• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud

Är det ngn som har provat att sätta fast lösögon fransar? På salong

• lovvydovvy

Hmm, vad svårt det är med alla val!
    Har nu haft mailkontakt med både milly och landy och fått prisförslag på min klänning och det skiljer ganska mycket. Milly 270 usd landy 379 usd. det får mig att undra vad skillnaden beror på, är det bättre kvalitet på tygerna som landy använder? Någon som vet?

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 15:12:22 följande:
    Nix, men jag skulle också gärna vilja veta...
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 15:21:28 följande:
    Nix, men jag skulle också gärna vilja veta...
    Men då får jag gå o prova :)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-25 14:59:15 följande:
    Tack, det ska blir roligt! Jag har inte så mycket att förlora iaf... kan ju inte gå mer än åt h-vete.
    Oj, vad kul att höra att du oxå är företagare in the making! Vad ska du jobba med, vad ska du göra/sälja? Nicke nyfiken...
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:59:17 följande:
    Linaamanda:Kunde inte heller öppna länken, nu är jag nyfiken:)

1700tal: Ja det låter som du är en riktig konstnär med alla färger, du skulle tråkas ihjäl hemma hos mig, vitt vitt o lite svart. Kanske lite rött om det är ngt litet....
    Jamen jag gillar oxå vitt och svart med en stänk rött. Har det inte själv i nåt rum men det känns fräscht och modern. Tror dock inte jag skulle uttråkas nånstans, är nog en anpassningsbar kameleont... Visste du förresten att man kan forma en fisk med färger? På 80-talet, när det var inne för företag att använda astrologi, inredde man kontorsrum till fiskar i färger som avspeglade den energi man ville de skulle ha i yrket. Orange, röda eller gula inslag i rummet gör en fisk kreativ, lila och grönt lugnar en fisk som har ett stressigt yrke, jordfärger får dem att organisera sig...
    Skumboll skrev 2011-02-25 15:01:21 följande:
    Lattefärger är ju rätt passé. Vitt ska det vara.
    Jag kände mig sjukt vågad när jag satte upp en röd josef frank-tapet i mitt hobbyrum.  
    Haha, det är bra, hobbyrum ska ju vara kreativa och livfulla.

Men till mitt försvar (för den knallröda och ljusblå väggkombinationen) måste jag visa vilket tyg jag har på soffan... See my problem... Förut var väggarna gräddvita och soffan stack ut som ett galet stoppljus. Så jag bestämde mig för att låta hela rummet bli ett stoppljus!

• Binis11

Hej!

Suttit och läst i typ 2,5 timme här haha.

Ni som beställt från weddingdresses är ni nöjda? Har hittat en underbar klänning där nämligen =) Vi gifter oss den 18 juni, bestämde datum i förrgår så jag känner mig lite småstressad. Sambon tycker inte jag behöver det men det tycker jag *ler*

Och en till fråga, ni som beställer från alla dessa olika sidor har ni varit ute i butik och provat klänningar irl eller ni vågar beställa utan att göra det?

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 15:12:22 följande:
    Nej, kan knappt ha maskara, det kliar och jag blir röd i ögonen. Men det har jag förstås ändå, fåfäng som jag är.. Men lösögonfransar låter obekvämt. Eller?
    lovvydovvy skrev 2011-02-25 15:21:10 följande:
    Hmm, vad svårt det är med alla val!
    Har nu haft mailkontakt med både milly och landy och fått prisförslag på min klänning och det skiljer ganska mycket. Milly 270 usd landy 379 usd. det får mig att undra vad skillnaden beror på, är det bättre kvalitet på tygerna som landy använder? Någon som vet?
    Oj, vilken skillnad. Hm, konstigt. Tror inte tyget skiljer, har kontaktat dem båda förut och de använder bridal satin 395 båda två. Det borde vara den beräknade tygmängden som skiljer. Och då inte nödvändigtvis att man ska ta den billigaste, snarare tvärtom... Svårt. Vilken lutar du åt? Vilken har du fått bäst respons av?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 15:25:30 följande:
    Oj, vad kul att höra att du oxå är företagare in the making! Vad ska du jobba med, vad ska du göra/sälja? Nicke nyfiken...
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 14:59:17 följande:
    Linaamanda:Kunde inte heller öppna länken, nu är jag nyfiken:)

1700tal: Ja det låter som du är en riktig konstnär med alla färger, du skulle tråkas ihjäl hemma hos mig, vitt vitt o lite svart. Kanske lite rött om det är ngt litet....
    Jamen jag gillar oxå vitt och svart med en stänk rött. Har det inte själv i nåt rum men det känns fräscht och modern. Tror dock inte jag skulle uttråkas nånstans, är nog en anpassningsbar kameleont... Visste du förresten att man kan forma en fisk med färger? På 80-talet, när det var inne för företag att använda astrologi, inredde man kontorsrum till fiskar i färger som avspeglade den energi man ville de skulle ha i yrket. Orange, röda eller gula inslag i rummet gör en fisk kreativ, lila och grönt lugnar en fisk som har ett stressigt yrke, jordfärger får dem att organisera sig... Haha, det är bra, hobbyrum ska ju vara kreativa och livfulla.

Men till mitt försvar (för den knallröda och ljusblå väggkombinationen) måste jag visa vilket tyg jag har på soffan... See my problem... Förut var väggarna gräddvita och soffan stack ut som ett galet stoppljus. Så jag bestämde mig för att låta hela rummet bli ett stoppljus!

Vilken häftig soffa ni har! jag försöker att ändra vår stil här hemma, men jag e så tråkig direkt vi är o tittar så hamnar jag bland det vita. Nästa vecka ska vi köpa ny kökslampa.kollade på en vit igår ska genast ändra mig! Alla andra har så häftiga saker hemma! Skärpning Linnéa!Kanske blir mkt orange,rött o såna färger då, så jag blir kreativ:)
  • 1700tal
    Binis11 skrev 2011-02-25 15:28:13 följande:
    Hej!

Suttit och läst i typ 2,5 timme här haha.

Ni som beställt från weddingdresses är ni nöjda? Har hittat en underbar klänning där nämligen =) Vi gifter oss den 18 juni, bestämde datum i förrgår så jag känner mig lite småstressad. Sambon tycker inte jag behöver det men det tycker jag *ler*

Och en till fråga, ni som beställer från alla dessa olika sidor har ni varit ute i butik och provat klänningar irl eller ni vågar beställa utan att göra det?
    Vilken klänning har du fastnat för? Vi är bildfetichister i den här tråden som du kanske märkt...

Har du sett att det finns ett par trådar med bara weddindresses-kunder på BT? Men håll dig gärna kvar här, vi vill hemst gärna höra resultaten.

Skulle nog börja speeda på klänningsprocessen lite, vill dock inte stressa dig. Vissa tillverkare drar ut lite men det beror på hur stresstålig du är. Ingen panik än kanske...

Jag har provat lite olika modeller i butik innan jag beställde.
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 15:22:50 följande:
    Men då får jag gå o prova :)
    Ja, så kan du berätta sen hur det blev.... innan gör det.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden