• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-02 21:38:43 följande:
    Jag tittar på sådana klänningar och har sparat MÅNGA som favoriter på datorn! Den är med andra ord vansinnigt vacker!! Vilken sida är den ifrån?
    Foryou dresses heter sidan, ngn i denna tråd funderade på att beställa därifrån kommer inte ihåg vem :(

Ja den är helt galet vacker finns lite liknande varianter men denna var så fin med bandet i midjan
  • My Wedding 2011

Jag gillar denna klänningen, fast jag skulle isåfall vilja ha annan färg på borderierna.. T.ex. champagne eller svart...  tror jag iaf...

• Knopan
    Sommarbrud skrev 2011-03-02 21:53:28 följande:
    Foryou dresses heter sidan, ngn i denna tråd funderade på att beställa därifrån kommer inte ihåg vem :(

Ja den är helt galet vacker finns lite liknande varianter men denna var så fin med bandet i midjan
    Ja, den ser verkligen ut som en dröm  

Hur lägger man in bilder i tråden? 
  • Sommarbrud
    Knopan skrev 2011-03-02 21:57:35 följande:
    Ja, den ser verkligen ut som en dröm  

Hur lägger man in bilder i tråden? 
    jag kopierar in dem direkt från sidorna jag hittar. Ibland går det inte men oftast när jag blir tillräkligt arg :)
  • My Wedding 2011

Men denn aär jag extra svag för, den är helt magisk! Enkel, puffig kjol och bra drapering över magen.. Nu är bara frågan om jag passar bäst i en klänning med axlelband eller axelbandslös... hmmm... vad upplever ni att en kraftig brud med ganska mycket byst passar i...???

• Sommarbrud

Nu ska jag hoppa i säng.

Sov Gott alla :)

• Knopan

Ååh, det verkar ju funka    Här är en av mina drömmar!
  • jennifaer
    My Wedding 2011 skrev 2011-03-02 22:04:58 följande:
    Men denn aär jag extra svag för, den är helt magisk! Enkel, puffig kjol och bra drapering över magen.. Nu är bara frågan om jag passar bäst i en klänning med axlelband eller axelbandslös... hmmm... vad upplever ni att en kraftig brud med ganska mycket byst passar i...???

Det är ju jättesvårt men jag skulle säga att det där ser ut att vara en bra typ om man är lite bystig. Har man en axelbandslös bör man vara noggrann med att den sitter bra så att man slipper valkar t.ex. bak på ryggen. Dessutom ger ju axelband lite säkerhet iom att man inte behöver oroa sig för att den ska åka ner
  • My Wedding 2011

ja, när jag tittar på klänningarna så tycker jag att den ed axelband ser mycket bekvämare ut, jag väljer aldrig en axelbandslös klänning annars, då jag tycker det är lite obehagligt...

sen funderar jag mellan bolero-jacka och sjal. Till en axelbandslös klänning skulle jag välja en bolero-jacka av något slag, jag trivs nämligen inte i bara överarmar och rygg så jag haft lite problem med acne och har en del ärr, samt att jag upplever mina armar som timmerstockar...

men till klänningen med axelband skulle jag välja en sjal att ha över armarna, den går så högt upp i ryggen, och så vill jag ha en fin utsläppt frisyr som döljer lite av både armar och rygg... tror faktiskt jag är mycket mer inne på den med axelband.. den var lagom enkel och utan massa blingbling...  jag älskar när kjolarna är sådär puffiga...

• S2011
    Skumboll skrev 2011-03-02 21:04:26 följande:
    Tack för input!

Vad blir det för fel med betalningen förresten?
    åh, det krånglar med en kod vi behöver för att komma åt verifieringskoden för kortet på paypal... men de har lovat att det ska vara här till på fredag, så nu håller vi tummarna igen :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden