• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Aniara4
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-02-28 21:06:29 följande:

Om alla som fortfarande är aktiva i tråden skriver ett mail till mig här på BT och svarar på följande 3 enkla frågor ska jag så snabbt som möjligt göra en sammanställning och redovisa det här i tråden. Frågorna lyder:

Jag antar att man får hålla noga koll på tråden framöver då, för om man är borta en dag eller två efter att sammanställningen kommer så har det väl kommit 17 sidor till att plöja igenom efter den!
  • Hvidbrud

Kanske kunde det vara en bra ide att börja en nionde tråd, när sammanställningen är klar?

• MrsBrud

Hej tjejer!!

Är det någon som haft kontakt med Bella eller någon på Milly under senaste tiden?

Min klänning skulle vara färdigsydd i slutet på februari, men jag har inte hört något. Mailade i förrgår och Bella brukar alltid svara så snabbt, men har inte fått något svar än?

Jag blir så jädra nervös av sånt här...

Någon?

• 1700tal
    MrsBrud skrev 2011-03-01 09:31:39 följande:

Hej tjejer!!

Är det någon som haft kontakt med Bella eller någon på Milly under senaste tiden?

Min klänning skulle vara färdigsydd i slutet på februari, men jag har inte hört något. Mailade i förrgår och Bella brukar alltid svara så snabbt, men har inte fått något svar än?

Någon?

Har inte heller fått kontakt med milly sen i tors förra veckan, trots flera mail med konkreta frågor. Tycker en av mina klänningar i produktion borde ha kommit en bra bit på väg nu. Den andra som jag tilläggsköpte sidentyget till borde de ha satt igång nu för jag vet att betalningen kommit fram...

Sammanställning låter bra men frågan är om det gör någon skillnad så aktiv som den här tråden är numera. Vi som hade beställt la ju in bilder alldeles nyligen för att uppdatera lite men de är redan borta i "havet".

Eller hade du tänkt att uppdatera TS med en tilläggskommentar? Alltså däruppe? Isf är det nog jättesmart, om man kan göra det så långt i efterhand?
  • Junibruden

Hej tjejer!!

Någon?

Hej!

har följt med den här tråden sedan december... Vårt bröllop blir i juni och beställde klänningen från Milly i januari. Hade på nästan två veckor inte fått några svar från Bella och blev ju så nervös.... För bilderna på testklänningen lovade hon egentligen skicka redan för över två veckor sen... Men för en timme sen fick jag svar av henne och hon lovade skicka bilderna på testklänningen den här veckan...

Nu gäller det väl då bara att vänta igen och hoppas på det bästa!!

Har varit underbart att läsa om alla erfarenheter här i tråden Glad!

Hoppas också ni Mrs Brud och 1700-t får svar av Bella idag!
  • Malin24
    1700tal skrev 2011-03-01 09:55:14 följande:
    Har inte heller fått kontakt med milly sen i tors förra veckan, trots flera mail med konkreta frågor. Tycker en av mina klänningar i produktion borde ha kommit en bra bit på väg nu. Den andra som jag tilläggsköpte sidentyget till borde de ha satt igång nu för jag vet att betalningen kommit fram...

Sammanställning låter bra men frågan är om det gör någon skillnad så aktiv som den här tråden är numera. Vi som hade beställt la ju in bilder alldeles nyligen för att uppdatera lite men de är redan borta i "havet".

Eller hade du tänkt att uppdatera TS med en tilläggskommentar? Alltså däruppe? Isf är det nog jättesmart, om man kan göra det så långt i efterhand?
    Jag klagade ju lite förra veckan på att jag inte fick några svar, men så fick jag til slut ett svar i lördags så nu ska min klänning vara i produktion..men det verkar som "Bellorna" har lite för mycket att göra om de inte svarar lika snabbt längre. Hur har ni gjort med provklänningen? Är det ngn som valt att skicka hem den för att prova, eller har ni vågat chansa direkt? Jag bli så nojig över att måtten är rätt...
  • Mia4

Hej tjejer!!

Någon?

Jag har fått bilder på testklänningen idag, så de verkar arbeta! Glad
  • 1700tal
    Mia4 skrev 2011-03-01 12:27:13 följande:
    Åh, vad kul för dig! Vad tyckte du då, var den fin? Kan vi inte få se bilder?
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-03-01 12:34:55 följande:
    Åh, vad kul för dig! Vad tyckte du då, var den fin? Kan vi inte få se bilder?
    Tänkte lägga upp bilderna i kväll, då jag inte har en liten parvel som kräver min uppmärksamhet! Det var så fasligt många bilder, eftersom jag beställt en näbbklänning också. Måste titta på dem i lugn och ro först...men de kommer! 

• Skumboll
    Mia4 skrev 2011-03-01 12:27:13 följande:
    Åh, vad roligt att det börjar hända lite i tråden! Och skönt att höra att milly inte gått upp i rök....

När beställde du?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden