• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 17:25:38 följande:
    De är tyvärr kritiska till det mesta.. Vad jag förstår. 

www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

www.coolcomputing.com/d/milanoo.html

Är bara två av de omdömdessajter jag hittat. =(

Jag själv vet inte så mycket om dem, därför hade det varit skönt om nån här handlat där och sedan kunnat lugna mig!

Alla är inte alltid nöjda med något företag, men när det är så många som är missnöjda blir man orolig. De verkar göra fel men vägrar erkänna det etc.  
    Oj, jössös vilken kritik. Obestämd Förstår att du känner dig tveksam till att beställa. Har oxå kollat en del på deras klänningar, de har ju så låga priser och mkt modeller men skulle nog inte heller lägga beställning efter att ha läst det där... Det var ju verkligen överväldigande negativt.
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-05 19:07:21 följande:
    Oj, jössös vilken kritik. Obestämd Förstår att du känner dig tveksam till att beställa. Har oxå kollat en del på deras klänningar, de har ju så låga priser och mkt modeller men skulle nog inte heller lägga beställning efter att ha läst det där... Det var ju verkligen överväldigande negativt.
    Ja, det är väldigt avskräckande!

Nu gäller det ju ingen brudklänning för min del, jag ska ha en examenskonsert och vill ha något fint, men jag vill ju ändå vara säker på att få nånting för mina pengar.. =(

• 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 18:20:24 följande:
    Ok. 

Har kontakt med en tjej där nu för att kolla vad det skulle gå på att göra den klänning jag vill ha. Är dessa en mellanhand som lägger på på priset? Då är det väl bättre kanske att kontakta Milly direkt kan jag tänka mig.

Har du en mailadress direkt till Milly som man kan fråga samma sak? 
    Du tjänar ju på att handla i $ dessutom, den är ju rekordlåg. Weddingdressesforless är ju i brittiska £. Så du sparar ju en hacka bara genom att betala samma summa i dollar.
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 19:12:42 följande:
    Ja, det är väldigt avskräckande!

Nu gäller det ju ingen brudklänning för min del, jag ska ha en examenskonsert och vill ha något fint, men jag vill ju ändå vara säker på att få nånting för mina pengar.. =(

Är det samma konsert som du skulle ha den turkosa (var det väl?) klänningen till i början av tråden?
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-05 19:15:24 följande:
    Du tjänar ju på att handla i $ dessutom, den är ju rekordlåg. Weddingdressesforless är ju i brittiska £. Så du sparar ju en hacka bara genom att betala samma summa i dollar.
    Ja, om det blir samma summa så! =) Men för övrigt är väl pundet rätt lågt också just nu. 

Men om det är 100$ eller 100£ så vet man ju vad man skulle föredra iaf! =) 
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-05 19:17:35 följande:
    Ja, om det blir samma summa så! =) Men för övrigt är väl pundet rätt lågt också just nu. 

Men om det är 100$ eller 100£ så vet man ju vad man skulle föredra iaf! =) 
    Jo, pundet är ju oxå lågt mot kronan. Win win situation for oss!
  • Darling Daisy
    Sörön10 skrev 2011-03-05 17:25:38 följande:
    De är tyvärr kritiska till det mesta.. Vad jag förstår. 

www.sitejabber.com/reviews/www.milanoo.com

www.coolcomputing.com/d/milanoo.html

Är bara två av de omdömdessajter jag hittat. =(

Jag själv vet inte så mycket om dem, därför hade det varit skönt om nån här handlat där och sedan kunnat lugna mig!

Alla är inte alltid nöjda med något företag, men när det är så många som är missnöjda blir man orolig. De verkar göra fel men vägrar erkänna det etc.  
     Ohå, då kanske jag inte heller vågar beställa därifrån. Kollade lite rewievs för några veckor sedan, men måste ha missat de där.

Då är man väl tillbaka på Milly, eftersom många verkar nöjda med dem.
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-03-05 19:26:27 följande:
     Ohå, då kanske jag inte heller vågar beställa därifrån. Kollade lite rewievs för några veckor sedan, men måste ha missat de där.

Då är man väl tillbaka på Milly, eftersom många verkar nöjda med dem.
    Eller Landy! Det var ju väldigt många nöjda brudar som beställt förut från dem (i de äldre kinatrådarna), de håller ju samma klass som Milly.
  • Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-05 19:16:51 följande:
    Är det samma konsert som du skulle ha den turkosa (var det väl?) klänningen till i början av tråden?
    Jepp! =)

Velar och velar! Hittade några andra som var jättefina hos milanoo, men nu har jag skickat ursprungsklänningen till milly-substitutet och hoppas på bra pris där! Annars skickar jag direkt till Milly! =)

Jag beställde min brudklänning från shopindream så man blev ju lätt frälst av att få fina klänningar för skön penning!

• Sommarbrud

Men åh, jag har ju beställt från Milanoo, nu blev jag ju lite orolig.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden