• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 17:17:07 följande:
    Så där säger min kompis oxå hon har två söner med cp skada och en äldre bror som inte har det. Men ibland ser man på henne att hon e riktigt less. Har ni föräldrar som kan hjälpa med barnvakt eller så?

Så viktigt med bra dagis! Vilken tur att ni har det min kompis kalla henne A hon har haft så struligt med dessa resurser! Verkar ju jobba en del nötter i den branchen oxå!
    Haha, det är nog vår överlevnadsstrategi!

Nja det är svårt med barnvakter, sonen har jättesvårt att knyta an till andra så oftast är det väldigt svårt att lämna honom någonstans. Oftast får vi dela på oss hemma, en är hemma med sonen medan den andra åker iväg på grejer. 
    Imorgon ska vi iväg till restaurangen där vi ska ha bröllopsfesten, får se om det går att lämna honom till farmor och farfar någon timme. 

Att få resurs till ett funktionshindrat barn är inte helt lätt, inte ens för oss. Det tog två år (!!) innan vi hade en dagisplats med en EGEN resurs. Var tvungen att vända mig till skolinspektionen och så hotade jag politikerna i kommunen med att gå ut i media om de inte gjorde något för att hjälpa oss. 
    Men nu är det guld värt, att få andas lite ibland och låta någon annan sköta all sondmatning och träning. 
  • linaamanda
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 16:20:56 följande:
    Linaamanda: Vi är fler som beställt fler klänningar, jag är "bara" inne på min andra mest fr att jag inte vet vad jag vill ha o så ska sen välja :)
    hehe okej, va sk ni göra med den ni inte använder sen? Sälja på blocket?
    Ja, ja tror jag beställer den o ser hur det går. De jobbiga är väl om man står där i juni och ine har någon klänning man vill ha på sig...kanske ska beställa två jag med :)

Ingen av er som fått klänningarna ni beställt eller?
  • Sommarbrud
    linaamanda skrev 2011-02-25 17:28:50 följande:
    hehe okej, va sk ni göra med den ni inte använder sen? Sälja på blocket?
    Ja, ja tror jag beställer den o ser hur det går. De jobbiga är väl om man står där i juni och ine har någon klänning man vill ha på sig...kanske ska beställa två jag med :)

Ingen av er som fått klänningarna ni beställt eller?
    Jo 1700tal har fått hem sin vet jag :) Finns nog bilder i hennes galleri.

Jag vet inte vad jag ska göra med klänningarna får se :)
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 17:28:47 följande:
    Haha, det är nog vår överlevnadsstrategi!

Nja det är svårt med barnvakter, sonen har jättesvårt att knyta an till andra så oftast är det väldigt svårt att lämna honom någonstans. Oftast får vi dela på oss hemma, en är hemma med sonen medan den andra åker iväg på grejer. 
    Imorgon ska vi iväg till restaurangen där vi ska ha bröllopsfesten, får se om det går att lämna honom till farmor och farfar någon timme. 

Att få resurs till ett funktionshindrat barn är inte helt lätt, inte ens för oss. Det tog två år (!!) innan vi hade en dagisplats med en EGEN resurs. Var tvungen att vända mig till skolinspektionen och så hotade jag politikerna i kommunen med att gå ut i media om de inte gjorde något för att hjälpa oss. 
    Men nu är det guld värt, att få andas lite ibland och låta någon annan sköta all sondmatning och träning. 
    Hoppas ni får komma iväg imorgon!!!

Nu ser jag vad klockan är och oj oj borde varit klar för länge sen ska till svärföräldrarna och äta!

Ha en toppen helg, skål på er!
  • jennifaer

Herregud som vanligt får man inte vara borta många timmar härifrånFlört
    Kul med lite nytt folk som också ska beställa. Nu känner jag mig bara ännu mer sugen på att beställa min! Men nu i helgen ska jag på bröllopsmässa så jag får väl kolla in lite klänningar dåGlad

och wow vilka fina barnkläder skumboll! Såna hade jag gärna köpt till min son!

• 1700tal

Pust, nu har jag maskerat 2 väggar och målat en av dem  ljusblå. De två röda väggarna är klara.

Skumboll - jättejättejättesnygga barnkläder! Skulle absolut köpa dem om jag hade barn! Gillar dina färgkombinationer men varför i allsinna dar har du vitt på väggarna när du är så bra på färger?

Rotade fram ett par av mina "gamla" barnplagg som blev över och tog bilder av dem. De är så skrynkliga för de låg vikta... Blev urdåliga bilder, vi har så dålig belysning men har är några;

Älskar oxå ränder. Och prickar ännu mera...

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 17:30:12 följande:
    Jo 1700tal har fått hem sin vet jag :) Finns nog bilder i hennes galleri.

Jag vet inte vad jag ska göra med klänningarna får se :)
    Japp, bilder finns i mitt galleri. Och två klänningar till är på hemväg.
    jennifaer skrev 2011-02-25 17:55:23 följande:
    Kul med lite nytt folk som också ska beställa. Nu känner jag mig bara ännu mer sugen på att beställa min! Men nu i helgen ska jag på bröllopsmässa så jag får väl kolla in lite klänningar dåGlad

Haha, känner samma sak och jag har bara målat en vägg emellan! ;.D

Vilken bröllopsmässa ska du till?
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-25 18:14:06 följande:
    Japp, bilder finns i mitt galleri. Och två klänningar till är på hemväg.
    jennifaer skrev 2011-02-25 17:55:23 följande:

Haha, känner samma sak och jag har bara målat en vägg emellan! ;.D

Vilken bröllopsmässa ska du till?
    Dom har en bröllopsmässa i en liten by (tror jag det är) här utanför Umeå, så får väl se vad det är men det verkar som en del ska dit så får väl hålla tummarna för att det inte bara är några klänningar ute i en ladaTungan ute
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-25 18:11:08 följande:
    Pust, nu har jag maskerat 2 väggar och målat en av dem  ljusblå. De två röda väggarna är klara.

Skumboll - jättejättejättesnygga barnkläder! Skulle absolut köpa dem om jag hade barn! Gillar dina färgkombinationer men varför i allsinna dar har du vitt på väggarna när du är så bra på färger?

Rotade fram ett par av mina "gamla" barnplagg som blev över och tog bilder av dem. De är så skrynkliga för de låg vikta... Blev urdåliga bilder, vi har så dålig belysning men har är några;

Älskar oxå ränder. Och prickar ännu mera...

Glömde ju säga: guud vad fina kläder! Vad kreativa ni är! Önskar att jag var hälften så duktig som er på att sy men jag är så hopplös så att jag inte ens kan sy upp gardiner...
  • linaamanda

1700-tal, din klänning var ju jättefin. var har du beställt den?

Är det någon av er som beställt på Milly Bridal? Några erfarenheter av dom?
    Är det denna adressen? www.myweddingdressforless.co.uk
    Läste i en annan tråd att dom är bäst på spets, någon som beställt spetsklänning därifrån?

Håller med, väldigt söta barnkläder!

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden