• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal

Men det här fattar jag inte:

http://www.vigselbutiken.se/vigselringar/danidosexclusive/nicole.html

Den ringen är ju i prinsesslipning på bilden men kostar 10 730 kr extra med prinsesslip som tillval! "Standard" är allians, men vadå allians? Finns väl ingen slipning som heter alliansslipning? Alla vigselringar är ju alliansringar, det har väl inget med slipning att göra...?

• Miceme
    1700tal skrev 2011-02-23 14:25:44 följande:
    Men det här fattar jag inte:

www.vigselbutiken.se/vigselringar/danidosexcl...

Den ringen är ju i prinsesslipning på bilden men kostar 10 730 kr extra med prinsesslip som tillval! "Standard" är allians, men vadå allians? Finns väl ingen slipning som heter alliansslipning? Alla vigselringar är ju alliansringar, det har väl inget med slipning att göra...?
    Nej det har jag aldrig hört, 10730 extra det är ju en ordentlig skillnad
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-23 14:19:55 följande:
    Haha, jag förstår! Vi kräver nog inga mer förklaringar.... om du inte känner för att göra en vidare utläggning av ämnet?
    Hmm, hehe.. Jag och sambon är överrens om spelreglerna iaf, det är det viktigaste. Så länge man vet var man har varann och det inte orsakar svartsjuka hos den andra så... Men inser att ett bröllopsforum inte är det lämpligaste stället att diskutera det ämnet!
    Miceme skrev 2011-02-23 14:23:29 följande:
    www.nordstansguld.se/product_details.asp?cat=... Allians | Princess allians 0,55 ct
    Här var en till, vad har du tänkt för bredd och ct? Tycker att alla stenar nästan ser lika stora ut på bilder.
    Skapligt pris på denna med.
    Tack för all din hjälp, det uppskattas verkligen! Den där var jättefin. Lite smal dock... Den ring jag har är 5 mm bred och vill nog ha 4-5 mm på vigselringen oxå.

Håller med, stenarna ser så lika ut på bild. Jag har tittad på denna diamanten (om man nu ska köpa diamanterna själv och låta guldsmed göra en ring med dem och vårt släktguld).

http://www.diamantia.com/shop/default.aspx

Om man tar 7 av dessa får man en totalt 1,05 ct, då blir det rätt mkt blingbling tror jag. Det ultimata är förstås att hitta en i den klassen från början men är rädd att det blir tokdyrk då. Obestämd
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-23 14:30:09 följande:
    Denna ringen har jag köpt.

Den var jättesnygg! Riktigt maffig.
    Miceme skrev 2011-02-23 14:35:08 följande:
    Nej det har jag aldrig hört, 10730 extra det är ju en ordentlig skillnad
    Eller hur... Konstigt...
  • Miceme

Bling bling är fiiint.
    Släktguld är ju kul att ha i ringen också så att det kommer till användning och inte bara ligger i en låda.
    Och du sparar ju garanterat pengar på det

• 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-23 14:55:59 följande:
    Bling bling är fiiint.
    Släktguld är ju kul att ha i ringen också så att det kommer till användning och inte bara ligger i en låda.
    Och du sparar ju garanterat pengar på det
    Precis. Till förlovningsringarna fick vi oxå släktguld och det kapade priset på 15 000 kr (för bådas) till 4000 kr. Och det som kostade var egentligen att jag ville ha två små diamanter i min ring. Hade vi valt min ring som likadan fast slät hade vi betalat 1000 kr för båda! Förvånad Så du kunde vi kosta på min ring lite blingbling. Men nu vill jag ha ääännu mer blingbling! Nu har jag ju fastnat för detta med guld och glitter.
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-23 15:02:46 följande:
    Precis. Till förlovningsringarna fick vi oxå släktguld och det kapade priset på 15 000 kr (för bådas) till 4000 kr. Och det som kostade var egentligen att jag ville ha två små diamanter i min ring. Hade vi valt min ring som likadan fast slät hade vi betalat 1000 kr för båda! Förvånad Så du kunde vi kosta på min ring lite blingbling. Men nu vill jag ha ääännu mer blingbling! Nu har jag ju fastnat för detta med guld och glitter.
    Ja det var därför jag fastnade för min ring, när jag provade den så var det bara ett enda glitter man kunde inte urskilja diamanterna från varandra.
    Titta på hedensguld.se där har de mycket för bra priser också, jag har dock aldrig handlat av dem.
  • Sommarbrud
    Laura PrincessTycker ni denna var fin ? Hittade på sidan som ni skrivit om vigselbutiken.se, eller ska jag hålla mig till min
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden