• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-01 17:53:43 följande:
    Ni som har beställt nyligen och vars klänning är i produktion, när har ni sagt att ni gifter er? För jag antar att alla fått den frågan av Milly?
    Jag gifter mig den 30 juli, men skrev den 28 maj! 

Ang. din beställning så måste du haft världens otur  och hamnat mitt i det kinesiska nyåret. Förhoppningsvis syr de på en testklänning till dig! *håller tummarna*
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-01 18:47:22 följande:
    Jag gifter mig den 30 juli, men skrev den 28 maj! 

Ang. din beställning så måste du haft världens otur  och hamnat mitt i det kinesiska nyåret. Förhoppningsvis syr de på en testklänning till dig! *håller tummarna*
    Ja, när det kinesiska nyåret var slut bekräftade de betalningen och jag bekräftade alla detaljer på klänningen. Allt verkade frid och fröjd.... så jag beställde en till ( säg inget!!) och den betalningen bekräftade de nästkommande dag. Men sedan har jag inte hört något. 
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-01 18:53:46 följande:
    Ja, när det kinesiska nyåret var slut bekräftade de betalningen och jag bekräftade alla detaljer på klänningen. Allt verkade frid och fröjd.... så jag beställde en till ( säg inget!!) och den betalningen bekräftade de nästkommande dag. Men sedan har jag inte hört något. 
    Då måste de ju sy på klänningen/arna!!! Och då borde de komma testbilder inom en vecka eller två...
  • Aylas
    Mia4 skrev 2011-03-01 18:58:39 följande:
    Då måste de ju sy på klänningen/arna!!! Och då borde de komma testbilder inom en vecka eller två...
    Håller med, det är säkert så enkelt att "din" Bella bara glömt att säga det. Har du frågat?
    Skumboll skrev 2011-03-01 17:53:01 följande:
    Blä, nu blir jag lite sur (inte på dig, men på bellorna!). Jag beställde januari och det händer NADA här!
    Hihi tur att du inte blir sur på mej, jobbigt det hade varit 

• Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-01 18:58:39 följande:
    Jadu, jag har frågat men får inga svar... 
    Den som lever får se!
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-01 19:07:24 följande:
    Jadu, jag har frågat men får inga svar... 
    Den som lever får se!
    Fast jag har inte heller hört något från dem efter det att jag godkänt alla detaljer, förrän nu! Då var redan testklänningen klar... Glad
  • Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-01 19:24:22 följande:
    Fast jag har inte heller hört något från dem efter det att jag godkänt alla detaljer, förrän nu! Då var redan testklänningen klar... Glad
    Hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det ju... så jag hoppas lite till!

Seså, visa oss bilder på testklänningen nu!  
  • Skumboll
    MagicBride skrev 2011-03-01 19:42:21 följande:
    Kan lugna alla er som beställt från Milly med att när de väl börjat går det undan
    låter bra!
  • Mia4
    Skumboll skrev 2011-03-01 19:39:25 följande:
    Hoppet är ju det sista som lämnar en sägs det ju... så jag hoppas lite till!

Seså, visa oss bilder på testklänningen nu!  
    Ska bara... kasta i säng stora tjejen först och ta min kvällspromenad! Sen ska det rådgöras med min blivande, så runt kl 22... kanske tidigare om vi har tur! Flört
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden