• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    tigerlily skrev 2011-02-23 22:03:30 följande:
    35-40 dagar har de sagt, men jag har utrymme för lite försening också om det skulle vara så. Det gäller bara att ha tålamod, men det är jag tyvärr inte så bra på... Vill ha den nuuu!
    Ja men jag vill ha min kläninig nu o den ska jag beställa imorgon...
  • Sommarbrud

Nu är det dags även för mig att hoppa i säng. God natt på er :)

• sunsey

Wow, vilka klänningar ni alla har beställt och vissa av er fått =)
    Nu vet jag inte om jag vågar visa min enkla spetsklänning.. Beställde den idag från Landy. Det blir spännande... Tråkigt att vänta..
    Här är den (igen)

Fast den ska vara  Ivory med några andra detaljer..Glad
  • lovvydovvy

Sådär, nu är mail skickade till både landy och milly för en prisförfrågan på min klänning! Wee! Känns som det börjar närma sig ett beslut om klänning nu!

Jag frågade Milly om vad den skulle kosta i bridal satin men även i duchess satin och fick till svar att de gör den i duchess satin, är det bättre kvalitet på det?

Nu funderar jag på om jag ska ha snörning eller knappar och om jag ska ha den i ivory eller light champagne? har tygprover men de är i satin så vet inte om färgerna stämmer för duchess satin (om det är ngn skillnad), någon som vet?

• jennifaer
    sunsey skrev 2011-02-23 22:55:22 följande:
    Nu vet jag inte om jag vågar visa min enkla spetsklänning.. Beställde den idag från Landy. Det blir spännande... Tråkigt att vänta..
    Här är den (igen)

Den var ju supersnygg!!! Och trots att den är ganska enkel är den ju väldigt speciell. SuperfinGlad
  • jennifaer
    lovvydovvy skrev 2011-02-24 07:12:25 följande:
    Sådär, nu är mail skickade till både landy och milly för en prisförfrågan på min klänning! Wee! Känns som det börjar närma sig ett beslut om klänning nu!

Jag frågade Milly om vad den skulle kosta i bridal satin men även i duchess satin och fick till svar att de gör den i duchess satin, är det bättre kvalitet på det?

Nu funderar jag på om jag ska ha snörning eller knappar och om jag ska ha den i ivory eller light champagne? har tygprover men de är i satin så vet inte om färgerna stämmer för duchess satin (om det är ngn skillnad), någon som vet?

Åh vad spännande! Jag har för mig att duchessär lite finare och skiljer sig lite i färgton men det överlåter jag nog till alla experter här inne att svara påFlört Angående snörning eller knappar beror det ju på vad du gillar bäst men jag hade nog valt snörning eftersom det går att justera lite om man skulle ha mätt lite fel eller om man skulle råka gå upp eller ner lite i vikt.
  • 1700tal
    lovvydovvy skrev 2011-02-24 07:12:25 följande:

Duchess satin ÄR bridal satin. Det är samma sak. Många vet inte skillnaden (och det är ju inte så lätt) med duchess är egentligen äkta siden och kallas då duchess silk. Den "fejkade" versionen av duchess siden är vanligt tjockt satin och ibland sätter man ett "duchess" före för att det ska låta fint och förknippas med duchess siden. Heter det satin, då är det 100% polyester. Duchess silk däremot är 100% siden.

Milly bridal har följande tyger att välja mellan:

Bridal satin/duchess satin (samma sak, 100% polyester), taft (100% polyester), polyestercharmeuse (100% polyester), organza (100% polyester), chiffong (100% polyester), tyll (100% polyester), duchess silk (100% siden), silk organza (100% siden), silk chiffong (100% siden) sidendupioni (100% siden), sidencharmeuse (100% siden), sidentaft (100% siden)

De har alltså inga blandningar, antingen är det polyester eller siden.

Din klänning görs helt självklart i bridal satin/duchess satin. Däremot kan du ju be att få pris på duchess silk (100% siden) om du är nyfiken på vad den kostar då. Då får du en klänning som är jämförbar med märkesklänningar i 30 000 krs-klassen. Fördelen med äkta siden är dessutom att det är jättesvalt på sommaren, hur många lager du än har på dig!
  • 1700tal

Och därmed är de tygprover du har hemma korrekta btw...

• jennifaer

Haha ja titta tur att det finns riktiga experter här eftersom jag uppenbarligen inte har kollFlört

• 1700tal
    sunsey skrev 2011-02-23 22:55:22 följande:
    Här är den (igen)

Den var jättevacker! Så elegant!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden