• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 10:47:37 följande:
    Hm, vet inte. Har rosa vallmo i min trädgård och de är helt ok. Men har kort blomningstid. Fast det spelar ju ingen roll för floristen. Om nu vallmo finns i juli, har inte tänkt på när de blommar. Obestämd Ja, kanske är vallmo inget bra att plocka in. Nu när du säger det... Inte provat, de får stå kvar i rabatten.

Ranunklar däremot är hopplösa. Jag köpte dem till en middagsbjudning för nåt år sen. Jättefina och massa gäster. Så mitt i middagen så börjar kronbladen ramla av och inom en minut ramlade ALLA blad och kvar stod bara långa skälkar kvar, prydligt och ordentligt och hela duken var full med kronblad! Alla hade iaf hemskt roligt åt det. Ingen fattade nånting och allihopa (i olika krukor och vaser) föll EXAKT samtidigt! Snacka om snopet...
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:38:04 följande:
    Ah blir galen försöker kopiera in en bild på mitt hår men det går ju inte!!
    Men varför skulle inte det gå? Obestämd Försöker du med "ladda upp en bild" eller kopierar du och klistrar in? Har du bilden i en mapp på datorn eller finns den på nätet?
    haha ser framför mig när varje blad ramlar av, lite roligt :)
    Men vet inte varför det inte går, jag har korten på mobilen har fått över dem till datorn men det går inte att kopiera! Jag blir galen, kanske ska lägg till att jag inte är så bra på datorer.. Faktiskt riktigt dålig :)
  • Sommarbrud

Här kommer en dålig bild, tog den själv nu :) Du behöver ingen bröllopsfotograf, som du ser har jag talang...:)
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:53:03 följande:

Här kommer en dålig bild, tog den själv nu :) Du behöver ingen bröllopsfotograf, som du ser har jag talang...:)
    haha, du kan ju ta dina egna bröllopsbilder oxå! Syns ju tydligt att du har allt som krävs!

Men vilken snygg fläta! Har du gjort den själv?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 10:59:04 följande:
    haha, du kan ju ta dina egna bröllopsbilder oxå! Syns ju tydligt att du har allt som krävs!

Men vilken snygg fläta! Har du gjort den själv?
    Ja visst, kan ju spara in en peng där har ju min mobil så allt är ju fixat. Kanske ska börja göra lite reklam för mig här på forumet ??

Japp har gjort den själv, men då är nog bilden bra den e inte så fin i verkligheten ...
  • 1700tal

Nu ska jag in till stan och köpa mer röd färg!

Hörs mer sen...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 11:10:20 följande:
    Nu ska jag in till stan och köpa mer röd färg!

Hörs mer sen...
    Lycka till !

Hej hej
  • 1700tal

Kanske ska slå till med en flaska bubbel oxå för att fira att sambon avklarat ytterligare en 5-timmarstenta... Han har suttit i tentasalen sen kl 8 i morse.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 11:15:59 följande:
    Kanske ska slå till med en flaska bubbel oxå för att fira att sambon avklarat ytterligare en 5-timmarstenta... Han har suttit i tentasalen sen kl 8 i morse.
    Men oj ja det tycker jag verkligen!! Gå direkt nu bums o handla !
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-25 09:29:23 följande:
    Skumboll skrev 2011-02-25 08:55:15 följande:
    Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället.... 

Hade tänkt mig något liknande detta;

Guten morgen! De där passar ju jättefint till båda dina klänningsmodeller. Bra val! Har du liknande hårfärg som på bilderna?
    Ja, visst gör de?! 
    Njä, jag har ljusare och mycket guldigare hårfärg. Men jag hoppas det ska se bra ut ändå....
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:53:03 följande:

Superfint, verkligen!! Åh, vad jag önskar jag hade lååååångt hår... 
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden