• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    S2011 skrev 2011-03-02 20:58:21 följande:
    @1700-tal: Vilken helt fantastisk klänning! Men hur i hela friden ska du kunna välja sen? Du får ju ha världens schema med klänningsbyten à la [valfri artist]-konsert Flört

@skumboll: Jag tycker faktiskt de högra pärlorna gör sig bättre ihop med örhängena. Det kan vara ljuset som luras lite, men jag är nog ändå benägen till att säga så.

@sommarbrud: Jag veeet! En sån jäkla besvikelse, alltså! Jag har vart på hugget att beställa ända sen januari, så det kändes verkligen som en helflopp när det sket sig helt i helgen. Nu håller vi tummarna för fredag/lördag istället Skrattande 
    Tack för input!

Vad blir det för fel med betalningen förresten?
  • jennifaer
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-02 20:41:52 följande:
    har helt missat diskussionen, men är glad att det verkar ha retts ut... jag tycker också att alla ska babbla på precis som ni/vi gör! Jag är en av de nya tillskotten, men jag fastnade i tråden just på grund av det trevliga klimatet som råder!

Jag håller dock med om att det är jättebra och smidigt att ha fakta smalat i separat tråd, då kan man finna det man söker snabbt, och slippa leta!
    Bra avslut på en tråkig diskussion!

Här fortsätter vi fundera på om det ska bli ett bröllop den 5: augusti i år eller ej... vi lutar väldigt mycket mot att det faktiskt blir bröllop, men vi måste kolla upp herrgården och få prisuppgift m.m. innan vi bokar det fast!

vi har inte heller riktigt bestämt oss för hur vi ska bjuda och sådär!  men det reder väl ut sej mär vi kommer lite längre...

kollar på klänningar nästan varje kväll, men vill prova i butik för att veta vilken modell jag passar i...
    Jag är lite i samma läge som dig när det gäller klänningarna. Kollar hela tiden men har inte hunnit ut och prova något än. Men nästa helg smäller det då kommer min mamma och systerdotter hit också ska vi ha lite tjejhelgGlad

Har du någon klänning du har funderat på eller är ltie extra sugen då?
  • Darling Daisy

Jag har en liten fråga om storleksval: 
    Jag håller på och går ner i vikt och kan därför inte beställa efter hur mina mått ser ut idag. Dock så känner jag att det kunde vara idé att få iväg en beställning så att jag inte står utan klänning på dagen B (2/7 2011).
    Då är alltså frågan hur många cm jag vågar dra av. 
    Och eftersom jag tänker beställa med snörning i ryggen - hur ska jag tänka då?  

• Darling Daisy
    Knopan skrev 2011-03-02 21:00:54 följande:
    Tack för hjälpen, tjejor  

När jag trycker på länken du gav mig ovan så skickas jag vidare till en annan sida och den ska alltså fungera som milly? 
    Myweddingdressforless är sidan som Milly själva hänvisar till. De har Millys klänningar, men inte alla. Dock finns det en vänlig själ här inne som kan hela sortimentet utantill..
  • jennifaer
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 21:16:35 följande:
    Jag har en liten fråga om storleksval: 
    Jag håller på och går ner i vikt och kan därför inte beställa efter hur mina mått ser ut idag. Dock så känner jag att det kunde vara idé att få iväg en beställning så att jag inte står utan klänning på dagen B (2/7 2011).
    Då är alltså frågan hur många cm jag vågar dra av. 
    Och eftersom jag tänker beställa med snörning i ryggen - hur ska jag tänka då?  
    Dra hellre av för lite än för mycket eftersom det är lättare att sy in än att fixa en för tight klänning. Hur mycket har du tänkt gå ner? det är ju jättesvårt att veta eftersom det är så individuellt och det går ju oftast lite långsammare att gå ner mot slutet. Vilken metod använder du för att gå ner? det är mycket som kan påverka...
  • Malin24

Tack alla för tipsen om frisyr och grejer:)det är nog som du säger darling Daisy att min frisör kan hitta på ngt snyggt som passar... Är det förresten ngn som är från västkusten?vi ska nämligen gifta oss på Smögen och jag har lyckats få tag i en frisör men ingen som kan sminka mig..tänkte att ngn av er kanske har ngt tips:)

• Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-02 21:31:33 följande:
    Vad tycker ni om denna ?
    Jag tittar på sådana klänningar och har sparat MÅNGA som favoriter på datorn! Den är med andra ord vansinnigt vacker!! Vilken sida är den ifrån?
  • Darling Daisy

Jennifaer: Jag äter enligt LCHF och trivs bra med det, går ner ganska hyfsat utan att behöva späka mig. Jag har ca 25-30 kilo kvar till en lämplig vikt för min längd, men det hinner jag ju inte till bröllopet. Om jag räknar med 0,7 kilo per vecka så hinner jag gå ner ca 10 kilo (kanske lite mer). Tidigare skrev nån här att 1 kilo motsvarar ca 1 cm i midjan. Om jag räknar så, så kommer jag vid bröllopet motsvara en 42:a (enligt Milanoos storlekstabell). Men hur ska jag tänka när det gäller snörning? Alltså, hur tight är det snörat när de mäter storleken? Hoppas ni fattar mina konstiga formuleringar!

• jennifaer

Snörning är ju perfekt eftersom det brukar gå att diffa några storlekar med det men 1700-tal var duktig på det där med snörning och om man skulle ta större eller mindre. 0,7 kilo låter som ett ganska realistiskt mål och nu vet jag inte hur länge du har hållt på med lchf men tänk bara på att man oftast går ner mest i början eftersom glykogenlagren töms och då tappar man också vätska = man tappar vikt.

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden