• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Knopan

S2011: Ja, det är väldigt svårt. Jag är 171 cm och väger 57 kg, så största risken är nog att klänningarna är för korta för mig. Det vore ju förargligt att beställa hem en klänning som sitter bra, men är för kort. Det brukar inte bli så snyggt när man skarvar heller  

Fler erfarenheter? 

• Darling Daisy

Okej, då stryker jag klänning fyra från listan.

• Ocean Bride

Godkväll alla!!
    Nu har jag läst ikapp en veckas frånvaro... Vilka diskussioner jag har missat!! Herrre!!! Förvånad
    Jaja, jag gillar sidospår och alla härliga diskussioner som florerar inom denna härliga tråd! Keep up the good work Skrattande

1700-tal; en klänning till!! hah Härligt! Du håller ett jämnt tempo!! Bra där!

Skumboll; älskar kommentaren "båda är fina" min sambo säger "hmmm ja, vad tycker du"? JA men det var PRECIS därför jag frågade om DIN åsikt, för att du skulle få höra min.... Karlar!! Tungan ute Men men, dom är bra till annat än smakråd (ibland förvånas jag och jag kan ha honom även till det...) hahahaha
    Angående tyllen under spetsen, så sa bellorna till mig att det skulle vara på en av mina eventuella klänningar..

My Wedding 2011; kör på axelband tycker nog jag.. Men det ska ju vara så du känner dig bekväm i det också!

Åhhh det var ju såååå mkt jag skulle kommentera men det kommer jag ju inte ihåg nu juh......
    Hoppas på att snart komma iväg och prova lite klänningar, mitt smakråd drg sig ur i sista stund -tack för den... Får planera in ny helg... Finns inte jättemånga att ta av  vår, skola och jobb tar just nu extremt mkt tid....

Kul att några av er börjar få lite bilder på testklänningarna och att flera verkar vara under konstruktion!! Spännande!!!!

Nä, nu blir det sängen! På återseende imorgon!! Kram på er!

• Darling Daisy

Okej, då får fyran vara med igen, då!

Knopan: Det där med längden är också svårt. Vet du redan vilka skor du ska ha (klackhöjd)?
    Jag kollade mina mått nyss. Och det verkar som om jag är sisådär 10 cm för kort? Fick sambon att mäta "hollow to floor" (med skor) vilket för mig var 145 cm. I tabellen står det 153 cm på "hollow to hem" i standardstorlekarna!
    Känns som om man behöver ha ena sjuj-la klackar för att komma upp i dom måtten (jag hade ca 3-4 cm klack). 

• Ocean Bride
    Darling Daisy skrev 2011-03-03 20:32:51 följande:
    Nu är det ju väldans lugnt ikväll, men här har ni lite att leka med när ni återkommer!
    Vilken av dessa tycker ni är snyggast?
    (Bröllop på landet, fest i lada, brud i storlek 42, kommer att ta bort ev släp) 
    Classic A-line Sweetheart Strapless Beading Taffeta Wedding Dress
    Just det!! Oavsett så gillar jag nr 1 bäst (både med din kommentar i tanken och annars... ) Glad
  • TheD
    Nu är det ju väldans lugnt ikväll, men här har ni lite att leka med när ni återkommer!

Strapless Applique Beading Satin Luxury Wedding Dress

White V-Neck Floor Length Satin Wedding Dress
    Nr1 är finast!!!!!!

Den sista klänningen ser ut som en klääning för en gala eller röda mattan (Oscars) :)
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-03-03 21:50:32 följande:

Knopan: Det där med längden är också svårt. Vet du redan vilka skor du ska ha (klackhöjd)?
    Jag kollade mina mått nyss. Och det verkar som om jag är sisådär 10 cm för kort? Fick sambon att mäta "hollow to floor" (med skor) vilket för mig var 145 cm. I tabellen står det 153 cm på "hollow to hem" i standardstorlekarna!
    Känns som om man behöver ha ena sjuj-la klackar för att komma upp i dom måtten (jag hade ca 3-4 cm klack). 
    Nej, skor är ännu ett frågetecken för mig. Jag är en riktig klacktjej och brukar ha 12-15 cm, men tror jag får nöja med kanske 7-9 cm på dagen D. Så då blir jag ju cirkus 180 cm. Förbaskat också, i morgon är det jag som rånar en bank och köper en designerklänning på plats i butik!
  • Skumboll
    Darling Daisy skrev 2011-03-03 21:50:32 följande:

haha, mitt "hollow to hem" mått är 132 cm utan klack. Men så la jag på en deci för att inte klänningen ska bli för kort. Bättre att kunna lägga upp än att man står där med en för kort klänning....
  • Farmall
    Jag röstar på 1:an.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden