• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll

Fan, jag måste ha 65285 meter kardborreband, var hittar jag det (förutom i sybutiker, finns ingen i närheten)?

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-25 13:11:17 följande:
    Nu är jag hemma igen! Det blev ljusblå och röd färg (låter hemskt men soffan går i de färgerna, det blir vårt "energirum" ) och en flaska rött vin istället för bubbel! Och så tänkte jag göra rotfruktsgratäng och nån köttbit till middag. Det blir finfint... Fast vid närmare eftertanke lär sambon få göra middagen själv eftersom jag går lös med rollern på väggarn!
    Håhå, det var vågat med så knalliga färger! Jag håller mig till vitt jag.
  • linaamanda

Hej,

Har suttit o ögnat igenom denna tråd eftersom jag är supernära att lägga en beställning på en brudklänning från kanaca.com. Vill först rådfråga er som verkar lite proffs inom detta med kinaklänningar :)

Har ni kanske till och med fått era klänningar nu? Ser att det var en dryg månad sedan ni skrev något. Isåfall, kan ni inte lägga upp bilder på dom? Är ni nöjda? Hoppas!

Jag är sugen på en spetsklänning (www.kanaca.com/2011-beauty-collection-a-line-...) och undrar om det är någon som besällt en just spetsklänning från kanaca? Hur blir dom? Jag är jätterädd att den inte motsvarar den på bilden, utan få hem en klänning med dålig kvalite på spetsen o kanske massa bling bling..

Jättetacksam för erfarenheter, bilder, tips, o råd!

Tack!!

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 13:38:47 följande:
    Håhå, var vi en frisör bland oss? Kul! Helt rätt! Verkade hon lyssna på dig?

Ja kul med en frisör :)

Ja jag tror hon lyssnar, började bearbeta henne för några veckor sedan och nu ska vi vänta o se hur min blir så ska hon beställa sen.

Vad ska du med banden till ???
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:01:06 följande:
    Ja kul med en frisör :)

Ja jag tror hon lyssnar, började bearbeta henne för några veckor sedan och nu ska vi vänta o se hur min blir så ska hon beställa sen.

Vad ska du med banden till ???
    Kul, då får vi ju hoppas att dina klänningar blir superbra så att hon inte blir avskräckt....

Sonen kommunicerar med bilder och nu håller jag på att fixa ihop en bok ha kan sätta in alla bilderna i och bära med sig, men det går åt massor med kardborreband.... 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:14:31 följande:
    Kul, då får vi ju hoppas att dina klänningar blir superbra så att hon inte blir avskräckt....

Sonen kommunicerar med bilder och nu håller jag på att fixa ihop en bok ha kan sätta in alla bilderna i och bära med sig, men det går åt massor med kardborreband.... 
    Aha nej jag googlade lite o hittade bara paket med 60 cm.. Då får du tömma lagret ska kolla runt lite. Har inte så mkt att göra W ligger o sover.
    Kan du inte åka till en sybutik finns ju i täby o fråga om de kan beställa hem så kan du kanske få ett bättre pris ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:17:22 följande:
    Aha nej jag googlade lite o hittade bara paket med 60 cm.. Då får du tömma lagret ska kolla runt lite. Har inte så mkt att göra W ligger o sover.
    Kan du inte åka till en sybutik finns ju i täby o fråga om de kan beställa hem så kan du kanske få ett bättre pris ?
    Tack vad gullig du är, 60 cm räcker inte långt....  
    Vart ligger sybutiken i täby? 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:22:10 följande:
    Tack vad gullig du är, 60 cm räcker inte långt....  
    Vart ligger sybutiken i täby? 
    Den ligger utanför centrum i storstugan heter höghusen som ligger vid den där fontänen. I botten på det huset ska symaskinsgrottan ha flyttat ska kolla upp vänta...
  • Sommarbrud

Skumboll: De har en hemsida symaskinsgrottan.se då kan du ju ringa o kolla om de kan hjälpa dig slipper du åka dit o så har de inte. Det finns en till sybutik i täby har varit där o köpt garn undrar om de har.. ska googla lite till återkommer

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:23:07 följande:
    Den ligger utanför centrum i storstugan heter höghusen som ligger vid den där fontänen. I botten på det huset ska symaskinsgrottan ha flyttat ska kolla upp vänta...
    Aha! Vad bra, så slipper man ju åka så långt..... tänkte att jag annars skulle tagit mig till tygvaruhuset i veddesta men orka åka dit för lite kardborre... haha. 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden