• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 09:46:50 följande:
    Vilken blankett är det? Blivanden är mitt.. eh.. juridiska ombud. Kan vi kalla det.. Vilket i praktiken betyder att jag inte heller fattade. Kan fråga honom.

Den jag föll för var en W1 White One, men den var på rea och förmodligen förra års modell. Vilket gör att jag inte hittar den på nätet. Tog kort med mobilen men de blev inte så bra och vet inte hur man får in mobilbilderna i datorn? Går det?
    Öuhm.... jag registrerar företaget på nätet (får frispel av skatteverkets blanketter). Så vilken blankett det motsvarar har jag ingen aning om....  
    Vad har man gett sig in på?
    Inkomst av kapital - jag antar att det betyder att jag ska redovisa de ränteutgifter jag har för huset? Men hur är det med uppskov på en gammal bostad? Och för fonder och aktier? Jag dör.... 

Visst ska man väl kunna lägga in mobilbilder i datorn, men man måste väl ha en sladd för att koppla ihop dem....?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-04 09:51:47 följande:
    Öuhm.... jag registrerar företaget på nätet (får frispel av skatteverkets blanketter). Så vilken blankett det motsvarar har jag ingen aning om....  
    Vad har man gett sig in på?
    Inkomst av kapital - jag antar att det betyder att jag ska redovisa de ränteutgifter jag har för huset? Men hur är det med uppskov på en gammal bostad? Och för fonder och aktier? Jag dör.... 

Visst ska man väl kunna lägga in mobilbilder i datorn, men man måste väl ha en sladd för att koppla ihop dem....?
    Ok, inkomst av kapital är alla ev vinster du har gjort under förra året. Inga utgifter alltså utan bara det du tjänat på att sälja aktier, bostad eller annat stort som ska ska skattas för. Alltså VINST. Du ska ange mellansumman, alltså det som är beskattningsbart. Om du sålt ett hus eller aktier och gjort en vinst, ska du ange vinsten. De kommer att beräkra en preliminär skatt på den summan du anger, så ta inte i i överkant "för säkerhets skull" för då får du först betala det för att sen få tillbaka det senare.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 10:10:18 följande:
    Ok, inkomst av kapital är alla ev vinster du har gjort under förra året. Inga utgifter alltså utan bara det du tjänat på att sälja aktier, bostad eller annat stort som ska ska skattas för. Alltså VINST. Du ska ange mellansumman, alltså det som är beskattningsbart. Om du sålt ett hus eller aktier och gjort en vinst, ska du ange vinsten. De kommer att beräkra en preliminär skatt på den summan du anger, så ta inte i i överkant "för säkerhets skull" för då får du först betala det för att sen få tillbaka det senare.
    Ah, men det har jag inte gjort förra året, jag har bara förlorad en jävla massa pengar....  

Men vid registreringen står det nämligen såhär;

- Inkomst med skatteavdrag
    - Inkomst utan skatteavdrag
    - Skuldräntor m.m.

Och när man kollar på förklaring står det;
    Här anges bl.a. skuldräntor som inte avser näringsverksamheten och som du räknar med att betala kontant under inkomståret, tomträttsavgäld, förvaltningskostnader till den del de är högre än 1 000 kronor samt avdragsgill del av kapitalförlust.
  • lovvydovvy

Har lagt en prisfråga till både milly och landy på ännu en klänning och åter igen skiljer det nästan hundra dollar!
    Är inte det lite konstigt? Undrar så vad det kan bero på och blir ännu mer nervös!

• Skumboll
    lovvydovvy skrev 2011-03-04 10:18:34 följande:
    Har lagt en prisfråga till både milly och landy på ännu en klänning och åter igen skiljer det nästan hundra dollar!
    Är inte det lite konstigt? Undrar så vad det kan bero på och blir ännu mer nervös!
    Jättemärkligt, faktiskt! 
    Vad är det för klänning du frågat pris på?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-04 10:14:21 följande:
    Ah, men det har jag inte gjort förra året, jag har bara förlorad en jävla massa pengar....  

Men vid registreringen står det nämligen såhär;

- Inkomst med skatteavdrag
    - Inkomst utan skatteavdrag
    - Skuldräntor m.m.

Och när man kollar på förklaring står det;
    Här anges bl.a. skuldräntor som inte avser näringsverksamheten och som du räknar med att betala kontant under inkomståret, tomträttsavgäld, förvaltningskostnader till den del de är högre än 1 000 kronor samt avdragsgill del av kapitalförlust.
    Är det där med "inkomst av skatteavdrag", inkomst utan skatteavdrag" och "skuldräntor" nya rutor att fylla i, menar du? Det där hade väl inte med inkomst av kapital att göra?
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-04 10:47:26 följande:
    Är det där med "inkomst av skatteavdrag", inkomst utan skatteavdrag" och "skuldräntor" nya rutor att fylla i, menar du? Det där hade väl inte med inkomst av kapital att göra?
    Jopp, det är de rutorna som ligger under rubriken "inkomst av kapital". Så nog måste de ha med varandra att göra... 
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-03-04 10:18:34 följande:
    Har du fått med vilka material de använder i svaret? Vilken klänning var det? Tygmängden kan ju skilja enormt. Vilken tillverkare var billigast?
  • 1700tal

Ok, konsulerar juristen...

Blanketten ska heta "skatte- och avgiftsanmälan", eller hur? Sambon plockade fram den, vi har den framför oss nu och han tittade närmre på den.

Om du inte HAR fått nån inkomst av kapital (om det är 0) så har du varken fått kapitalinkomst med skatteavdrag eller utan. Så enligt sambon bör det vara tomt i de fälten. Under skuldräntor däremot skriver du de totala räntor du beräknar betala för dina lån under 2011.

• 1700tal

Ps, skuldräntorna kvittas mot inkomst av kapitalet, vilken sedan beräknar summan du ska beskattas för...

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden