• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Ni som beställt från Landy o Milly, hur lång tid tar det5 att få klänningen? Jag har fått svar från Landy vad det skulle kosta att göra mina klänningar men inte milly, vill vänta o se vad de skriver. Men jag gifter mig ju andra Juli hinner jag få hem en klänning om jag beställer i April?

• MrsBrud
    Mix skrev 2011-03-05 15:28:40 följande:
    Den är underbar - så spännande att se hur den blir! Bad du om bilder/samples på deras olika spetstyper innan du beställde eller räknar du med att det blir samma spets som på bilden? Jag tänker att med spets borde det vara svårare att få det som på bild än om man har "vanlig"slätt tyg..? Vilket material är det under spetsen?
    När jag beställde så mailade hon bilder på två olika spetsar som designern tyckte stämde bäst överrens, hon frågade om jag ville se fler alternativ men jag fastnade direkt för den ena. Det blir samma spets i i slöjan.

Det är duchess satin under och vad jag förstår även tyll under det. Jag är riktigt spänd på hur det hela ser ut när den kommer fram!

Hur går dina tankar kring att beställa?
  • Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 19:46:52 följande:
    Ni som beställt från Landy o Milly, hur lång tid tar det5 att få klänningen? Jag har fått svar från Landy vad det skulle kosta att göra mina klänningar men inte milly, vill vänta o se vad de skriver. Men jag gifter mig ju andra Juli hinner jag få hem en klänning om jag beställer i April?
    Vad sa Landy om priset på "vår" klänning då?  
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-05 20:00:14 följande:
    Vad sa Landy om priset på "vår" klänning då?  
    Just det, den med svart skärp i midjan skulle kosta 429 usd o den med lila sidenband skulle kosta 359 usd så det är ju bra men jag ville ju vänta men tänk om jag inte har ngn klänning sen??
  • Darling Daisy

Oh, vad svårt det blev nu när jag läst de dåliga omdömena om Milanoo.  Hade liksom bestämt mig för att beställa därifrån nu i helgen... 

Nu kollade jag snabbt igenom klänningarna på myweddingdressforless och jag hittar ingen som säger klick! Visst hade de många fler på Millys egna hemsida? 

Och det är en väldig prisskillnad - på myweddingdressforless ligger de flesta klänningar kring 300 euro och hos milanoo ligger ganska många kring 100 euro!

• Sörön10

Förlåt mig för att ha förvirrat det för er! =( Inte meningen!

Fast det är väl bra egentligen så inte fler folk råkar ut för knasigheter.. Om det nu är så! Vi håller ju givetvis tummarna för att alla här som ska och har beställt får sina fina klänningar! =) 

• Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 20:01:43 följande:
    Just det, den med svart skärp i midjan skulle kosta 429 usd o den med lila sidenband skulle kosta 359 usd så det är ju bra men jag ville ju vänta men tänk om jag inte har ngn klänning sen??
    Hur menar du att du inte skulle ha någon klänning sen?
  • Sommarbrud

Knopan: Ja jag har ju en hemma som jag inte gillar, o tänk om den från Milanoo är väldigt ful och int ehinner få hem en till. Då har jag ju ingen klänning... Så jag kanske ska beställa en till redan nu...

Åhh nu ska jag gå o försöka få lille W att sova:) Återkommer senare

• Darling Daisy
    Sörön10 skrev 2011-03-05 20:10:56 följande:
    Förlåt mig för att ha förvirrat det för er! =( Inte meningen!

Fast det är väl bra egentligen så inte fler folk råkar ut för knasigheter.. Om det nu är så! Vi håller ju givetvis tummarna för att alla här som ska och har beställt får sina fina klänningar! =) 
    Menade inte att det var dumt av dig att länka till omdömena!!! Det är ju bra om man kollar upp ställena innan man beställer.

• Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 20:22:14 följande:
    Knopan: Ja jag har ju en hemma som jag inte gillar, o tänk om den från Milanoo är väldigt ful och int ehinner få hem en till. Då har jag ju ingen klänning... Så jag kanske ska beställa en till redan nu...

Åhh nu ska jag gå o försöka få lille W att sova:) Återkommer senare
    Ahaa, okej. Ja, det är väl dessvärre en risk    Du får väga för - mot nackdelar och kanske helt enkelt chansa...
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden