• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sörön10 skrev 2011-03-01 15:16:05 följande:
    Ja, men det är ju ett antal som startas under åren och de förblir obesvarade, sökfunktionen på sidan suger och det är ändå rätt svårt att hitta aktuella erfarenheter. Och i de flesta trådarna står det ändå "Kolla i kinaklänningstråden, där finns folk" när någon undrat om nåt företag. Det blir ju ett moment 22! 

Jag tycker det är synd för det skulle ju verkligen underlätta! Det är ju knappast så att ni som hänger här inne behöver vara rädda för att den här ska dö ut, om det nu är så, det handlar väl mer om struktur och att göra informationen lättåtkomlig för nya "shoppare"?

Jo, men det faktum att de specifika företagstrådarna dör ut eller blir obesvarare är ju en indikation på att behovet inte är tillräckligt stort.

Håller med dig att det är svårt att hitta i de evighetstrådar på forumet numera sedan spärren efter 3 mån har tagits bort. Men anledningen till att folk hänvisar till denna tråd är ju för att här är alla kinatjejer samlade och har man en konkret fråga så kan alltid nån svara. Här kan man även jämföra och få en uppfattning av olika företag, något jag (om jag var ny shoppare) nog skulle sakna i 15 olika kinatrådar.

Men det är ju fritt fram att starta nya trådar. Om du vill ha mer struktur och lättåtkomlig information, skapa en ny tråd för respektive tillverkare vettja! Låter som en bra idé, även om jag tror att många tillverkarna inte har tillräckligt många köpare för att hålla tråden uppdaterad.. Men då gäller det ju att de aktiva i de nya trådarna ser till att puffa upp dem så de inte faller i glömska.
  • Skumboll

Eller så startar man EN ny sidotråd där alla kan recensera sina köp och den leverantör man använt (så slipper det också ligga i trådstarten). Så kan all diskussion stanna i denna tråd. 

• Sörön10
    1700tal skrev 2011-03-01 15:27:40 följande:
    Jo, men det faktum att de specifika företagstrådarna dör ut eller blir obesvarare är ju en indikation på att behovet inte är tillräckligt stort.

Håller med dig att det är svårt att hitta i de evighetstrådar på forumet numera sedan spärren efter 3 mån har tagits bort. Men anledningen till att folk hänvisar till denna tråd är ju för att här är alla kinatjejer samlade och har man en konkret fråga så kan alltid nån svara. Här kan man även jämföra och få en uppfattning av olika företag, något jag (om jag var ny shoppare) nog skulle sakna i 15 olika kinatrådar.

Men det är ju fritt fram att starta nya trådar. Om du vill ha mer struktur och lättåtkomlig information, skapa en ny tråd för respektive tillverkare vettja! Låter som en bra idé, även om jag tror att många tillverkarna inte har tillräckligt många köpare för att hålla tråden uppdaterad.. Men då gäller det ju att de aktiva i de nya trådarna ser till att puffa upp dem så de inte faller i glömska.
    Jag kan ju då säga att jag frågat i den här tråden ett par gånger eftersom jag funderar över att shoppa klänningar och jag vet inte om det är pga omsättningen på inlägg eller ignorans som jag aldrig får ett svar! =( Har väl iofs inte kollat i tio-tolv sidor efter att jag ställt min fråga så jag vet inte om det kommit något svar efter det... Men det känns ju väldigt synd att man ska hänvisas till att VARJE gång starta nya trådar, vari det hänvisas till ett ställe där det inte svaras. 

Rätt ska vara rätt, en gång har jag faktiskt fått ETT svar.

Ja, en produkttråd kanske vore bättre, som Skumboll säger. Som TS kunde hänvisa och uppmana till! 
  • 1700tal

Oj, det var ju konstigt. Upplever denna tråd som väldigt hjälpsam och som att många är noga med att svara alla som frågar. Men ibland skriver många samtidigt och då har jag märkt att vissas inlägg plötsligt hamnar långt bak och kanske inte ses.

Men att kalla tråden "ett ställe där det aldrig svaras" tycker jag är ganska felaktigt. Tvärtom, tror den har hjälpt många tack vare att den är så aktiv och det är otroligt många fler beställare idag än vad det var när den startades.

• Sommarbrud

1700tal: Länge sen :) När var det idna klänningar skulle komma ?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-01 16:17:00 följande:

1700tal: Länge sen :) När var det idna klänningar skulle komma ?

Japp, länge sen..

Vet inte när de kommer, har ställt den frågan till milly sen i torsdags men utan svar. Blir lite irriterad på dem. Återigen har jag ju fördröjt processen, åtminstone på den ena som jag tilläggsbeställde i siden, och vill därför ha update från dem över hur långt de kommit.
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-01 16:23:32 följande:
    Japp, länge sen..

Vet inte när de kommer, har ställt den frågan till milly sen i torsdags men utan svar. Blir lite irriterad på dem. Återigen har jag ju fördröjt processen, åtminstone på den ena som jag tilläggsbeställde i siden, och vill därför ha update från dem över hur långt de kommit.
    Aha jobbigt, ja jag läste att det var fler som har väntat med svar, läste igenom tråden snabbt det som jag missat :)

Min ska komma den 5 april o jag är inte hemma då!! Men  ringer de innan (alltså de som levererar?)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-01 16:25:19 följande:
    Aha jobbigt, ja jag läste att det var fler som har väntat med svar, läste igenom tråden snabbt det som jag missat :)

Min ska komma den 5 april o jag är inte hemma då!! Men  ringer de innan (alltså de som levererar?)
    Jag missade oxå typ 12 sidor eller nåt på de dagar jag var borta. Men det är alltid skoj att läsa ifatt!

För min första klänning ringde DHL för att bestämma tid för leverans till dörren men jag sa att jag kommer och hämtar den hos dem NU! Och det gjorde jag...
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-03-01 16:30:58 följande:
    Jag missade oxå typ 12 sidor eller nåt på de dagar jag var borta. Men det är alltid skoj att läsa ifatt!

För min första klänning ringde DHL för att bestämma tid för leverans till dörren men jag sa att jag kommer och hämtar den hos dem NU! Och det gjorde jag...
    Ja jag hoppas de ringer!! Åker till fjällen o vill nästan stanna hemma nu :)
    ja jag tycker oxå det är kul att läsa allt som skrivs här :) Brukar läsa på min telefon men har inte lagt in lösen så kan inte skriva från telefonen men läser det mesta
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-03-01 16:32:07 följande:
    Ja jag hoppas de ringer!! Åker till fjällen o vill nästan stanna hemma nu :)
    ja jag tycker oxå det är kul att läsa allt som skrivs här :) Brukar läsa på min telefon men har inte lagt in lösen så kan inte skriva från telefonen men läser det mesta
    Hehe, så modern är inte jag och min mobil...

Har du inte nån som kan ta emot klänningen åt dig då? Eller få leverans till närmaste staden i fjällen?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden