• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-25 11:15:59 följande:
    Kanske ska slå till med en flaska bubbel oxå för att fira att sambon avklarat ytterligare en 5-timmarstenta... Han har suttit i tentasalen sen kl 8 i morse.
    Åh, klart det ska firas med en flaska bubbel! 
  • sunsey

Hej tjejer!

Vad mycket ni har hunnit diskutera denna morgon Glad
    Sommarbrud, vilket fint hår du har! Gillar din hårfärg skarpt.

1700-tal: Köp bubbel o fira, då får du säkert många pluspoäng hos din blivande. De frisyrerna du visade var väldigt fina. Om du har tjockt o långt hår så ska du egentligen inte behöva ha extra hår.. men det kan bli snygg och extra effektfullt med lite löshår ändå.. Är ju frisör så jag vet vad jag pratar om =))

Fick sån tvångstanke imorse.. ni vet en sån där jobbig tanke typ som när man har låst dörren men måste ändå gå o känna på dörrhandtaget.. Fick en så tvångstanke angående min brudklänning. På bilden är det ju släp så jag hoppas de fattar att jag ska ha släp på min... men jag skrev ju inte det..hmm vad heter släp på engelska??

Usch, nu vart jag nervös...

• Mia4
    sunsey skrev 2011-02-25 12:28:57 följande:
    Hej tjejer!

1700-tal: Köp bubbel o fira, då får du säkert många pluspoäng hos din blivande. De frisyrerna du visade var väldigt fina. Om du har tjockt o långt hår så ska du egentligen inte behöva ha extra hår.. men det kan bli snygg och extra effektfullt med lite löshår ändå.. Är ju frisör så jag vet vad jag pratar om =))

Fick sån tvångstanke imorse.. ni vet en sån där jobbig tanke typ som när man har låst dörren men måste ändå gå o känna på dörrhandtaget.. Fick en så tvångstanke angående min brudklänning. På bilden är det ju släp så jag hoppas de fattar att jag ska ha släp på min... men jag skrev ju inte det..hmm vad heter släp på engelska??

Här finns lite sytermer på engelska: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3358420.html

Här säger de att släp är train. Hoppas att allt går bra med din klänning!
  • 1700tal

Nu är jag hemma igen! Det blev ljusblå och röd färg (låter hemskt men soffan går i de färgerna, det blir vårt "energirum" ) och en flaska rött vin istället för bubbel! Och så tänkte jag göra rotfruktsgratäng och nån köttbit till middag. Det blir finfint... Fast vid närmare eftertanke lär sambon få göra middagen själv eftersom jag går lös med rollern på väggarn!

sunsey skrev 2011-02-25 12:28:57 följande:
    Hej tjejer!

Åhå, du är frisör, vad bra - då kan vi få lite insidertips!

Släp heter train. Bäst du kollar med dem, släp är ju viktigt!
  • 1700tal
    Mia4 skrev 2011-02-25 13:02:03 följande:
    Här finns lite sytermer på engelska: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/ m3358420.html

Här säger de att släp är train. Hoppas att allt går bra med din klänning!
    Du svarade medan jag skrev. Japp, train är det.
  • Mia4
    1700tal skrev 2011-02-25 13:12:39 följande:
    Du svarade medan jag skrev. Japp, train är det.
    Så blir det ibland! Flört
  • 1700tal
    Och upphakning av släp (som man får på klänningar från butiker, så man kan dansa) heter bustle. Det lärde jag mig av kinatillverkaren häromveckan efter mkt om och men och invecklad förklaring. Kan va bra att veta och kostar inget extra att göra vilket det däremot gör om man måste gå till sömmerska och göra det.
  • Sommarbrud

Nu har jag just varit hos en kompis som också ska köpa en brudklänning, försöker övertala henne att köpa från Kina :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 13:21:33 följande:
    Nu har jag just varit hos en kompis som också ska köpa en brudklänning, försöker övertala henne att köpa från Kina :)
    You go!
  • Skumboll

Håhå, var vi en frisör bland oss? Kul!

Sommarbrud skrev 2011-02-25 13:21:33 följande:
    Helt rätt! Verkade hon lyssna på dig?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden