• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Sen lite OT men kolla in www.beau-coup.com så mkt skoj om man tex ska ha en liten present till gästerna :) Jag har hittat massor som jag vill beställa. Nej nu e det natti natti för mig

• tigerlily
    1700tal skrev 2011-03-04 13:32:40 följande:
    Här är ju millys olika:

www.myweddingdressforless.co.uk/index.php?cPa...

Jag tycker absolut CL0002 (med två ringar) är bäst till din klänning.

CL0004 skulle nog inte funka till din eftersom den inte har ringar. Den är bara i tyll och den är fluffig och vid som den är men så fort tungt tyg kommer över så skunker den ihop till ingenting. En taftklänning (som inte väger så mkt) funkar bättre med en sån men din kommer ju vara i satin och ha myyyycket tyg och då är det suveränt med ringar. Ringarna är i tunn metall så du kan göra den mindre om du vill men jag tycker vidden på den är ganska lagom. Och då kan du röra benen fritt bland alla tygmassor.

CL0003 tycker jag är mkt bulligare än vad den ser ut på bilden, den har 3 ringar. Den övre ringen sitter ganska högt och det blir väldigt mkt "ballgown" av det. Den kanske funkar men eftersom din klänning smiter åt ganska långt ner över höften, så jag skulle köra på CL0002.  

Här är min klänning med alla underkjolarna, den till vänster den smalaste i bara tyll (och se vad lång klänningen blev i den), den i mitten är CL0002 och den högra är den med 3 ringar:

Okej, nu måste jag ju ventilera lite tankar här. Jag har beställt den här klänningen med små modifikationer:
    www.myweddingdressforless.co.uk/product_info.php&products_id=54

Till den har jag beställt en CL003, men nu blev jag osäker. Jag kanske borde ta en CL002 istället. Eller en CL004, helt utan ringar... Fast den kanske faller ihop för mycket. Det är ju ändå bridal satin i understa lagret, under organzan, som ger lite tyngd.

Vad tror du, 1700-tal? Vad tror ni andra? Jag vill ha en tydlig A-linje eftersom det är snyggt på mig som är lite kraftig, men jag vill absolut inte ha en amerikansk balklänningsmöbel... Jag vill ha ett A med smal bas och rak linje, snarare än ett A med bred bas och svängda linjer, om ni fattar vad jag menar.

*rådvill*

Jag beställde ju nyss, så det är nog inga problem att ändra i beställningen, problemet är bara att jag inte vet vilket som blir bäst.
  • nawal01
    Sörön10 skrev 2011-03-04 13:13:47 följande:
    Tack för svaret! =) Då kanske det blir där! 

Är ute efter en långklänning och har hittat en jättefin där 
    www.milanoo.com/upen/v/201010/Blue-A-line-Str...

Dock är denna fin också, men den gick tydligen inte att få hellång.

www.milanoo.com/upen/hvx/201101/Blue-Sweethea... 

Så man kanske får ta och köpa båda två helt enkelt! haha 
    Den första klänningen va jättefin, ser ut som en grekiskt gudinna (afrodite) =)
  • Darling Daisy

Sörön10: Gillade också den första bäst. Jättevacker!

• 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 19:38:13 följande:
    1700tal skrev 2011-03-04 19:20:34 följande:
    Jaså, vilken??

Hm, kvalitén på butiksklänningarna... Många av de lite dyrare satinklänningarna (pronovias, la sposa) har tjockare satin. Men taftklänningarna är precis desamma. Känner mig mer och mer anti mot polyestertaft faktiskt. Min sista klänning var Milly tjatig om att den skulle bli myyycket bättre i taft istället för satin men jag propsade på satin. Har iaf fått förståelse för varför kinatillverkarna starkt förespråkar taft, det är SÅ mkt billigare! Och SER mkt billigare ut.

Men sen har ju de dyrare butiksklänningarna tyger och färgnyanser som inte kinatillverkarna (åtminstone milly, har ju bara deras katalog) har alls. Det är en klar nackdel (om man är petig)....
    Intressant om kvalitén! Jag är ju lite svag för taft - tycker inte riktigt om satin. Gillar när det frasar
    Däremot har jag ingen koll på skillnad på olika taftkvaliteter.  

Vet inte vad klänningen heter, men här är en bild:

Den klänningen är snygg, har sett den i deras kollektion men inte i verkligheten.
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 22:19:50 följande:
    Ja jag skäms ju nästan att det hänger en Lilly klänning i garderoben ahhh sälj den snabbare än snabbt!!!
    Buu, sälj!
    tigerlily skrev 2011-03-04 22:33:53 följande:
    Okej, nu måste jag ju ventilera lite tankar här. Jag har beställt den här klänningen med små modifikationer:
    www.myweddingdressforless.co.uk/product_info....

Till den har jag beställt en CL003, men nu blev jag osäker. Jag kanske borde ta en CL002 istället. Eller en CL004, helt utan ringar... Fast den kanske faller ihop för mycket. Det är ju ändå bridal satin i understa lagret, under organzan, som ger lite tyngd.

Vad tror du, 1700-tal? Vad tror ni andra? Jag vill ha en tydlig A-linje eftersom det är snyggt på mig som är lite kraftig, men jag vill absolut inte ha en amerikansk balklänningsmöbel... Jag vill ha ett A med smal bas och rak linje, snarare än ett A med bred bas och svängda linjer, om ni fattar vad jag menar.

*rådvill*

Jag beställde ju nyss, så det är nog inga problem att ändra i beställningen, problemet är bara att jag inte vet vilket som blir bäst.
    Gillar verkligen din klänning först och främst, bra val! Har oxå varit sugen på den, gillar tanken med en spetsklänning som inte är supersmal och slimmad som de brukar vara. Lite kjol ska det va!

Ja, jag skulle nog byta till CL0002. Eller CL0004 i bara tyll (din klänning är inte så tung ju och har förhållandevis liten tygmängd). Med 0003 kommer du få de svängda A-linjerna du pratar om för så är ringarna gjorda. Håller med att det är mkt snyggare med en helt rak A-form om du är lite kraftig, då vill man ju kanske inte lägga på ännu mer runt höfterna. Obestämd Dessutom finns nog risken att tyget kommer strama över underkjolen och det går ju inte! Din kjol har ju fast vidd liksom, som inte är lika flexibel som en kjol med massa draperingar osv. Men om det inte skulle gå eller om det blir för krångligt så kan du alltid förminska ringarna så nån katastrof är det ju inte. Åtminstone den översta ringen kan du minska rejält (har dock inte provat detta själv) eller t.o.m ta bort ringen helt.

Men den i tyll skulle säkert oxå funka bra om du står ut med en massa tyll mellan benen när du går!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 22:33:42 följande:
    Sen lite OT men kolla in www.beau-coup.com så mkt skoj om man tex ska ha en liten present till gästerna :) Jag har hittat massor som jag vill beställa. Nej nu e det natti natti för mig
    Vad var det där bra för? Du får inte visa mig sådana sidor....  
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-05 09:35:30 följande:
    Vad var det där bra för? Du får inte visa mig sådana sidor....  
    Nej jag vet den är fantastiskt! Det var någn annan här på BT som visade den blev jätte arg Tungan ute men jag funderar på att beställa askar med mintpastiller i kan ju vara lite roligt :)
  • 1700tal

Aaah, vad snygga askar de har!! Oh no....

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 09:36:40 följande:
    Nej jag vet den är fantastiskt! Det var någn annan här på BT som visade den blev jätte arg Tungan ute men jag funderar på att beställa askar med mintpastiller i kan ju vara lite roligt :)
    Jag har redan beställt mina favors, så nu får jag fan hålla i pengarna...
    Men det var vääääldigt mycket fina askar och sånt!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden