• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-03-02 19:32:29 följande:
    Haha klassikern! Om jag hade frågat sambon hade jag fått köpa alla klänningar för "alla är ju lika fina"Flört Jag skulle nog också köra på ivory för som sagt kan ju pärlorna se lite blåvita ut och klänningen kan se lite gul ut. Tror jag... återigen: jag har inte så estetiskt öga!
    Då ska du ju passa på! Själv gjorde jag det och har beställt två klänningar (det är bara jag som har grav ångest...).  
    Tänk så bra input man får här - såklart ska pärlorna vara ivory. 
  • Aylas

Hihi, kul idé med att låta mannen betygsätta klänningar Skulle vilja se min göra det!

Min sa iof att det var en typisk Aylas-klänning när jag visade min. Tror att han känner mig för väl

@skumboll - skönt att få bilderna Håller oxå med om "pösigheten", men tror att längden blir lagom på släpet...

@Sörön10: Kanon - lägger upp omdöme när min kommit

jag pratade med Svärmor idag - hon ska sy klänningar till mina tärnor, mycket åsikter och tankar har hon. Kanske är bra Jag tycker det är helt ok att tärnorna har axelbandslöst och att det är ok att ha kotr klänning även när vigseln är efter kl 14, hon är av en annan åsikt... Men jag fick en fundering - min klänning är i organza - blir det heltokigt om tärnorna har satin?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-03-02 19:45:47 följande:
    Då ska du ju passa på! Själv gjorde jag det och har beställt två klänningar (det är bara jag som har grav ångest...).  
    Tänk så bra input man får här - såklart ska pärlorna vara ivory. 
    Smart drag med klänningarna...  Nämnde just för sambon, så där i förbifarten, att jag beställde en klänning till för några timmar sen... Han höjde ögonbrynen som svar och blängde lite. Mamma satt i rummet, därav den blygsamma reaktionen. Då nämnde jag, oxå sådär vidare i förbifarten, hur lite den kostade. Då muttrade han "det var tur det"...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-03-02 20:04:22 följande:
    Smart drag med klänningarna...  Nämnde just för sambon, så där i förbifarten, att jag beställde en klänning till för några timmar sen... Han höjde ögonbrynen som svar och blängde lite. Mamma satt i rummet, därav den blygsamma reaktionen. Då nämnde jag, oxå sådär vidare i förbifarten, hur lite den kostade. Då muttrade han "det var tur det"...
    Hahaha!
    Vad säger din mamma om en klänning till då? 
  • Darling Daisy

Nu har ni varit så där underbart produktiva igen!! Det är så härligt att komma in från ett kallt stall och sätta sig i fåtöljen och få plöja alla inlägg om klänningar, pärlor och annat.

Tyvärr var det inte lika positivt som vanligt idag. Tråkig diskussion som blev!! Nu hoppas jag att vi lägger det bakom oss i o m att det länkas till en annan tråd i trådstarten och fortsätter i den här tråden som vi gjort de senaste månaderna!

Jag hoppas att ni som tidigare idag skrev att ni skulle sluta skriva absolut inte gör detta!! Jag älskar den här tråden för att den just är så härligt spontan och blir OT och fokuserad allt eftersom!

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-02 15:44:32 följande:

Okej, här är bilderna! 
    Jag tycker nog att överdelen, som ska vara i spets, precis vid/under armen ser lite pösig ut? Och så tycker jag att delen under, den hjärtformade, går lite för högt upp framtill! Vad säger ni?
    Vad säger ni om att rosetten förresten? Tycker den ser lite oproportionerlig ut?

Nu e ju jag jätte sen o kommentera din klänning, har varit ute och åkt längdskidor :)

Tror det blir kanon med rosetten gillade den, som du säkert vet så gillar jag ju band på klänningar. En jätte fin klänning spännande när den e klar! Ser så skön ut i modellen tror den blir kanon!
  • Sommarbrud
    S2011 skrev 2011-03-02 17:07:55 följande:
    kortet behöver bekräftas och det krånglar med just den bekräftelsen (koder till webben dit vi behöver tillgång för att få koden till paypal som vi ska bekräfta kortet med).. det skulle kommit i måndags, men ännu har inget hänt... nåja, jag hoppas som sagt att jag kan beställa nu till helgen.

en till?! hahaha, wow, vad för nån? även den från milly?
    Men surt att inte kunna beställa, ahh jag var helt laddad inför när jag beställde :)
  • Knopan
    Sörön10 skrev 2011-03-02 16:42:14 följande:
    Och nu finns den! =)

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.htm...

men den kommer nog också försvinna i den här tråden om vi inte får upp den i TS.. =( 
    Vilket jättebra initiativ!! Tack!

Jag hoppade in i den här tråden för ca två veckor sedan med 1000 frågor om kinaklänningar    Ni bad mig läsa igenom tråden för att kunna lära mig allt, men ni är ju helt stölliga i den här tråden och skriver galet mycket  
    En tråd mer recensioner är ju klockrent! 
  • Sommarbrud

1700tal: Men okej nu får du sluta beställa! Skrattande Väldigt fin har tittat på liknande själv men inser att jag inte kommer passa i sån... Men man blir ju helt tossig nu när dollarn är så låg jag vill beställa massor men ska nog vänta o se om min ser ut som skräp eller om den e fin.

• lunah
    Skumboll skrev 2011-03-02 19:44:38 följande:
    Jamen vaddå, frågar inte alla kvinnor sina män om pärlor? Speciellt färgen på pärlorna?

Haha, stackars din sambo. Det måste varit plågsamt för honom, jag är imponerad att man ens överlevde testet.

Men eftersom ni ger så bra svar här (och för att vara ännu mer OT, FÖRLÅT) så ska ni få rösta på armband.  

Ska matchas till dessa örhängen;

Det första! Mycket pärlor ska det va!
    Bröllop 28/5 2011
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden