• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-02-25 17:55:23 följande:
    och wow vilka fina barnkläder skumboll! Såna hade jag gärna köpt till min son!
    1700tal skrev 2011-02-25 18:11:08 följande:
    Skumboll - jättejättejättesnygga barnkläder! Skulle absolut köpa dem om jag hade barn! Gillar dina färgkombinationer men varför i allsinna dar har du vitt på väggarna när du är så bra på färger?

Rotade fram ett par av mina "gamla" barnplagg som blev över och tog bilder av dem. De är så skrynkliga för de låg vikta... Blev urdåliga bilder, vi har så dålig belysning men har är några;

Älskar oxå ränder. Och prickar ännu mera...

Tack vad gulliga ni är! Jag hoppas att mina kläder kan gå hem, det är många runtomkring som uppskattat dem hittills. 

Jadu, 1700tal, varför har jag inga färger på väggarna? Det blir lite för rörigt i mitt huvud om jag måste leva i så mycket färg....  

Vilka superfina kläder förresten! Prickar är så sött! Det och ränder känns så stilrent på något sätt, trots en massa roliga färger. 
  • skantz

Min klänning kom hem till dörren idag :) 
    Den sitter som en smäck och jag kunde inte vart mer nöjd.
    Dock vet jag inte hur jag ska gå på toa eller dansa vals med det här släpet! haha, det är ett senare problem.

• 1700tal
    skantz skrev 2011-02-25 18:53:00 följande:
    Dock vet jag inte hur jag ska gå på toa eller dansa vals med det här släpet! haha, det är ett senare problem.

Oj, vad fin! Kul att den passade och att du var nöjd! Äntligen nån som får hem sin klänning.

Får vi se en bild på dig med den på?
  • 1700tal
    linaamanda skrev 2011-02-25 18:35:17 följande:
    1700-tal, din klänning var ju jättefin. var har du beställt den?

Är det någon av er som beställt på Milly Bridal? Några erfarenheter av dom?
    Är det denna adressen? www.myweddingdressforless.co.uk
    Läste i en annan tråd att dom är bäst på spets, någon som beställt spetsklänning därifrån?

Håller med, väldigt söta barnkläder!
    Tack! Den är från milly bridal fast jag "satte ihop" den själv, den finns inte i deras sortimet. 
    Skumboll skrev 2011-02-25 18:45:35 följande:
    Vilka superfina kläder förresten! Prickar är så sött! Det och ränder känns så stilrent på något sätt, trots en massa roliga färger. 
    Nu var detta ur min "höstkollektion" så färgerna är ju väldigt dämpade.

Älskar prickar...

Tror verkligen dina kläder kommer gå hem, tror det finns efterfrågan på kläder som de du gör.
  • Farmall
    skantz skrev 2011-02-25 18:53:00 följande:

Jättefin klänning!
    Nu väntar vi på bilden då du har den på dig.

Måste bara tillägga att jag har det helt underbart just nu. Har shoppat i lugn och ro och precis checkat in på hotellet.....   :)
  • Agape

skumboll och 17oo tal: vad duktiga ni är på att sy! Känner igen det där med att sy samma sak blir tråkigt... Gillar också att sy och har läst design och sömnad men nu är det mest en hobby. Men ibland så får jag små ryck och startar små projekt.

Vad tycker ni om dessa klänningar?

• Agape

skantz: tjusigt!! Hoppas vi får se den på också! Vart hade du beställt den ifrån?

• jennifaer
    Åhh vad fin den var! Jag säger som de andra: vill se den påGlad
  • jennifaer
    Agape skrev 2011-02-25 19:14:16 följande:
    skumboll och 17oo tal: vad duktiga ni är på att sy! Känner igen det där med att sy samma sak blir tråkigt... Gillar också att sy och har läst design och sömnad men nu är det mest en hobby. Men ibland så får jag små ryck och startar små projekt.

Den första var jättefin! Sen är jag ju som vanligt kär i spetsklänningarna men den första stack ut för migGlad
  • Miceme
    Agape skrev 2011-02-25 19:14:16 följande:

Jag tyckte de tre sista var fina.
    Speciellt spetsklänningarna.
    Ettan tycker jag ser ut som att överdelen är för kort på, lite som att när som helst ramlar den ner, vet inte hur jag ska förklara riktigt. Kjolen på den var fin och färgen också.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden