• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Sommarbrud
    Pleated Taffeta Wedding DressWhite Knee Length V-Neck Sash Satin Wedding Dress
    Dessa två kommer jag beställa imorgon :)
  • 1700tal
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:05:27 följande:

så här ser det utGladJa hmm jag vill få hem mina skor så att jag kan mäta mig med dem också hade jag nog velat ta en vända och prova lite klänningar så jag ens vet om jag skulle passa i denTungan ute Jag har inte så bråttom i alla fall eftersom jag inte gifter mig förrän 2012Flört jo det är en Vera Wang
    Men åh, vad vackert! Förstår absolut att du känner som du gör för det stället.

Men vadå vänta?! Drömmer Jag gifter mig oxå 2012 och är ju redan inne på klänning nr 3!
    Skumboll skrev 2011-02-23 21:08:19 följande:
    Tänk så många klänningar det kommer ploppa upp här så småningom! Ketchupeffekten!
    Ja, det kommer bli paket- och bildbomb här om ungefär en månad! Klänningsexplosion! Gud, vad kul det ska bli!
  • Ocean Bride

Hmm.. Detta är ju några av mina funderingar.. Ska ju snart iväg och prova modeller, får väl se om någon av dessa kvarstår då...

Den till vänster och mitten harr länge varit en favorit.....Den finns med axelband, men den blir inte riktigt lika fin då...
    Den till höger har också länge hägrat.. Och när IdaPierre fick hem sin och den såg sååå fin ut så blev ju beslutsångesten liiiiite större...

Men sen är det ju denna spetsdröm som jag ju inte kan sluta titta och drömma om.......
    Åhh vad det kan vara tråkigt med beslutsångest  Tungan ute

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 21:15:42 följande:
    Pleated Taffeta Wedding DressWhite Knee Length V-Neck Sash Satin Wedding Dress
    Dessa två kommer jag beställa imorgon :)
    Så du har bestämt dig för den första nu? Bra beslut tycker jag, den kommer vara så fin och smickrande för din figur.

2:an, ska du ha den till brunchen dagen efter?
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-23 21:20:00 följande:
    Så du har bestämt dig för den första nu? Bra beslut tycker jag, den kommer vara så fin och smickrande för din figur.

2:an, ska du ha den till brunchen dagen efter?
    Japp den första blir det hoppas att den sitter bra annars kommer jag lägga mig ner i fosterställning o gråta lääänge!!! Jag vet igentligen inte vad ja ska ha den andra till men tyckte den var fin :) Ska inte ha den i vit utan ngn annan färg som jag inte vet ännu Obestämd. Så dagen efter klänningen e fortfarande kvar :)

Men imorgon ska jag först fixa håret sen beställa, bra dag!
  • jennifaer
    1700tal skrev 2011-02-23 21:17:32 följande:
    Men åh, vad vackert! Förstår absolut att du känner som du gör för det stället.

Men vadå vänta?! Drömmer Jag gifter mig oxå 2012 och är ju redan inne på klänning nr 3!
    Skumboll skrev 2011-02-23 21:08:19 följande:
    Tänk så många klänningar det kommer ploppa upp här så småningom! Ketchupeffekten!
    Ja, det kommer bli paket- och bildbomb här om ungefär en månad! Klänningsexplosion! Gud, vad kul det ska bli!
    Haha ja men då har ju jag problemet att jag inte på något sätt ryms med tre klänningar i min lilla lägenhet så jag känner att jag vill vara ganska säker innan jag beställerFlört

och ja just det ja! jag vill ju se alla andras färdiga klänningar så jag kan känna mig lite säkrare på att det blir bra hehe!
  • Sommarbrud
    jennifaer skrev 2011-02-23 21:05:27 följande:

så här ser det utGlad
    Vad ifnt!!!
  • 1700tal
    Ocean Bride skrev 2011-02-23 21:19:56 följande:

Hmm.. Detta är ju några av mina funderingar.. Ska ju snart iväg och prova modeller, får väl se om någon av dessa kvarstår då...

Den till vänster och mitten harr länge varit en favorit.....Den finns med axelband, men den blir inte riktigt lika fin då...
    Den till höger har också länge hägrat.. Och när IdaPierre fick hem sin och den såg sååå fin ut så blev ju beslutsångesten liiiiite större...

Men sen är det ju denna spetsdröm som jag ju inte kan sluta titta och drömma om.......
    Åhh vad det kan vara tråkigt med beslutsångest  Tungan ute

Jag gillar verkligen axelbanden (eller vad man nu kan kalla den) på Maggie Sotteron. Och den IdaPierre fick hem visar ju verkligen att den blev riktigt bra gjord. Och den modellen finns ju hos nästan alla kinatillverkare så det borde kännas trygg att beställa den i så fall. Alla tillverkare måste ju gjort den modellen 1000 ggr. Och det är ju bra...

Spetsklänningen var underbar - vilken läcker rygg!

Bästa är ju förstås att prova, prova, prova olika modeller. När ska du iväg och prova - ska du boka tid eller droppar du bara in i butikerna?
  • S2011

och den här beställer jag nu till helgen:

• jennifaer
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 21:24:37 följande:
    Japp den första blir det hoppas att den sitter bra annars kommer jag lägga mig ner i fosterställning o gråta lääänge!!! Jag vet igentligen inte vad ja ska ha den andra till men tyckte den var fin :) Ska inte ha den i vit utan ngn annan färg som jag inte vet ännu Obestämd. Så dagen efter klänningen e fortfarande kvar :)

Men imorgon ska jag först fixa håret sen beställa, bra dag!
    Den korta klänningen är ju sååå fin! och jag är officiellt avundsjuk på din morgondag!Glad
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden