• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Men så tyst det var här ikväll då!

• Uppsalabrud 2011

Hej flickor/damer/töser!
    det är jag som är TS. har varit borta väldigt länge pga intensiv jobbperiod men nu är jag back on track. slutet av augusti 2011 ska det nämligen gå ett bröllop av stapeln här!

Många kan hålla med om att det blir många sidor att läsa och hålla sig uppdaterad på. Det är självklart många viktiga ämnen som blir avhandlade här för att inte förglömma det sociala men till sist och syvende ska vi hjälpa varandra med tips och trix och göra fynd samt undvika att falla i gropar och så här lyder mitt förslag:
    Om alla som fortfarande är aktiva i tråden skriver ett mail till mig här på BT och svarar på följande 3 enkla frågor ska jag så snabbt som möjligt göra en sammanställning och redovisa det här i tråden. Frågorna lyder:

Hos vilket företag beställde du din klänning?
    När lade du beställningen och när mottog du varan?
    positivt resp negativt att säga om företaget/bemötande etc?

Vad tror ni om den idén?

• My Wedding 2011

låter som en utmärkt idé TS! Den listan vill jag mycket gärna ta del av!!

• Aniara4
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-02-28 21:06:29 följande:

Många kan hålla med om att det blir många sidor att läsa och hålla sig uppdaterad på. Det är självklart många viktiga ämnen som blir avhandlade här för att inte förglömma det sociala men till sist och syvende ska vi hjälpa varandra med tips och trix och göra fynd samt undvika att falla i gropar och så här lyder mitt förslag:
    Om alla som fortfarande är aktiva i tråden skriver ett mail till mig här på BT och svarar på följande 3 enkla frågor ska jag så snabbt som möjligt göra en sammanställning och redovisa det här i tråden. Frågorna lyder:

Vad tror ni om den idén?

Skitbra! Det finns inte en chans att vaska fram information bland 2500+ inlägg längre.
    Själv kan jag inte bidra eftersom jag inte köpt någon klänning än, det är ju just därför jag vill veta mer så att det blir lättare att fatta beslut!
  • Uppsalabrud 2011

ja, till en början blir det endast de som har redan beställt som kan vara med i denna underbara gallupundersökningCool men när vi själva så smått börjar fylla på och våga oss på beställningar kommer det att bli ovärdelig infomation att ta del av. kom igen nu, så gör vi ett försök för systerskapens skull. Vad skulle vi göra utan varandra här på BT?

• Adoxa

Hej!
    Är det någon i den här tråden som vet hur man omvandlar de angivna storlekarna (US) till europeiska? Jag vill ha en vanlig 38:a men vet inte vilken US-storlek det är!?

Jag har blivit helt kär i den här klänningen:
    www.milanoo.com/p20181.html

Mvh
    Maria

• sunsey

Låter som en utmärkt idé!
    Jag väntar på min klänning fortfarande, lär dröja en månad.. beställde från Landy förra veckan..
    Men när jag får min klänning då kommer ni få min recession och utvärdering av Landy.

• linaamanda

hej hej igen

Nu har jag bestämt mig för att beställa min drömklänning! :) insåg dock att man måste fylla i lite mått o som jag fattat så är "hollow to floor" måttet från nacken till sömmen längst ned på klänningen. Men min lilla fråga är då till er experter....hur gör man när släpet är långt, vart mäter man till? Se denna: http://www.kanaca.com/2011-beauty-collection-a-line-wedding-dress-class-0005.html  Är måttet från nacken ner till golvet eller ska man dra ut måttbandet i en båge bakåt till klänningen slutar liksom om ni förstår vad jag menar?? :) det måste ju va ganksa stor skillnad i centimeter...? 

Tacksam för hjälp!! 

• Skumboll
    linaamanda skrev 2011-02-28 21:23:43 följande:
    hej hej igen

Nu har jag bestämt mig för att beställa min drömklänning! :) insåg dock att man måste fylla i lite mått o som jag fattat så är "hollow to floor" måttet från nacken till sömmen längst ned på klänningen. Men min lilla fråga är då till er experter....hur gör man när släpet är långt, vart mäter man till? Se denna: www.kanaca.com/2011-beauty-collection-a-line-...  Är måttet från nacken ner till golvet eller ska man dra ut måttbandet i en båge bakåt till klänningen slutar liksom om ni förstår vad jag menar?? :) det måste ju va ganksa stor skillnad i centimeter...? 

Tacksam för hjälp!! 
    Hollow to hem är måttet från den lilla håligheten på halsen mellan nyckelbenen ner till golvet. Ibland, beroende på leverantör, får man lägga till för klackhöjd också. 
    Släpet måttar du alltså inte.
  • Mix
    Uppsalabrud 2011 skrev 2011-02-28 21:06:29 följande:

Vad tror ni om den idén?

o ja! det skulle vara hur bra som helst! 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden