatteverket.
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 09:08:08 följande:
    De andra klänningarna du beställt - är det till dig själv eller tärnklänningar? Har du lust att visa även dom på bild?
    (bilder är ju alltid vår favorit här i tråden!)
    1 är till mig och 2 är till en kompis som tyckte det var spännande att beställa :) Bilder återkommer jag med, ska se vart jag sparade dem.. Har lite bilde rpå datorn nu ..
  • Sommarbrud

1700tal: Ja jag är så sugen på klä'nningen, kanske ska skicka o se vad den kostar hos landy o milly?

• Skumboll
    Skumboll skrev 2011-03-04 11:35:31 följande:
    Toppen!

Sålde bostaden 2009. Visserligen är det en vinst men å andra sidan betalar jag ju ränta på vinsten till skatteverket.
    Hm, nu kollar jag på förra årets deklaration.... då ligger uppskovet på förra bostaden under "Inkomster-Kapital" och inte under "Avdrag-Kapital". 
    Det är dessutom inte dragen någon skatt på det uppskovsbeloppet. 
    Det borde ju betyda att det ska in under "Inkomster utan skatteavdrag"?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-04 12:16:06 följande:
    Hm, nu kollar jag på förra årets deklaration.... då ligger uppskovet på förra bostaden under "Inkomster-Kapital" och inte under "Avdrag-Kapital". 
    Det är dessutom inte dragen någon skatt på det uppskovsbeloppet. 
    Det borde ju betyda att det ska in under "Inkomster utan skatteavdrag"?
    Nu ska sambon till universitet, inboxar dig sen när han är tillbaka.
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 11:54:38 följande:
    1700tal: Ja jag är så sugen på klä'nningen, kanske ska skicka o se vad den kostar hos landy o milly?
    JA, gör det!! Klart du ska ha en sån...
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-04 11:32:46 följande:
    Malin24 skrev 2011-03-04 11:15:52 följande:
    Är det från millys du ska köpa underkjol? Isf kan jag bidra med info för jag har alla deras underkjolar hemma!
    Ja jag tänkte passa på att beställa det samtidigt..vore jättesnällt om du har någraGlad förslag
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden