• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:25:46 följande:
    Skumboll: De har en hemsida symaskinsgrottan.se då kan du ju ringa o kolla om de kan hjälpa dig slipper du åka dit o så har de inte. Det finns en till sybutik i täby har varit där o köpt garn undrar om de har.. ska googla lite till återkommer
    Tack!
    Jag vet att det har funnits en i arninge tidigare.... vad den nu hette....
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-25 13:39:31 följande:
    Fan, jag måste ha 65285 meter kardborreband, var hittar jag det (förutom i sybutiker, finns ingen i närheten)?
    Nätet kanske? Obestämd
    Skumboll skrev 2011-02-25 13:40:21 följande:
    Håhå, det var vågat med så knalliga färger! Jag håller mig till vitt jag.
    Hehe, jo men jag har redan haft min vita period i livet. I flera år var allt bara gräddvitt, vitt, beige och j*la s.k. lattefärger! Är SÅ trött på det! Måste ha FÄRG, vill ha energi och LIIIIV.... Haha, låter ju som värsta konstnären!

Dessutom är soffan som den är...
    linaamanda skrev 2011-02-25 13:43:29 följande:
    Hej,

Har suttit o ögnat igenom denna tråd eftersom jag är supernära att lägga en beställning på en brudklänning från kanaca.com. Vill först rådfråga er som verkar lite proffs inom detta med kinaklänningar :)

Har ni kanske till och med fått era klänningar nu? Ser att det var en dryg månad sedan ni skrev något. Isåfall, kan ni inte lägga upp bilder på dom? Är ni nöjda? Hoppas!

Jag är sugen på en spetsklänning (www.kanaca.com/2011-beauty-collection-a-line-...) och undrar om det är någon som besällt en just spetsklänning från kanaca? Hur blir dom? Jag är jätterädd att den inte motsvarar den på bilden, utan få hem en klänning med dålig kvalite på spetsen o kanske massa bling bling..

Jättetacksam för erfarenheter, bilder, tips, o råd!

Tack!!
    Hej och välkommen i tråden! Kul med nån som ska beställa från Kanacca! Men kunde inte öppna länken med din spetsklänning... Obestämd
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:26:44 följande:
    Tack!
    Jag vet att det har funnits en i arninge tidigare.... vad den nu hette....
    Hmm tror inte att det finns i arninge, men nu hittade jag en sida som sålde per rulle men det var dyrt eller? 5 meter för 194 kr,

Du känner ingen som har ett företag? Finns ju sidor som säljer på 25 meter per rulle men bara till företag. De används tydligen till att spänna ihop kablar (smart ska nog jag köpa)
  • Sommarbrud

Skumboll: Nu hittade jag en på tradera som säljer, en rulle på 5 meter för 89 kr han har e-butik så där kan du ju kolla så slipper du åka. Vet inte vad det brukar kosta ?

• Skumboll

Tack för all hjälp! 
    Jag har eget företag... snart....  

Priset spelar inte så stor roll, måste ju ha det oavsett. Ska kolla tradera.  

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:53:58 följande:
    Tack för all hjälp! 

Priset spelar inte så stor roll, måste ju ha det oavsett. Ska kolla tradera
    Gör det han verkade bra :)
    O med eget företag kan du beställa hur mkt som hellst verkar det som jag sökte på rulle o det fanns massor! Så bara att klicka hem .)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:53:58 följande:
    Tack för all hjälp! 

Priset spelar inte så stor roll, måste ju ha det oavsett. Ska kolla tradera.  
    Grattis förretsten till eget företag snart, spännande önskar att jag skulle våga..
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:57:12 följande:
    Grattis förretsten till eget företag snart, spännande önskar att jag skulle våga..
    Tack, det ska blir roligt! Jag har inte så mycket att förlora iaf... kan ju inte gå mer än åt h-vete.
  • Sommarbrud

Linaamanda:Kunde inte heller öppna länken, nu är jag nyfiken:)

1700tal: Ja det låter som du är en riktig konstnär med alla färger, du skulle tråkas ihjäl hemma hos mig, vitt vitt o lite svart. Kanske lite rött om det är ngt litet....

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-25 14:30:12 följande:
    Nätet kanske? Obestämd
    Skumboll skrev 2011-02-25 13:40:21 följande:
    Håhå, det var vågat med så knalliga färger! Jag håller mig till vitt jag.
    Hehe, jo men jag har redan haft min vita period i livet. I flera år var allt bara gräddvitt, vitt, beige och j*la s.k. lattefärger! Är SÅ trött på det! Måste ha FÄRG, vill ha energi och LIIIIV.... Haha, låter ju som värsta konstnären!
    Lattefärger är ju rätt passé. Vitt ska det vara.
    Jag kände mig sjukt vågad när jag satte upp en röd josef frank-tapet i mitt hobbyrum.  
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden