• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4

Skumboll: Jag kan inte heller se bilderna. Rynkar på näsan Jag hoppas att du gör ett nytt försök senare igen!

• lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-03-02 12:14:55 följande:
    Volangklänningen beställde jag 17 febr och sidenklänningen 25 jan.
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 11:38:15 följande:
    Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är lämpligast, att lägga recensioner i trådstarten eller i en egen tråd.
    Nackdelen med att lägga i trådstarten är ju att bara TS kan uppdatera och att trådstarten kan bli vääääldigt lång, fördelen att det syns lätt.
    Nackdelen med egen tråd är väl att den kan bli bortglömd och fördelen att ju att det blir lätt att hitta recensionerna.

Kanske vore det idé att starta en bildtråd/recensionstråd och länka till den i trådstarten. 
    Då kan man enkelt gå till den andra tråden om man letar efter speciell info, men samtidigt kan man diskutera hur mycket man vill här. O så kan man ju kopiera över inlägg om själva firmorna/beställningarna om de kommer upp till diskussion här.
    Tycker oxå det är knepigt. Känner ett väldigt tydligt avståndstagande från vårt chitchatt och "peppning" och jag har förstås varit stor del i det. För min del har kinatråden fått en större betydelse än bara en tråd i mängden av trådar. Jag har nu slutat med "hejarklackssnacket" (vad det nu innebär) och jag håller mig till klänningarna. När mina klänningar kommer tänker jag inte längre delta i tråden. Jag har skrivit så enormt mkt ända sedan tråden startades och delgett precis allt i min klänningsprocess i hopp om att det ska kunna hjälpa andra. Och skälet till att jag orkat göra det är den familjära och omtänksamma ton som varit här hela tiden, även om vi ibland (i väntan på att höra från kinatillverkarna, bilder osv) har svävat ut i annat. 
    Tycker också tråden fungerar som mer än bara prat om kinaföretagen och det är det jag gillar. Tycker om att se allas klänningar och rösta på vilken som är finast. Tycker det är mysigt att vi kommer in på oftast korta sidospår ibland. Allt prat runt omkring gör ju att det känns som vi lär känna varandra mer och det är ju bara roligt!
    Trådar blir till det som de som medverkar gör det till och vill man ha en renodlad tråd om kina-företagen så är det ju inte svårare än att starta en sådan. Denna tråden kanske hade ett annat syfte från början men de två senaste månaderna har den vaknat till liv och blivit jättebra, och väldigt mycket av det beror på dig 1700-tal, samtidigt som du varit till oerhörd hjälp med all din expertkunskap!

Mer hejarklackar till folket!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-02 12:14:55 följande:
    Volangklänningen beställde jag 17 febr och sidenklänningen 25 jan.
    Darling Daisy skrev 2011-03-02 11:38:15 följande:
    Jag tycker att det är lite svårt att veta vad som är lämpligast, att lägga recensioner i trådstarten eller i en egen tråd.
    Nackdelen med att lägga i trådstarten är ju att bara TS kan uppdatera och att trådstarten kan bli vääääldigt lång, fördelen att det syns lätt.
    Nackdelen med egen tråd är väl att den kan bli bortglömd och fördelen att ju att det blir lätt att hitta recensionerna.

Kanske vore det idé att starta en bildtråd/recensionstråd och länka till den i trådstarten. 
    Då kan man enkelt gå till den andra tråden om man letar efter speciell info, men samtidigt kan man diskutera hur mycket man vill här. O så kan man ju kopiera över inlägg om själva firmorna/beställningarna om de kommer upp till diskussion här.
    Tycker oxå det är knepigt. Känner ett väldigt tydligt avståndstagande från vårt chitchatt och "peppning" och jag har förstås varit stor del i det. För min del har kinatråden fått en större betydelse än bara en tråd i mängden av trådar. Jag har nu slutat med "hejarklackssnacket" (vad det nu innebär) och jag håller mig till klänningarna. När mina klänningar kommer tänker jag inte längre delta i tråden. Jag har skrivit så enormt mkt ända sedan tråden startades och delgett precis allt i min klänningsprocess i hopp om att det ska kunna hjälpa andra. Och skälet till att jag orkat göra det är den familjära och omtänksamma ton som varit här hela tiden, även om vi ibland (i väntan på att höra från kinatillverkarna, bilder osv) har svävat ut i annat. 
    Jag har oxå varit en stor del i sidospår här i tråden och skriver nu enbart i denna tråd. Har nu precis som 1700tal slutat skriva lika mkt o tänkte återkomma när mina klänningar kommer bara för o berätta hur de blev.

Jag hade aldrig börjat skriva i denna tråd om jag inte märkt att det var en rolig och familjär stämning :)

1700tal: Kan du inte inboxa mig sen när du slutat skriva här? Roligt o följa hur bröllopet blev :)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-03-02 10:50:04 följande:
    Jag ska ärligt erkänna att jag inte kan pc, jag använder mac hemma... men jag får inte till det hur jag än gör! Här är i alla fall några bilder! (förlåt om mitt inlägg tar upp en hel sida nu...)

Kan int eheller se, lägg ut dem på nytt ikväll när du har din vanliga dator :)
  • Sommarbrud

Alla ni andra får oxå inboxa mig om hur det går med era bröllopsplaner :) Roligt att följas åt lit enär man pratat lite här o vet vart man ska vara o så :)

• Skumboll

Va fan, jag fixar bilderna när jag kommer hem...

• 1700tal

Skumbolls bilder var nog för stora för att synas. Vet att BT har en max-storlek men kommer inte ihåg hur stor.

lovvydovvy skrev 2011-03-02 12:50:28 följande:
    Tycker också tråden fungerar som mer än bara prat om kinaföretagen och det är det jag gillar. Tycker om att se allas klänningar och rösta på vilken som är finast. Tycker det är mysigt att vi kommer in på oftast korta sidospår ibland. Allt prat runt omkring gör ju att det känns som vi lär känna varandra mer och det är ju bara roligt!
    Trådar blir till det som de som medverkar gör det till och vill man ha en renodlad tråd om kina-företagen så är det ju inte svårare än att starta en sådan. Denna tråden kanske hade ett annat syfte från början men de två senaste månaderna har den vaknat till liv och blivit jättebra, och väldigt mycket av det beror på dig 1700-tal, samtidigt som du varit till oerhörd hjälp med all din expertkunskap!

Mer hejarklackar till folket!
    Tack för det, har verkligen gillat att hjälpa de "nya" och det upplever jag att många av er andra oxå har gjort sedan ni gick med i "kinasekten" och verkligen ansträngt er för att engagera de nya som tittar in och är nyfikna på konceptet. Är rätt förvånad över att det plötsligt blivit jobbigt för de nya i tråden, fattar inte varför helt ärligt. Jag skulle läsa de, låt säga 50 första sidorna i tråden och sen fylla på med nya frågor. Vi gamla rävar i tråden har ju varit snabba och generösa med svar åt alla.
    Sommarbrud skrev 2011-03-02 12:54:20 följande:
    Jag har oxå varit en stor del i sidospår här i tråden och skriver nu enbart i denna tråd. Har nu precis som 1700tal slutat skriva lika mkt o tänkte återkomma när mina klänningar kommer bara för o berätta hur de blev.

Jag hade aldrig börjat skriva i denna tråd om jag inte märkt att det var en rolig och familjär stämning :)

1700tal: Kan du inte inboxa mig sen när du slutat skriva här? Roligt o följa hur bröllopet blev :)
    Ja, förlåtelse för de som skyldiga äro... Men trevligt har vi haft och många har vi hjälpt - vi får se det så och inte gråta för många tårar.

Tycker det har varit jättetrevligt att följas åt hittills (haha, låter som ett begravningstal!) med klänningar, barnbestyr, extrakilon och slottsbekymmer. Vi håller faktiskt på att eventuellt byta slott just nu, tro't eller ej... Uuups, nu blev det OT igen. Tyst Visst kan jag inboxa dig sen om du har kvar ditt konto till 2012. Vill absolut höra hur ditt bröllop blir och hur Görvaln sköter sig! Kan du inte inboxa mig oxå när ni gift er och lägga in bilder i ditt galleri så man får se klänningen "live" sen?
  • Malin24

Nämen Skumboll, sommarbrud och 1700-tal (och ni andra) ni får ju inte sluta skriva, ni håller ju tråden levande..sen om det sticker iväg på annat spelar väl ingen roll..grunden är ju och har alltid varit klänningarna, men man måste ju prata om annat i väntan på att få klart klänningarna..Glad

Ni har iaf hjälpt mig supermycket så jag hoppas ni finns kvar här ett bra tag till!!!

• Skumboll

Hela denhär diskussionen om vad vi får prata om och inte är rätt.... larvig! Ni får ursäkta men VARFÖR är det alltid så här bland tjejer?
    Och nej, jag svarar inte på inlägg där jag inte har något konkret svar. Kanske folk tycker att jag ignorerar, men sån är jag. Det är ett öppet forum och en öppen tråd så vad är problemet?
    Men visst, jag slutar genast med att skriva. Ni som vill mig något kan nå mig i gästboken eller inboxen. Eller så startar jag en snackelisnacktråd där det är helt legalt att prata OT.
    Over and out.

• S2011

Jag förstår verkligen ingenting.
    Om vi inte skriver strikt om klänningsprocessen - är vi inte välkomna att skriva i den här tråden då?
    Ja, det blir många sidor och nej, som ny går man väl inte igenom flera hundra sidor.
    Men jag har heller aldrig upplevt att de som varit länge i tråden har varit snäsiga och inte velat svara på frågor som de nya har, hur ofta de frågorna än dyker upp. Tvärtom!

Jag tycker det är sorgligt om varenda tråd ska vara steril i den bemärkelse att det inte är "tillåtet" att sväva ut eller bara på häva ur sig lite av funderingar, hur dagen har varit etc. Då är inte jag intresserad av att delta i tråden längre, inte ens för att visa klänningen när den kommer eller ge omdöme om det företag jag beställt från. Det finns säkert andra som är sugen på gall-up-undersökning i såna fall.

Fy vad tråkigt att det ska vara snärt på fingrarna för att folk försöker vara vänliga, omtänksamma och peppa varandra. 

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden