• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    Knopan skrev 2011-03-02 22:06:44 följande:
    Ååh, det verkar ju funka    Här är en av mina drömmar!
    Vilken uuuunderbar kjol! Verkligen en dröm. Påminner om en hos Milly som jag kikat på.
    Wedding Gown WG0517 - Rosemarry
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-02 22:04:58 följande:
    Men denn aär jag extra svag för, den är helt magisk! Enkel, puffig kjol och bra drapering över magen.. Nu är bara frågan om jag passar bäst i en klänning med axlelband eller axelbandslös... hmmm... vad upplever ni att en kraftig brud med ganska mycket byst passar i...???
    Gillade båda dina klänningar! Tycker att urringningen på den helvita är jättesnygg!
    Det är supersvårt att veta vad man passar i innan man provat. Jag har varit i en butik och provat, men känner mig fortfarande inte säker på vad som är rätt klänning för mig. 
    Om du söker på plus size på tex Landy eller Milanoo (där jag kollat mest) så får du se en hel del snygga modeller som visas på tjejer lite större än standardmodellen.

• My Wedding 2011

ja visst är den snygg... en sån urringning som jag tror jag hade trivts i..

har kollat  på plus size, men tycker att det är förvånansvärt mycket av de klänningarna som är helt utan drapering.. jag måste ha drapering... men tack fötr tipset!

• Knopan

Darling Daisy: Den har jag också tittat på    

Expensive Strapless Celebrity Wedding In 2010 with Unexpected Design

Här en till jag fallit för.

• Darling Daisy

Också läcker, Knopan!

Nu är det sovdags för mig!
    Hörs! 

• Farmall

Nu har jag fått bilder på toppen på min klänning. Trodde de skulle ha kommit mycket längre med den... jaja.
    Förstår inte riktigt hur de gjort i ryggen. Tror ni det stämmer? Jag vill ju ha snörning i ryggen och inte dragkedja. Sista bilden är hur klänningen ska bli ifall ni glömt. Vad tror ni? Ska jag ändra något? Tror ni det ser bättre eller sämre ut att ha vecken sneda istället för rakt över midjan. Hade egentligen velat ha de sneda, men har inte kunnat säga det till dem. När man inte har någon bild att visa är det ju mycket svårare.
    Hoppas någon förstår....

• Olga

men va då de skickar bilderna på hur det går med klänningen...??? Jag har beställt min från Milanoo och de har inte nämnt nåt om bilderna, varfifrån har du beställt?

• jennifaer
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-02 22:19:53 följande:
    ja, när jag tittar på klänningarna så tycker jag att den ed axelband ser mycket bekvämare ut, jag väljer aldrig en axelbandslös klänning annars, då jag tycker det är lite obehagligt...

sen funderar jag mellan bolero-jacka och sjal. Till en axelbandslös klänning skulle jag välja en bolero-jacka av något slag, jag trivs nämligen inte i bara överarmar och rygg så jag haft lite problem med acne och har en del ärr, samt att jag upplever mina armar som timmerstockar...

men till klänningen med axelband skulle jag välja en sjal att ha över armarna, den går så högt upp i ryggen, och så vill jag ha en fin utsläppt frisyr som döljer lite av både armar och rygg... tror faktiskt jag är mycket mer inne på den med axelband.. den var lagom enkel och utan massa blingbling...  jag älskar när kjolarna är sådär puffiga...
    Mmm jag vill inte heller ha en som är helt och hållet axelbandslös (tror jag för jag har ju inte provat än) på grund av det motsatta, jag är så jäkla benig. Jag vill gärna ha något som täcker både lite där fram för att mina revben inte ska synas så tydligt och som döljer mina knotiga små axlar lite. Men det tror jag ju jag har löst med den klänning jag har hittat. Men får väl se vad man passar i först också... 
  • mahj26

Kastar ut en fråga eftersom jag inte orkar läsa alla 269 sidor  i tråden ;)

Ungefär hur många veckor behöver man på sig för att beställa en klänning från Kina?
    (gifter oss 30/7 2011) Är man försent ute då? Har inte lyckats hitta min drömklänning.... :(

• S2011
    Farmall skrev 2011-03-02 23:24:36 följande:
    Nu har jag fått bilder på toppen på min klänning. Trodde de skulle ha kommit mycket längre med den... jaja.
    Förstår inte riktigt hur de gjort i ryggen. Tror ni det stämmer? Jag vill ju ha snörning i ryggen och inte dragkedja. Sista bilden är hur klänningen ska bli ifall ni glömt. Vad tror ni? Ska jag ändra något? Tror ni det ser bättre eller sämre ut att ha vecken sneda istället för rakt över midjan. Hade egentligen velat ha de sneda, men har inte kunnat säga det till dem. När man inte har någon bild att visa är det ju mycket svårare.
    Hoppas någon förstår....

Jag tycker det ser ut som de påbörjat en snörningsrygg, den vita delen bak är antagligen en "iläggsdel" - snörningen kommer då gå från sidorna på framdelen och över denna del i bak, så att du får en klänning som inte är bar i ryggen.
    Personligen tycker jag att det var fint med rak drapering, men om du vill ha en sned drapering, be om en drapering som sträcker sig diagonalt (diagonally eller catercornered).

Helt annat tips till alla oss som behöver förklara och konversera på engelska och inte hittar orden alla gånger: www.tyda.se - översättningsverktyg som räddat livet på en några gånger i akademin Flört 
  • Skumboll
    Olga skrev 2011-03-03 00:03:40 följande:
    men va då de skickar bilderna på hur det går med klänningen...??? Jag har beställt min från Milanoo och de har inte nämnt nåt om bilderna, varfifrån har du beställt?
    Det är mest troligt bara Milly som skickar bilder under tiden de gör testklänning och den riktiga klänningen. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden