• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mix
    MrsBrud skrev 2011-03-05 19:52:47 följande:
    När jag beställde så mailade hon bilder på två olika spetsar som designern tyckte stämde bäst överrens, hon frågade om jag ville se fler alternativ men jag fastnade direkt för den ena. Det blir samma spets i i slöjan.

Det är duchess satin under och vad jag förstår även tyll under det. Jag är riktigt spänd på hur det hela ser ut när den kommer fram!

Hur går dina tankar kring att beställa?
    Ljuvlig spets, det kommer bli jättefint!

Åh jag velar som bara den, jag gifter mig i mitten av Juli och känner att jag snart måste beställa för att 1. vara säker på att få den i tid 2. ha tid för att fixa den om saker inte stämmer 3. köpa/hyra något annat om det visar sig gå helt fel!  Men, som många andra, vill jag ju ner i vikt innan bröllopet och vill helst dra ut på att beställa så länge som möjligt så att måtten blir bra. Fast å andra sidan så gör det ju inte mycket om den är för stor, hellre för stor än för liten!

Vet inte vilken sida jag ska beställa ifrån och inte vilken klänning heller :S Är som sagt väldigt inne på spets men kan också tänka mig en väldigt enkel så länge den är "romatisk" - ojoj beslutsångesten! Vet i alla fall att jag inte ska ha något med stor balkjol eftersom det inte skulle passa in på temat för platsen.

• 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 19:32:04 följande:
    Jepp! =)

Velar och velar! Hittade några andra som var jättefina hos milanoo, men nu har jag skickat ursprungsklänningen till milly-substitutet och hoppas på bra pris där! Annars skickar jag direkt till Milly! =)

Jag beställde min brudklänning från shopindream så man blev ju lätt frälst av att få fina klänningar för skön penning!

Kommer ihåg den. Jo, man fastnar, visst gör man!
    MrsBrud skrev 2011-03-05 19:52:47 följande:
    När jag beställde så mailade hon bilder på två olika spetsar som designern tyckte stämde bäst överrens, hon frågade om jag ville se fler alternativ men jag fastnade direkt för den ena. Det blir samma spets i i slöjan.

Det är duchess satin under och vad jag förstår även tyll under det. Jag är riktigt spänd på hur det hela ser ut när den kommer fram!

Hur går dina tankar kring att beställa?
    Kommer verkligen bli kanonfint!
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 20:01:43 följande:
    Just det, den med svart skärp i midjan skulle kosta 429 usd o den med lila sidenband skulle kosta 359 usd så det är ju bra men jag ville ju vänta men tänk om jag inte har ngn klänning sen??
    Hoppas din klänning från Milanoo kommer som den ska och är fin. Vilket datum var det du slulle få den nu igen?

Tycker du ska beställa den med svart skärp (om du anser dig ha råd ), den är så läcker! Passar på Görvaln sååå bra...
  • Darling Daisy

1700-tal:
    Var och provade Nixa-klänningar idag. Fastnade lite extra för två olika:
    modell I0512 (som jag inte kan länka till, men finns under klänningar utan släp på nixa.se, fjärde klänningen i översta raden)

och modell 7534 (överst till vänster på denna sida) (skitdålig bild)
    http://www.nixa.se/next_gallery_bride_notrain.php?&start_gallery=2 

Har du sett några liknande hos Milly?

• MrsBrud
    Mix skrev 2011-03-05 20:36:35 följande:
    Ljuvlig spets, det kommer bli jättefint!

Åh jag velar som bara den, jag gifter mig i mitten av Juli och känner att jag snart måste beställa för att 1. vara säker på att få den i tid 2. ha tid för att fixa den om saker inte stämmer 3. köpa/hyra något annat om det visar sig gå helt fel!  Men, som många andra, vill jag ju ner i vikt innan bröllopet och vill helst dra ut på att beställa så länge som möjligt så att måtten blir bra. Fast å andra sidan så gör det ju inte så mycket om den är för stor, hellre för stor än för liten!

Vet inte vilken sida jag ska beställa ifrån och inte vilken klänning heller :S Är som sagt väldigt inne på spets men kan också tänka mig en väldigt enkel så länge den är "romatisk" - ojoj beslutsångesten! Vet i alla fall att jag inte ska ha något med stor balkjol eftersom det inte skulle passa in på temat för platsen.

Tack, jag hoppas det :)

Vi gifter oss 6 augusti, men eftersom jag födde barn i sommras och fortfarande ammar så känns kroppen som en ständig förändring. Jag tänkte att jag förmodligen är tvungen att justera nått litet hos skräddaren för att den ska sitta perfekt. Så tog mått i julas, skickade in beställningen och går jag ner i vikt är det en bonus som kostar en tusenlapp hos skräddaren, har jag fortfarande nått extra kilo kvar så gör inte det något för då passar ju klänningen :)

Var länge inne på något svävande i chiffong men när jag surfade runt på La Sposa och San Patrick så vart jag helt såld på spetsklänningarna.
    1700tal skrev 2011-03-05 20:46:00 följanande:Kommer verkligen bli kanonfint!
    Tack, hoppas!
  • Mix
    MrsBrud skrev 2011-03-05 21:13:19 följande:
    Tack, jag hoppas det :)

Vi gifter oss 6 augusti, men eftersom jag födde barn i sommras och fortfarande ammar så känns kroppen som en ständig förändring. Jag tänkte att jag förmodligen är tvungen att justera nått litet hos skräddaren för att den ska sitta perfekt. Så tog mått i julas, skickade in beställningen och går jag ner i vikt är det en bonus som kostar en tusenlapp hos skräddaren, har jag fortfarande nått extra kilo kvar så gör inte det något för då passar ju klänningen :)

Var länge inne på något svävande i chiffong men när jag surfade runt på La Sposa och San Patrick så vart jag helt såld på spetsklänningarna.
    Ja, man får ta och tänka så - att det man betalar för att få en insydd är något positivt!

Hehe, precis vad jag velar mellan; svävande chiffong eller ljuvlig spets. Tänker att man kanske kan gömma eventuella extrakilon bättre med chiffong kreationerna men det finns så många underbara i spets! Måste nog ta och sätta en deadline för mig själv när jag senast måste ha bestämt mig annars kan jag fortsätta i evigheter! 
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-03-05 09:21:42 följande:
    Den klänningen är snygg, har sett den i deras kollektion men inte i verkligheten.
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 22:19:50 följande:
    Ja jag skäms ju nästan att det hänger en Lilly klänning i garderoben ahhh sälj den snabbare än snabbt!!!
    Buu, sälj!
    tigerlily skrev 2011-03-04 22:33:53 följande:
    Okej, nu måste jag ju ventilera lite tankar här. Jag har beställt den här klänningen med små modifikationer:
    www.myweddingdressforless.co.uk/product_info....

Till den har jag beställt en CL003, men nu blev jag osäker. Jag kanske borde ta en CL002 istället. Eller en CL004, helt utan ringar... Fast den kanske faller ihop för mycket. Det är ju ändå bridal satin i understa lagret, under organzan, som ger lite tyngd.

Vad tror du, 1700-tal? Vad tror ni andra? Jag vill ha en tydlig A-linje eftersom det är snyggt på mig som är lite kraftig, men jag vill absolut inte ha en amerikansk balklänningsmöbel... Jag vill ha ett A med smal bas och rak linje, snarare än ett A med bred bas och svängda linjer, om ni fattar vad jag menar.

*rådvill*

Jag beställde ju nyss, så det är nog inga problem att ändra i beställningen, problemet är bara att jag inte vet vilket som blir bäst.
    Gillar verkligen din klänning först och främst, bra val! Har oxå varit sugen på den, gillar tanken med en spetsklänning som inte är supersmal och slimmad som de brukar vara. Lite kjol ska det va!

Ja, jag skulle nog byta till CL0002. Eller CL0004 i bara tyll (din klänning är inte så tung ju och har förhållandevis liten tygmängd). Med 0003 kommer du få de svängda A-linjerna du pratar om för så är ringarna gjorda. Håller med att det är mkt snyggare med en helt rak A-form om du är lite kraftig, då vill man ju kanske inte lägga på ännu mer runt höfterna. Obestämd Dessutom finns nog risken att tyget kommer strama över underkjolen och det går ju inte! Din kjol har ju fast vidd liksom, som inte är lika flexibel som en kjol med massa draperingar osv. Men om det inte skulle gå eller om det blir för krångligt så kan du alltid förminska ringarna så nån katastrof är det ju inte. Åtminstone den översta ringen kan du minska rejält (har dock inte provat detta själv) eller t.o.m ta bort ringen helt.

Men den i tyll skulle säkert oxå funka bra om du står ut med en massa tyll mellan benen när du går!
    Tack så mycket! Låg och funderade på det hela i morse när jag försökte få sonen att somna om i vår säng eftersom han vaknade kl 05 på morgonen ... och bestämde mig för att köra på en CL002 istället. Jag håller ändå på att maila med dem nu, så det är nog lätt fixat.

Tack för hjälpen!
  • Sommarbrud

1700tal och skumboll: Visst har ni beställt från Milly? Hur långt tid tar det att få hem klännigen/ 1700, du har fått redan hur lång tid tog det?) Skumboll vad har de sagt till dig?

Alltså, funderar funderar ska jag köpa en till, den kostar ju inte så mkt men är mer osäker på om jag passar i den. Min mamma påstår att man måste vara lång för att kunna ha en sådan klänning, jag är inte lång vet inte om jag vill tro henne :(

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 22:38:50 följande:
    1700tal och skumboll: Visst har ni beställt från Milly? Hur långt tid tar det att få hem klännigen/ 1700, du har fått redan hur lång tid tog det?) Skumboll vad har de sagt till dig?

Alltså, funderar funderar ska jag köpa en till, den kostar ju inte så mkt men är mer osäker på om jag passar i den. Min mamma påstår att man måste vara lång för att kunna ha en sådan klänning, jag är inte lång vet inte om jag vill tro henne :(
    Jupp, jag beställde första i slutet på januari och det skulle ta 65 dagar. Den andra beställde jag 19 feb och den ska skickas tillsammans med den första. 
    Jag sa att jag gifter mig 14 maj (snacka om lögn!) och det skulle inte vara några problem enligt dem. 
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-05 21:04:43 följande:
    1700-tal:
    Var och provade Nixa-klänningar idag. Fastnade lite extra för två olika:
    modell I0512 (som jag inte kan länka till, men finns under klänningar utan släp på nixa.se, fjärde klänningen i översta raden)

och modell 7534 (överst till vänster på denna sida) (skitdålig bild)
    www.nixa.se/next_gallery_bride_notrain.php?&s... 

Har du sett några liknande hos Milly?

Oj, riktigt fin för att vara Nixa, är inte så förtjust i dem annars. De är så tygsnåla. Men den där var riktigt vacker. Ska kolla katalogen. Annars kan du ju skicka nixabilden till dem och be om pris. Den bör dessutom hamna väldigt lågt i pris då den är i taft, utan släp och helt utan broderier, spets eller pärlapplikationer. Det är ju det som kostar. Återkommer om de mest lika ur Millys sortiment.

Är det sydda broderier på den här? I annan nyans? Milly har en del med broderad överdel och de är oxå bra pris (om broderierna är maskingjorda).
  • 1700tal
    tigerlily skrev 2011-03-05 22:17:48 följande:
    Tack så mycket! Låg och funderade på det hela i morse när jag försökte få sonen att somna om i vår säng eftersom han vaknade kl 05 på morgonen ... och bestämde mig för att köra på en CL002 istället. Jag håller ändå på att maila med dem nu, så det är nog lätt fixat.

Tack för hjälpen!
    Och om du tar CL0002 så kan du ju fortf justera ringarna och välja hur "brant" A du vill ha, men A:et har ju då ändå rätt form liksom. Tycker jag är det bästa med den modellen, man kan göra A:et smalare, men det är fortf ett A, inte ett uppochnervänt U.
    Sommarbrud skrev 2011-03-05 22:38:50 följande:

Jag beställde min första klänning i första veckan i oktober och fick den i januari. Men det berodde bara på att jag ändra allt på testklänning. Och inte blev det nån större skillnad. Om du beställer och säger till dem att du har jäääättebråttom och låt bli att "pilla" på testklänningen så bör du ju hinna. Men var tydlig med att du har bråttom och att du inte accepterar förseningar (fast på ett artigt sätt).
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden