• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Hur gör ni sen när bröllopet är över? Säljer ni alla grejer (klänning, tiara, skor, väska, dekorationer...) då?

Mahj26: Det finns en liknande din på köp och sälj fick jag se. Finns på första sidan. Minns inte hur det stod just nu, vänta så ska jag kolla...

2 mar 19:43
    2000
  • Knopan
    Darling Daisy skrev 2011-03-03 12:35:50 följande:
    Inte jag iallafall! Tyvärr!
    Okej.

Jag har hittat några fina där och dessutom är de ju löjligt billiga. 
  • S2011

@ Skumboll & 1700-tal: Ja, det känns nästan lite overkligt :) Känner mig nervös över att de inte ska fatta instruktionerna, men samtidigt blir jag lite arg om de inte förstår "jag vill att den ska se ut som på bilden".
    hur svårt kan det vara, liksom?

@Farmall: Jag beställde från wholesale weddingdresses, denna modell (det ljusblåa blir dock i champagne):

Hoppas verkligen vi får till en träff här i Skövde snart, det vore himla kulSkrattande 
  • Farmall
    S2011 skrev 2011-03-03 14:19:57 följande:
    @ Skumboll & 1700-tal: Ja, det känns nästan lite overkligt :) Känner mig nervös över att de inte ska fatta instruktionerna, men samtidigt blir jag lite arg om de inte förstår "jag vill att den ska se ut som på bilden".
    hur svårt kan det vara, liksom?

@Farmall: Jag beställde från wholesale weddingdresses, denna modell (det ljusblåa blir dock i champagne):

Hoppas verkligen vi får till en träff här i Skövde snart, det vore himla kulSkrattande
    Den var ju riktigt fin, kul att se hur allt går.
  • nawal01

nu har jag beställt min klänning från milanoo.com, får den i mitten eller slutet av april,längtar till att prova den, hoppas den sitter på mig som den sitter på modellen =)

• Balmor

Hej alla blivande brudar!

Min dotter ska på sin första bal före skolavslutningen, går i åk 9. Hon har blivit så förtjust i en klänning från Sacha James, Viva Prom D2583. http://ccgi.sachajames.plus.com/pdfmaker/vivapdf.php?style=D2583

Är detta möjligtvis någon klänning ni sett hos någon av säljarna från Kina? I vår lokala klänningsaffär vill de ha 4´900kr vid köp eller 2´500 för att hyra den en kväll. Jag tycker detta är för mycket och funderade därför på om det skulle kunna vara en bra idé att istället beställa en klänning från Kina, då får hon ju också behålla klänningen och det förhoppningsvis till en lägre kostnad än hyrpriset t o m.

Var också in i den andra tråden för att få lite mer tips om vilka säljare som får flest rekommendationer, men den var ju tyvärr fortfarande ganska tunn på information så vill någon dela med sig av sina erfarenheter skulle det uppskattas. Tack.

• Sommarbrud
    Balmor skrev 2011-03-03 16:33:24 följande:

Hej alla blivande brudar!

Min dotter ska på sin första bal före skolavslutningen, går i åk 9. Hon har blivit så förtjust i en klänning från Sacha James, Viva Prom D2583. ccgi.sachajames.plus.com/pdfmaker/vivapdf.php...

Är detta möjligtvis någon klänning ni sett hos någon av säljarna från Kina? I vår lokala klänningsaffär vill de ha 4´900kr vid köp eller 2´500 för att hyra den en kväll. Jag tycker detta är för mycket och funderade därför på om det skulle kunna vara en bra idé att istället beställa en klänning från Kina, då får hon ju också behålla klänningen och det förhoppningsvis till en lägre kostnad än hyrpriset t o m.

Var också in i den andra tråden för att få lite mer tips om vilka säljare som får flest rekommendationer, men den var ju tyvärr fortfarande ganska tunn på information så vill någon dela med sig av sina erfarenheter skulle det uppskattas. Tack.

Hej
    Du kan även skicka in bilden till kinaföretag så kan de sy upp om du har ngn modell som de inte har :) Jag har inte gjort det men  många verkar beställa från milly o skicka in bilder på olika klänningar för att få sin. Så det kan ju vara ngt?
  • Skumboll
    Haha, bellorna verkar jobba natt eller något...... NU får jag ett svar på ett mail jag skickade mitt på dan idag. De lär väl inte ha 8-timmars arbetsdag som vi har kanske....
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-03 17:08:37 följande:
    Haha, bellorna verkar jobba natt eller något...... NU får jag ett svar på ett mail jag skickade mitt på dan idag. De lär väl inte ha 8-timmars arbetsdag som vi har kanske....
    Haha! Jag fick också just ett mail av Bellorna.... Glad
  • Sommarbrud
    Är bilden för liten?
    Ni som har lite koll, vdenna skulle kosta 429 dollar plus 69 dollar i frakt från en sida. Är det dyrt/billigt?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden