Malin24 skrev 2011-03-07 12:44:38 följande:
Åh den här gillade jag starkt!!Jättevacker!
Merci!

Åh, vad bra med den länken. Undrar om TS kan länka till den däruppe så kan vi fylla på med fler ord...
Sommarbrud skrev 2011-03-07 13:06:01 följande:
Ja men då ska jag göra det! Men min kompis säger nu att hon tycker klänningen e för stor ? Kan en klänning vara det ????
Öööh, nej det är klart att den inte kan!!

Aldrig hört nåt så dumt, haha..

Kör på du, gå mot den svenska strömmen av "lagom".

Men som S2011 säger, dörröppningarna får ju förstås slåss mot!

Junibruden skrev 2011-03-07 13:24:47 följande:
Oj, vad skulle jag göra utan dej 1700tal

!
undrar främst hur jag på engelska beskrivier den underkjol som du beskrev tidigare, den med tyll från knäna neråt. och hur jag ska besriva att jag vill ha en sydd rosett med långa flärpar som sedan fäst i klänningen med något, och alltså inte en rosett som jag knyter själv...
sedan undrar jag över rosettens färg... har du 1700tal millys färgkartor hemma? rosetten borde vara (ljus) rosa, kanske något i stil med den på bilden nedan. har ju bara bilder på millys färgkartor... kunde färg nr 91 eller 32 vara ett alternativ? eller är 91 fö beige? är de för ljusa? min klänning blir ivory...

Ja, jag har tygproverna hemma. 32 och 91 är de enda rosa de har om de inte ska slå åt aprikos eller vara åt cerise. 32 är klassisk rent ljus babyrosa. 91 är samma men mkt ljusare. Nej, tycker inte alls den slår åt beige. Riktigt puderrosa, mer ljus creme med en rosa ton. Tror många mindre bevandrade i olika brudnyanser som bara ser den (utan nåt bredvid att jämföra med) skulle säga att den är benvit. Precis som ivory är vit som slår åt gult så är 91 vit som slår ungefär lika mkt åt rött. Den är så ljus att jag övervägde att låta göra en hel klänning i 91 som alternativ till ivory. Om du vill ha åt det hållet som på bilden är nog 32 närmast. Men jag är väldigt svag för 91...
Ang rosett, ska kolla igenom Millys rosettvarianter och se om jag hittar några lämpliga så kan du bifoga den bilden till dem istället för att förklara.
Underkjolen skulle jag skriva nåt sånt här:
Petticoat - preferrably made of one thin layer lining fabric and tulle from knee and down (please use as many layers of tulle suitable for the narrow skirt on my dress). Typ...