CiaLia skrev 2011-03-07 09:40:57 följande:
Jag har blivit väldigt förtjust i denna klänning. Vad tycker ni andra? Är det någon som beställt från Kanaca?
För övrigt vill jag uppmana alla att inte köpa klänning hos Milanoo för dom stödjer och säljer massa päls vilket är den värsta formen av djurplågeri....dom har både räv, kanin å minkpälsar på sin hemsida :(
Jättefin! Oj, det har jag inte sett att de har. Inte för att har eller tänker handla av dem (dock ej baserat på det argumentet). Jag reagerade lite när jag såg landys fjäder-/dunklänningar. Då fick jag lite obehagskänsla, vi har ju alla sett och hört om asiens hantering av fjäderfä...
Annars har jag mest haft sömmerskornas väl och ve i tanken. Som jag tidigare har sagt, vet inte hur många ggr, extremlåga priser på klänningarna kan bara naggas ur två av tillverkarnas utgifter - tygmängd/tygkvalité och/eller arbetsförhållanden.
Junibruden: Vad fin den är! Och lik bilderna som du skickat in, de verkar ha gjort ett bra jobb.

Och ännu bättre blir det ju sen i det riktiga tyget. Tror inte varken orginalmodellen eller dina testbilder har nån underkjol alls.

Vill du hemskt gärna ha det? Den är iaf alldeles för smal för någon av millys standardunderkjolar. Om du vill få bort konturerna av benen (typ när du går snabbt och när det blåser) så skulle jag be dem göra en smal underkjol i vanligt fodertyg och med bara ett lager tyll över. Inga ringar och inte många lager tyll. De syr ju underkjolar oxå till särskilda modeller så det borde de kunna vispa ihop lite snabbt. Eller om du syr en själv?
Ang rosett ihop med snörning. På millys klänningar sitter bandet löst över snörningen och du knyter det själv (som på det gröna bandet på bilden). Har sett det på massa modeller och personligen tycker jag det är riktigt snyggt faktiskt. Om själva rosetten däremot är noga knuten och ska ha en sydd form (alltså en sån rosett man inte kan knyta själv) skulle jag gissa att de syr hela bandet (det är fortf löst och inte ihopsytt med klänningen)med en fast rosett och flärpar som hänger ner men den knäpps med hyska och hake under rosetten som inte syns. Oavsett kan de säkerligen lösa det utan bekymmer.