• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:35:09 följande:
    1700tal: Hah det är hennes frisyr jag ska ha :) Fast med en lite annorlunda fläta som e lite slarvigare, har mailat henne o fått massa bilder så fin frisyr har hon!
    Jaså. är det det?! Visst är den fin! Hon finns nog i mångas blivande brudars "hårmappar" och många har nog med hennes bild till frisören... Älskar murgrönan, det vill jag nog oxå ha ihop med våra trädgårdsrosor som även ska vara i buketten.  
  • Sommarbrud
    Farmall skrev 2011-02-25 08:40:57 följande:
    Den klänningen var jättefin och tuff som är längre upp i tråden...

Nu har jag tagit ett avbrott från detta ett tag, det var skönt att inte vara beroende av det ett tag.
    Idag åker vi på en hotellvistelse i två nätter utan barnen, ska bli riktigt skönt. Finns en relaxavdelning på hotellet och sedan ska vi shoppa lite i Jönköping.

Kikade lite på ebay och snubblade över den här bilden och då tänkte jag på dig 1700-tal, det är ju ingen brudklänning men.....ta en titt.

cgi.ebay.com/Sexy-evening-dress-wedding-dress...
    Ha det toppen så skönt!! Väldigt avis  måste jag säga :)
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-25 08:41:03 följande:
    Jaså. är det det?! Visst är den fin! Hon finns nog i mångas blivande brudars "hårmappar" och många har nog med hennes bild till frisören... Älskar murgrönan, det vill jag nog oxå ha ihop med våra trädgårdsrosor som även ska vara i buketten.  
    Men frisyren är fantastisk o hon är så fin i den!
    Jag funderar på att ha murgröna i buketten men kan inte bestämma mig om jag vill h a rosor eller om jag vill ha vad heter blomman nu igen anemoner? Finns det ngt sådant ?
  • Skumboll

Guten morgen girls! 

Jag verkligen älskar hennes frisyr med flätorna och murgrönan, nästan så mycket att jag vill ha likadant själv! (hur det nu ska gå till.... )

Farmall: Ha så skönt på minisemestern!

• Sommarbrud

Just det, jag beställde mina klänningar igår :) Så ca 40 dagar skulle det ta

• Skumboll

Apropå frisyrer, jag letade ju någon duktig som kunde göra mitt hår häromveckan. Nu har jag flera alternativ och jag vet inte vad jag ska välja.... buhu! En riktigt duktig makeup artist/hårstylist eller en frissa som jag blivit rekommenderad av en vän. Jag har bestlutsångest!

• Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:45:41 följande:
    Just det, jag beställde mina klänningar igår :) Så ca 40 dagar skulle det ta
    Tjoho, vad roligt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 08:48:08 följande:
    Apropå frisyrer, jag letade ju någon duktig som kunde göra mitt hår häromveckan. Nu har jag flera alternativ och jag vet inte vad jag ska välja.... buhu! En riktigt duktig makeup artist/hårstylist eller en frissa som jag blivit rekommenderad av en vän. Jag har bestlutsångest!
    Svårt, ta den som du har blivit rekommenderad ? Om din vän brukar vara fin dvsGlad vad ska du ha för frisyr ?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-25 08:50:31 följande:
    Svårt, ta den som du har blivit rekommenderad ? Om din vän brukar vara fin dvsGlad vad ska du ha för frisyr ?
    Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället.... 

Hade tänkt mig något liknande detta;

• Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-25 08:55:15 följande:
    Haha, ja, hon var jättefin i håret när hon själv gifte sig för ett par år sedan. Men, då har jag ingen som kan fixa sminket istället.... 

Hade tänkt mig något liknande detta;

Ja det är skönt när samma person fixar allt. Hmm svårt det där. men väldigt fina frisyrer, har du så långt hår från början ?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden