• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 21:53:51 följande:
    ni tycker säkert vi är lite lustiga, men vi har faktiskt inte helt bestämt oss om vi SKA gifta oss i år, eller nästa som vi egentligen tänkt. Vi fick ett spontanryck för några dagar sedan att vi ska gifta oss i sommar istället.

Vi känner väl att det är dumt att vänta in ett datum som egentligen inte betyder något speciell tför oss...

vi har kollat upp plats och så, och det blir den 5 augusti OM det blir som sagt... vi måste bestämma oss snart, vi ska bara låta det smälta lite och tänka efter ordentligt så det inte bara blir något spontant oreflekterat.
    Haha nej men om det funkar med allt runt om kring så är det väl bara skönt att kunna vara lite flexibel :) Och kom ihåg, man kan aldrig få för många klänningar:)

Men då kanske du inte heller har varit runt o provat ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 21:50:52 följande:
    OJ ja om  vi får smaka menyn ... Hmm vi har inte kollat så någa jag är ju extremt tråkig när det gäller mat, men vi ska ha ngt med kött för det vill Sambon ha sen har jag några veganer som kommer så jag kommer oxå äta vegan mat, är ingen köttfantast. Men vi har inte ens kollat måste sätta fart lite. Jag är mer ansvarig för efterätten. Vill ha ngt med choklad, men mamma säger att det är för tungt på sommaren tycker det låter dumt! Jag menar vill man inte ha efterätt får man äta tårta sen :)
    Ni måste ju få provsmaka, helt sjukt annars! Vi satt och prata om det med restaurangchefen idag, och hur ska vi veta att det är något vi tycker om innan vi provsmakat? Omöjligt att veta!
    Och du, det är inte din mamma som ska gifta sig! Ni/du ska ju välja något som NI tycker är gott, oavsett om det är choklad och hur det passar i sammanhanget och årstiden. Choklad är gott - därmed basta. 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 21:56:36 följande:
    Ni måste ju få provsmaka, helt sjukt annars! Vi satt och prata om det med restaurangchefen idag, och hur ska vi veta att det är något vi tycker om innan vi provsmakat? Omöjligt att veta!
    Och du, det är inte din mamma som ska gifta sig! Ni/du ska ju välja något som NI tycker är gott, oavsett om det är choklad och hur det passar i sammanhanget och årstiden. Choklad är gott - därmed basta. Ja
    Ja jag måste ringa ut till grvälns o få lite klarhet i frågan!

Ja men nu är det så att mamma har lagt in ganska mkt pengar så jag får lite dåligt samvete över om hon iten får vara med.. Fast det är verkligen inte därför hon e med o betalar. Men det blir nog med choklad jag ääälskar choklad :)

Just det, köpte nya gardiner idag o gissa de blev inte vita! Jag har allt i vitt men nu är gardinerna i orange,rosa med lite vitt i :) Super fint sen en ny kökslampa har blivit beställd
  • flowerlowa

haha, jo vår budget är liiiiten, så en billig klänning får räcka.. haha... jag har tänkt boka tid för provning såfort vi bestämt oss.. vill veta vilken typ av överdel jag passar bäst i... axlar eller axellöst, halterneck... annars är jag inte så kräsen, det sk avara något enkelt och utan släp för guds skull!

vi ska som sagt bara ha våra närmsta familjer närvarande, samt min bästa kompis med familj och mannens bästa vän. så 10 vuxna gäster och 2 småkillar på 3 och 1 år. samt vi och vår 2 årige son förståss...

blir en borgerlig vigselförrättare utomhus vid en herrgård vid vattnet, och sen så ingår vi i herrgårdens vanliga verksamhet med buffe och underhållning. Så det blir inga konstigheter what so ever. Ska kolla upp vad en bröllopssvit kostar i en natt, för det hjade vart skönt att slippa åka hem efteråt...

en billig klänning och så våra ringar, annars blir det absolut budgetminimum...

• Sommarbrud
    flowerlowa skrev 2011-02-26 22:00:10 följande:

haha, jo vår budget är liiiiten, så en billig klänning får räcka.. haha... jag har tänkt boka tid för provning såfort vi bestämt oss.. vill veta vilken typ av överdel jag passar bäst i... axlar eller axellöst, halterneck... annars är jag inte så kräsen, det sk avara något enkelt och utan släp för guds skull!

vi ska som sagt bara ha våra närmsta familjer närvarande, samt min bästa kompis med familj och mannens bästa vän. så 10 vuxna gäster och 2 småkillar på 3 och 1 år. samt vi och vår 2 årige son förståss...

blir en borgerlig vigselförrättare utomhus vid en herrgård vid vattnet, och sen så ingår vi i herrgårdens vanliga verksamhet med buffe och underhållning. Så det blir inga konstigheter what so ever. Ska kolla upp vad en bröllopssvit kostar i en natt, för det hjade vart skönt att slippa åka hem efteråt...

Men en billig klänning kan du lätt hitta :) Jag får hem min om fyra veckor återkommer om den e fin :)
    Ja det är rätt skönt att slippa åka hem, om man inte har nära förstås. Vart bor du någonstans? Låter väldigt fint med en herrgård vid vattnet.
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-26 21:59:16 följande:
    Ja jag måste ringa ut till grvälns o få lite klarhet i frågan!

Ja men nu är det så att mamma har lagt in ganska mkt pengar så jag får lite dåligt samvete över om hon iten får vara med.. Fast det är verkligen inte därför hon e med o betalar. Men det blir nog med choklad jag ääälskar choklad :)

Just det, köpte nya gardiner idag o gissa de blev inte vita! Jag har allt i vitt men nu är gardinerna i orange,rosa med lite vitt i :) Super fint sen en ny kökslampa har blivit beställd
    Det tycker jag absolut att du ska göra! När var det ni skulle gifta er, juni eller juli? Har ni haft något planeringsmöte med dem än?

Äsch, din mamma är säkert glad så länge du är glad och nöjd! Hon lägger ju inte in pengar i bröllopet för att få vara med att välja efterrätt....

Woho, vågat med färgade gardiner! Det tar sig....
  • Skumboll
    flowerlowa skrev 2011-02-26 22:00:10 följande:

Låter jättemysigt med ett litet bröllop! Och jag håller med, varför vänta om datumet ändå inte betyder något speciellt! Klart ni ska köra på, det är ju gott om tid ännu.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-26 22:05:35 följande:
    Det tycker jag absolut att du ska göra! När var det ni skulle gifta er, juni eller juli? Har ni haft något planeringsmöte med dem än?

Äsch, din mamma är säkert glad så länge du är glad och nöjd! Hon lägger ju inte in pengar i bröllopet för att få vara med att välja efterrätt....

Woho, vågat med färgade gardiner! Det tar sig....
    Vi gifter oss 2 Juli, så nej vi har inte haft ngt möte får väll ha det första juli eller ngt... Nej men vi får väl ringa dem och fråga när det e dags vi tänkte vänta lite tror jag. Eller uppenbarligen eftersom vi inte varit där ännu :)

Ja vet känner mig as galen med gardinerna o lampan hette space någonting så du kan ju tänka dig galet :)
  • Sommarbrud
    Liten liten bild men så här ser lampan ut, och den hette tydligen ngt med planet ser jag :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden