• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:38:24 följande:
    Ja rummen var helt galna tyckte vi, vilket jobb dom har gjort med stället. Har sett gamla bilder och det är ju en helt annan grej! Så vi blir nog nöjda o de är trevliga när man ringer så omjliga är dom nog inte :)
    Ja, de har verkligen gjort ett bra jobb! Har ni varit där och tittat på rummen? 
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:39:28 följande:
    Ja, de har verkligen gjort ett bra jobb! Har ni varit där och tittat på rummen? 
    Ja det har vi på den där "visningen" Sen har vi varit där en gång till så nästan alla rum har vi sett. Såg du brllopssviterna?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:40:21 följande:
    Ja det har vi på den där "visningen" Sen har vi varit där en gång till så nästan alla rum har vi sett. Såg du brllopssviterna?
    Tyvärr inte mer än på bild! Jag gillade att de flesta badrummen var så stora och ljusa! Såg du det lilla enkelrummet i rosa fluff? Så gulligt!
  • Sommarbrud
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:42:03 följande:
    Tyvärr inte mer än på bild! Jag gillade att de flesta badrummen var så stora och ljusa! Såg du det lilla enkelrummet i rosa fluff? Så gulligt!
    Ja, o de var så bra gjort varje detalj var så fin! Ska bli kul att välja vem som ska soiva i vilket rum
  • Sommarbrud

Oj oj vad klockan rinner iväg, nu ska jag iväg o träna tittar in senare ikväll :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:31:49 följande:
    Ja men de vet att det e ganska dyrt men dom e lite speciella för inget ska kosta men de går gärna påandras fester/åker till andras landställen bara de slipper betala :( Min sambo är precis tvärtom SKÖNT!

Men de ska faktiskt vara med o betala lite så det var ju snällt av dem.
    Skönt att din sambo inte har ärvt de sidorna. Samma här faktiskt. Sambon är sparsam av sig (mest för han är kräfta ) men han sitter inte på några "stolthetssyndrom" och det är jag glad för. Vi ska inte ha dåligt samvete för att vi spenderar pengar på ett bröllop. De tycker nog vårt bröllop är slösaktigt (varför inte nöja sig med församlinghemmet och hemlagade pajer osv osv....) och därför är de heller inte delaktiga. Förmodligen kommer du tycka att de hårt ihopskrapade pengarna borde läggas på nåt "vettigare"...

Tror inte de kommer bidra ekonomiskt heller, som en poängtering. De frågade faktiskt för bara några dagar sen om vi räknade med ekonomisk hjälp och vi sa nej. De ville även veta när och var vi ska gifta oss men sambon fintade sig ur det... Om de bara visste att vi bokat ett helt slott!
  • IdaPierre

Tänkte höra med er om ni har något tips på bra bh som man kan ha under axelbandslös klänning...jag vill inte ha den där bh som ser ut som kycklingfileér..hihi...Vill ha en bra bh som har push up effekt fast det inte är några band på den...jag hittar verkligen ingen ja gillar...letar oxå efter en typ underkjol med slim effekt :) Någon som har några tips???? Åh känns som ja har letat överallt...behöver tips :)

• 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-23 18:37:15 följande:
    Ja vi ska vara på görvälns slott, så fina rum det var där vi föll :)

Ja jag måste fråga dem igen hel konstigt att inte få smaka maten kan ajg tycka när man betalar så pass mkt.

300 kr per k var väl ett bra pris? Har ni valt mat ännu ?
    Ååååååh, är det där ni ska vara?! Nu blir jag sjukt avundsjuk måste jag säga! Har varit inne på deras hemsida 1000 ggr men aldrig varit där. Vilka sängar de har! Förvånad

Tycker ni ska förutsätta att ni ska provsmaka!

300 kr är superpris, det inser vi. Det är därför vi blir så frustrerande att våra familjer inte begriper hur "billigt" vi kommer undan för att vara ett slottsbröllop. Men det är bara maten, ingen alkohol. På vår lokal måste vi välja en av 3 cateringfirmor som slottet rekommenderar och som "kan" lokalerna och rutinerna. Och vi lär få välja den billigaste = 300 kr/kuvert för tvårätters. (350 om vi tar efterätt oxå). Nej vi har inte valt meny men vi har fått menylistor så vi vet på ett ungefär.
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:37:20 följande:
    1700 tal: Visst bor du också kring sthlm någonstans? Var ska ni gifta er?
  • jennifaer
    http://kenzas.se/2011/02/21/bh-2/#comments
    Den här BHn tyckte jag såg bra ut men då vet jag inte om den syns igenom?
    IdaPierre skrev 2011-02-23 18:48:29 följande:
    Tänkte höra med er om ni har något tips på bra bh som man kan ha under axelbandslös klänning...jag vill inte ha den där bh som ser ut som kycklingfileér..hihi...Vill ha en bra bh som har push up effekt fast det inte är några band på den...jag hittar verkligen ingen ja gillar...letar oxå efter en typ underkjol med slim effekt :) Någon som har några tips???? Åh känns som ja har letat överallt...behöver tips :)
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 18:37:20 följande:
    1700 tal: Visst bor du också kring sthlm någonstans? Var ska ni gifta er?
    Nej nej, vi är inga nollåttor! Vi är Linköpingsbor! Vi gifter oss i kapellet på Bjärka Säby nya slottet. Och hyr hela Bjärka Säby gamla slottet till festen. Det är gamla slottet som jag har som avatarbild.
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden