• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Den där buketten är så söt! De helvita blommorna ser ut att vara ranunklar, en av mina absoluta favoriter. Men de finns i blomsterhandeln nu. Och de med svart mitt är anemonerna. Jättetufft med det svartvita oxå...

Kanske ha en rund lite busig bukett med massa anemoner (du kan ju ha anemoner i två färger/nyanser om du vill) och murgröna? Och så vira skaften med sidenband som på bilden för att strama/samla ihop det lite.

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 10:01:12 följande:
    Den där buketten är så söt! De helvita blommorna ser ut att vara ranunklar, en av mina absoluta favoriter. Men de finns i blomsterhandeln nu. Och de med svart mitt är anemonerna. Jättetufft med det svartvita oxå...

Kanske ha en rund lite busig bukett med massa anemoner (du kan ju ha anemoner i två färger/nyanser om du vill) och murgröna? Och så vira skaften med sidenband som på bilden för att strama/samla ihop det lite.
    Ja ranunkel är väldigt fint men finns inte i juli frågade när jag bokade buketten :( Så får se, det är fint med sidenbanden oxå kanske får ha fler buketter ???:)
  • 1700tal

Det finns ju vallmo oxå som är lite åt samma håll/stil om du vill ha något större blommor.

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:02:55 följande:
    Ja ranunkel är väldigt fint men finns inte i juli frågade när jag bokade buketten :( Så får se, det är fint med sidenbanden oxå kanske får ha fler buketter ???:)
    Jaha, du har redan bokat buketten? Men var du inte tvungen att bestämma utseendet, färger och blommar då?

Haha, fler buketter, ja det skulle va nåt! Men du har ju bordsdekorationerna oxå!
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 10:09:12 följande:
    Jaha, du har redan bokat buketten? Men var du inte tvungen att bestämma utseendet, färger och blommar då?

Haha, fler buketter, ja det skulle va nåt! Men du har ju bordsdekorationerna oxå!
    jag har bokat men nej behövde inte bestämma mig men frågade lite. Ja men borden fixar stället ska iof säga på ett ungefär vad jag vill ha ( Om de inte har ändrat det dvs... )
  • Sommarbrud

Är inte vallmon väldigt känslig ?Jag kan ju inget men inbillar mig det.. När jag har dem hemma så blåser de sönder direkt det blåser lite (smart skrivet.. )

• Sommarbrud

Ah blir galen försöker kopiera in en bild på mitt hår men det går ju inte!!

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:14:41 följande:
    Är inte vallmon väldigt känslig ?Jag kan ju inget men inbillar mig det.. När jag har dem hemma så blåser de sönder direkt det blåser lite (smart skrivet.. )
    Hm, vet inte. Har rosa vallmo i min trädgård och de är helt ok. Men har kort blomningstid. Fast det spelar ju ingen roll för floristen. Om nu vallmo finns i juli, har inte tänkt på när de blommar. Obestämd Ja, kanske är vallmo inget bra att plocka in. Nu när du säger det... Inte provat, de får stå kvar i rabatten.

Ranunklar däremot är hopplösa. Jag köpte dem till en middagsbjudning för nåt år sen. Jättefina och massa gäster. Så mitt i middagen så börjar kronbladen ramla av och inom en minut ramlade ALLA blad och kvar stod bara långa skälkar kvar, prydligt och ordentligt och hela duken var full med kronblad! Alla hade iaf hemskt roligt åt det. Ingen fattade nånting och allihopa (i olika krukor och vaser) föll EXAKT samtidigt! Snacka om snopet...
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 10:38:04 följande:
    Ah blir galen försöker kopiera in en bild på mitt hår men det går ju inte!!
    Men varför skulle inte det gå? Obestämd Försöker du med "ladda upp en bild" eller kopierar du och klistrar in? Har du bilden i en mapp på datorn eller finns den på nätet?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden