• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • My Wedding 2011

ojoj, nu har jag läst ifatt 27 sidor som jag missat sen i torsdags!!! helt galet

några kommenterade klänningen jag funderade på, med axelband och drapering över magen. Jag har funderat över helgen och känne rnog mest för den klänningen. Jag tror jag skulle känna mej mest bekväm i en klänning med axelband..

har inte provat i butik än, det kommer jag göra så fort vi bokat bröllopet med herrgården och vigselförrättare..

• Darling Daisy
    Agape skrev 2011-03-06 21:21:25 följande:
    Darling Daisy: har också det "problemet", vi ska ha ett lantligt vinterbröllop med en lokal i timmerstugmodell, med bjälkar mm och känner att de fina pampiga klänningarna inte riktigt passar temat. Utan någon enklare modell med tex spets skulle passa bättre...
    Nej, visst är det svårt!!
    Jag gillar ju de lite enklare modellerna, men tänker samtidigt att är det nån gång man ska ha en överdådig klänning så är det väl på sitt bröllop!
  • Sörön10
    Knopan skrev 2011-03-06 21:44:48 följande:
    Vad är du för kroppstyp? Längd och vikt? Stora eller små bröst (eller mittemellan)?
    175 lång, plus size (vilken gör sig bäst i vida klänningar) c-kupa. 

Trivs väldigt bra i axelbandslöst, men har med några klänningar som inte är det också för att jag gillade dem och kan tänka mig i dem... 

• Knopan

Det står mellan 1, 2 och 3  

Förmodligen mest mellan 1 och 3.
    I klänning nr 3 lär du "få" större bröst. 

Hjälpsamt värre    

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden