• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Binis11

Har du länkar till domt rådarna?

Här är klänningen =)

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 15:38:14 följande:
    Ja, så kan du berätta sen hur det blev.... innan gör det.
    Lovar återkommer med resultat:)
  • Skumboll
    lovvydovvy skrev 2011-02-25 15:21:10 följande:
    Hmm, vad svårt det är med alla val!
    Har nu haft mailkontakt med både milly och landy och fått prisförslag på min klänning och det skiljer ganska mycket. Milly 270 usd landy 379 usd. det får mig att undra vad skillnaden beror på, är det bättre kvalitet på tygerna som landy använder? Någon som vet?
    Oj, vad mycket det skiljde i pris! Visst, landy har varit något dyrare på de klänningar jag frågat pris på men det har varit marginellt.... 
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 15:32:12 följande:
    Vilken häftig soffa ni har! jag försöker att ändra vår stil här hemma, men jag e så tråkig direkt vi är o tittar så hamnar jag bland det vita. Nästa vecka ska vi köpa ny kökslampa.kollade på en vit igår ska genast ändra mig! Alla andra har så häftiga saker hemma! Skärpning Linnéa!Kanske blir mkt orange,rött o såna färger då, så jag blir kreativ:)
    Haha, jag känner igen detdär.... man är rätt enkelspårig ibland!
    1700tal skrev 2011-02-25 15:25:30 följande:
    Oj, vad kul att höra att du oxå är företagare in the making! Vad ska du jobba med, vad ska du göra/sälja? Nicke nyfiken...
    Jag ska sy barnkläder (tro det eller ej!) och tanken är att jag så småningom ska ta fram egna tyger. Sen blir det nog lite grafisk formgivning också, lite vid sidan av sådär. 
    Haha, det är bra, hobbyrum ska ju vara kreativa och livfulla.

Men till mitt försvar (för den knallröda och ljusblå väggkombinationen) måste jag visa vilket tyg jag har på soffan... See my problem... Förut var väggarna gräddvita och soffan stack ut som ett galet stoppljus. Så jag bestämde mig för att låta hela rummet bli ett stoppljus!
    WOW vilken häftig soffa! Du får visa hela rummet sedan, inklusive soffan!
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 15:32:12 följande:
    Vilken häftig soffa ni har! jag försöker att ändra vår stil här hemma, men jag e så tråkig direkt vi är o tittar så hamnar jag bland det vita. Nästa vecka ska vi köpa ny kökslampa.kollade på en vit igår ska genast ändra mig! Alla andra har så häftiga saker hemma! Skärpning Linnéa!Kanske blir mkt orange,rött o såna färger då, så jag blir kreativ:)
    Du är INTE tråkig. Du är bara fisk och omgiven av vitt!

Men på fullaste allvar, det ligger faktiskt nåt i det. Man måste inte älska den energiska färgerna, de har den effekten på oss vare sig vi vill eller inte. Tänk kameleontprincipen, vi är vad vi omger oss med. Ganska logiskt om man är en påverkningsbar människa. Inget hokus pokus alls...

Ja, soffan blev en oväntad färgklick i vårt annars så turkosa/havsgröna hem...

Men det jag föll för och gillar bäst är att den är skrikig - ja - men ändå romantisk och jag älskar de cerise rosorna. De är så lika de trädgårdsrosor jag har beställt och som ska va till min brudbukett

• Malin24

Åh va ni skriver, här är man borta en dag och det har avhandlats hur mycket som helst, underbart!! Får så mycket bra tips!!Glad

Vet att jag tjatar lite men allvarligt nu har jag mejlat Bella tre gånger denna veckan utan svar...nästan ingen respons sen jag betalade in pengarna..bör man bli orolig?? Vill ju ha svar på mina frågor ang. tygerna...och veta om de har ngn tidsplan för min klänning....

• linaamanda

Tack för välkomnandet, va gulliga ni är!
    Ojdå länken verkade inte funka nej, så här kommer en bild istället:

Vad tror ni om spetsen? Någon som beställt spets från Kanaca som vet hur kvaliten är? Gissar att man inte kan få tygprover hemskickat?
  • Skumboll
    linaamanda skrev 2011-02-25 16:00:55 följande:
    Tack för välkomnandet, va gulliga ni är!
    Ojdå länken verkade inte funka nej, så här kommer en bild istället:

Vad tror ni om spetsen? Någon som beställt spets från Kanaca som vet hur kvaliten är? Gissar att man inte kan få tygprover hemskickat?
    Vilken vacker klänning, I like!

Har ingen erfarenhet av kanaca alls så resten vågar jag inte svara på. 
  • Sommarbrud

Skumboll: Låter som ett toppen förtag, älskar barnkläder:)

1700tal: Vilka fina rosor, kommer bli en toppen bukett, annars får du klippa ur soffan :)

Binis11: Fin klänning, den tror jag kan bli toppen. Är det spets med pärlor?

Linaamanda: Väldigt fin klänning, den skulle jag vilja ha.. Ska det bli en till?
    Vet inte man verkar ju kunna få hem prover på mkt maila o fråga :)

• linaamanda

Nä okej, jag förstår, har någon av er beställt o fått hem en spetsklänning från någon annan Kina-firma?

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-25 15:45:28 följande:
    Oj, vad kul att höra att du oxå är företagare in the making! Vad ska du jobba med, vad ska du göra/sälja? Nicke nyfiken...
    Jag ska sy barnkläder (tro det eller ej!) och tanken är att jag så småningom ska ta fram egna tyger. Sen blir det nog lite grafisk formgivning också, lite vid sidan av sådär. 
    Haha, det är bra, hobbyrum ska ju vara kreativa och livfulla.

Men till mitt försvar (för den knallröda och ljusblå väggkombinationen) måste jag visa vilket tyg jag har på soffan... See my problem... Förut var väggarna gräddvita och soffan stack ut som ett galet stoppljus. Så jag bestämde mig för att låta hela rummet bli ett stoppljus!
    WOW vilken häftig soffa! Du får visa hela rummet sedan, inklusive soffan!
    Nehä, du skojar! Det var så jag började mitt egna företag! Förvånad Jag är en synörd av stora mått. Syr ALLT här hemma, sofföverdrag, kläder, rubbet... Jag sydde barnkläder i 100% linne, tvättat i 90 gr och torktumlat så det blev supersoft. Hade en hel kollektion med underbara färger till både pojkar och flickor. De tålde allt, barnen kunde krypa i sandlådan och rulla sig i gräs, bara att slänga in dem i maskinen på 90 gr igen. Åh, letar efter bilder men de verkar vara i den gamla datorn. Har även (i samma företag) sytt funktionella hundkläder i ull som tål ur, skur och kyla.

Här är några av mina egendesignade kreationer på vår modell Ebba:

Ursäkta alla bilder, väldigt OT men nu gick jag igång totalt!

Vad ska du sy för barnkläder, har du exempelbilder? Vad för material, vilka färgskalor?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden