• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • MrsBrud

Mix skrev 2011-03-04 14:02:42 följande:
    Åh vill ha, vill ha! Är själv ute efter något liknande (iaf denna vecka, ändrar mig hela tiden :S )
    1700tal skrev 2011-03-04 13:40:14 följande:

Konstigt att Milly är billigare på spetsklänningen dock. De verkar ju vara väldigt bra på just spetsklänningar, skulle trott de var dyrare. Obestämd Men du kanske du skulle ta Milly eftersom de gör den andra klännignen oxå. De är ju iaf duktiga på såna spetsklänningar.
    Så Milly är bäst på spets? Hat funderat mycket på just det och övervägt att inte beställa något i spets just för att minska risken att man får en..mindre fin spets som förstår helheten.
    Sommarbrud skrev 2011-03-04 13:52:33 följande:
    Okej sista gången jag frågar nu, vilken e finast? Ska maila o kolla vad det kostar o sy upp ngn av dem tänkte jag
    Andra är mer romatisk men första är häftigare...underbara båda två men jag tycker den första är mer speciell.

Jag har beställt denna  klänning från Milly med tillhörande slöja i spets. Fick betala 4200:- och har blivit lovad bilder på den nästa vecka. Den borde dyka upp på posten om ett par veckor, då lovar jag att recensera spetsen.

Har inte alls varit i kontakt med Landy angående spets så har tyvärr inga erfarenheter att dela med mig av.
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-03-04 19:20:34 följande:
    Jaså, vilken??

Hm, kvalitén på butiksklänningarna... Många av de lite dyrare satinklänningarna (pronovias, la sposa) har tjockare satin. Men taftklänningarna är precis desamma. Känner mig mer och mer anti mot polyestertaft faktiskt. Min sista klänning var Milly tjatig om att den skulle bli myyycket bättre i taft istället för satin men jag propsade på satin. Har iaf fått förståelse för varför kinatillverkarna starkt förespråkar taft, det är SÅ mkt billigare! Och SER mkt billigare ut.

Men sen har ju de dyrare butiksklänningarna tyger och färgnyanser som inte kinatillverkarna (åtminstone milly, har ju bara deras katalog) har alls. Det är en klar nackdel (om man är petig)....
    Intressant om kvalitén! Jag är ju lite svag för taft - tycker inte riktigt om satin. Gillar när det frasar
    Däremot har jag ingen koll på skillnad på olika taftkvaliteter.  

Vet inte vad klänningen heter, men här är en bild:

• MrsBrud
    TheD skrev 2011-03-04 19:27:40 följande:
    Överdel på nr 1 och kjoldelen på nr 2 :)
    Det tycker jag me!
  • TheD
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 20:41:51 följande:
    Vad betyder Pongee-lining?
    Chansar på detta: Some sleeping bags have a polyester ponge lining. Polyester ponge is the best fabric for garment lining because of its soft touch and the moisture control treatment feature. Ponge absorbs the transpiration (moisture) and spreads in the fabric, so it gets dried quickly, therefore, you will enjoy the best comfortable sleeping condition.
  • Farmall
    Darling Daisy skrev 2011-03-04 19:38:13 följande:
    Intressant om kvalitén! Jag är ju lite svag för taft - tycker inte riktigt om satin. Gillar när det frasar
    Däremot har jag ingen koll på skillnad på olika taftkvaliteter.  

Vet inte vad klänningen heter, men här är en bild:

Wow!!! Så tuff den var. Denna med halterneck så är den i min smak.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-04 18:58:50 följande:
    Njaaa, vore ju nästan hädelse så som jag engagerat mig i kinaklänningarna vid det här laget!
    Ja jag skäms ju nästan att det hänger en Lilly klänning i garderoben ahhh sälj den snabbare än snabbt!!!
  • Sommarbrud

Hmm smart att ta lite av varje klänning, kanske får fundera på det! Åh jag vill verkligen ha ngn av dessa klänningar. Hoppas jag får snabbt svar om vad det kan kosta.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden