• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 16:42:05 följande:
    Åh, jag vet inte. Får lite beslutsångest när jag ska bestämma färger.... Kom med förslag!
    Jag som har en liten kille tycker det tillverkas för lite kläder med färger till killar. är lite less på blått i ljus o mörk. Röda kläder, lila, turkos, gula Orange tycker jag en kille kan ha ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:43:48 följande:
    Jag som har en liten kille tycker det tillverkas för lite kläder med färger till killar. är lite less på blått i ljus o mörk. Röda kläder, lila, turkos, gula Orange tycker jag en kille kan ha ?
    Jag håller med dig, det är rätt trist utbud för pojkar! Min lille kille är ju lite speciell, så han ratar allt med färg på, vitt eller svart, möjligen marinblått är det enda jag kan ta på honom i klädväg. Därför är det extra roligt att kunna dra på med färg till barnkläder jag syr till andra....

Jag är förtjust i kombinationer typ röd/rosa, lila/orange, turkos/grön, röd/gul, turkos/lila osv.... 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 16:48:04 följande:
    Jag håller med dig, det är rätt trist utbud för pojkar! Min lille kille är ju lite speciell, så han ratar allt med färg på, vitt eller svart, möjligen marinblått är det enda jag kan ta på honom i klädväg. Därför är det extra roligt att kunna dra på med färg till barnkläder jag syr till andra....

Jag är förtjust i kombinationer typ röd/rosa, lila/orange, turkos/grön, röd/gul, turkos/lila osv.... 
    ja kör de kombinationerna!! Älskar färgerna!''
    Hur gammal är din son ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:49:08 följande:
    ja kör de kombinationerna!! Älskar färgerna!''
    Hur gammal är din son ?
    Han är 3,5 år.
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 16:50:57 följande:
    Han är 3,5 år. a
    Åh vilken kul ålder, min systers son är 3.

Hmm sen gillar jag iof svarta kläder med ngn färg i tillbarn. W overall är svart blank med gulddragkedja som en detalj låter fult men e faktiskt fin :)
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:53:51 följande:
    Åh vilken kul ålder, min systers son är 3.

Hmm sen gillar jag iof svarta kläder med ngn färg i tillbarn. W overall är svart blank med gulddragkedja som en detalj låter fult men e faktiskt fin :)
    Så kul vet jag inte om det är.... han har autism och lite tilläggsdiagnoser. Vill du byta?
    Han är 3,5 men fungerar ungefär som en 1,5-åring. 

Svart kan absolut vara fint, men gärna tillsammans med någon annan färg! 
    Låter som en helcool overall! 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 16:59:50 följande:
    Så kul vet jag inte om det är.... han har autism och lite tilläggsdiagnoser. Vill du byta?
    Han är 3,5 men fungerar ungefär som en 1,5-åring. 

Svart kan absolut vara fint, men gärna tillsammans med någon annan färg! 
    Låter som en helcool overall! 
    Du idag hade jag nästan kunnat byta! Men förstår att det är tufft för dig, får ni ngn hjälp ? Min kompis har två söner som har cp skada o hon får hjälp. Har ni också rätt till det ? Förlåt om jag frågar dumma frågor, har bara min kompis som referens och vet hur tufft hon har det. Så om jag säger hel dumma saker säg till!
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 17:02:39 följande:
    Du idag hade jag nästan kunnat byta! Men förstår att det är tufft för dig, får ni ngn hjälp ? Min kompis har två söner som har cp skada o hon får hjälp. Har ni också rätt till det ? Förlåt om jag frågar dumma frågor, har bara min kompis som referens och vet hur tufft hon har det. Så om jag säger hel dumma saker säg till!
    Inga frågor är för dumma!
    Jodå, vi går på habiliteringen som hjälper oss att träna sonen och så har jag honom på dagis några timmar i veckan, på dagis har han en toppenbra resurs. Sen har vi avlösarservice genom LSS (lagen om stöd och service till funktionshindrade). Men annars får vi klara oss själva. Det är tufft ibland, men man vänjer sig även med de mest märkliga sakerna...
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 17:14:05 följande:
    Inga frågor är för dumma!
    Jodå, vi går på habiliteringen som hjälper oss att träna sonen och så har jag honom på dagis några timmar i veckan, på dagis har han en toppenbra resurs. Sen har vi avlösarservice genom LSS (lagen om stöd och service till funktionshindrade). Men annars får vi klara oss själva. Det är tufft ibland, men man vänjer sig även med de mest märkliga sakerna...
    Så där säger min kompis oxå hon har två söner med cp skada och en äldre bror som inte har det. Men ibland ser man på henne att hon e riktigt less. Har ni föräldrar som kan hjälpa med barnvakt eller så?

Så viktigt med bra dagis! Vilken tur att ni har det min kompis kalla henne A hon har haft så struligt med dessa resurser! Verkar ju jobba en del nötter i den branchen oxå!
  • lovvydovvy
    1700tal skrev 2011-02-25 15:30:18 följande:
    lovvydovvy skrev 2011-02-25 15:21:10 följande:
    Hmm, vad svårt det är med alla val!
    Har nu haft mailkontakt med både milly och landy och fått prisförslag på min klänning och det skiljer ganska mycket. Milly 270 usd landy 379 usd. det får mig att undra vad skillnaden beror på, är det bättre kvalitet på tygerna som landy använder? Någon som vet?
    Oj, vilken skillnad. Hm, konstigt. Tror inte tyget skiljer, har kontaktat dem båda förut och de använder bridal satin 395 båda två. Det borde vara den beräknade tygmängden som skiljer. Och då inte nödvändigtvis att man ska ta den billigaste, snarare tvärtom... Svårt. Vilken lutar du åt? Vilken har du fått bäst respons av?
    Jättesvårt! Landy har modellen på sin hemsida och bör ju därför veta vad de pratar om men har inte fått samma proffesionella bemötande därifrån Milly har skickat en specifikation på vilka material de ska använda och en bra beskrivning av hela processen.
    Funderar på att skicka ett mail till landy och fråga varför de är så mycket dyrare än milly, tror ni att de förstår den frågan?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden