• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-02-22 18:45:29 följande:
    Den blir ju jättefin!

Och nu fick jag svar från Milly ang organza/chiffongen. Det verkar som de använder en finare kvalité än den jag brukar se i tygaffärerna. Jag frågade Milly om denna modell (som är deras) är gjord i chiffong eller organza och hon svarade att den är i organza. Så då känner jag mig lugnare för den har ju ungefär samma kjol och volanger.

På viktfronten står det på exakt samma som förra måndagen. Men jag fick ett friskiskort i födelsedagspresent så nu jäklar!

Hur går vikten för dig då, sommarbrud?
    Tack för att du delade med dig! Jag läste en del här inne innan jag beställde min klänning från Milly Bridal, och blev lite nervös efter organza-diskussionen eftersom det kommer att vara ett lager organza i min klänning, men jag tyckte inte alls att tyget såg så stelt och glansigt ut på bilderna. Nu förstår jag varför, och är lugnad.

Tack!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-22 20:15:48 följande:
    Grattis, grattis!! Och tack, jag fyllde år igår...

Men det var ju super! 0,7 kg är ju jippi! Jag tar nya tag nu när dagen för tårtätande och smarrig överdådig frukost på sängen är över, hehe..

Idag har jag och mamma varit och tittat på vigselringar. Jag har ju "dilemmat" att ha 2 prinsesslipade diamanter i min f-ring och det är svårare än förväntat att hitta en ring som matchar. Fyrkantiga diamanter är både hutlöst dyra men dessutom svåra att hitta i vigselringar.. Men nu har jag hittat en som har runda diamanter men i fyrkantiga infattningar. Vilket gör att diamanterna ser prinsesslipade ut. Invecklat kanske...

Men vad tror ni om denna vigselring (kunde inte få in bild i tråden så måste tyvärr länka);

www.tvahjartan.se/collection.php?cat=30&id=95

till min förlovningsring som ser ut så här...

Alternativt, det "perfekta" (och dyyyra) matchande alternativet - motsvarande med prinsesslipade diamanter som jag egentligen vill ha...

Nu har jag ju inte bråttom med ring men grejen är att jag har 20 % på den första ringen som gör att jag blir lite stressad.

Men vad tycker ni, stilmässigt och prismässigt. Vet inte hur stor prisskillnad det blir mellan de två eftersom vi har släktguld i inbyte men diamanterna är det som kostar.. Suck. Säg nu ärligt vad ni tycker.. Allt är inte en prisfråga dock, den här ska man ju ha hela livet...

Jag skulle helt klart tagit ringen som du helst vill ha. De passar varandra som hand i handsken!
     Jag tycker den var snyggare och är pengarna inget "problem" så lär du heller inte ångra att du köpte ringen du ville ha.

• sunsey
    1700tal skrev 2011-02-22 20:15:48 följande:
    Grattis, grattis!! Och tack, jag fyllde år igår...

Men det var ju super! 0,7 kg är ju jippi! Jag tar nya tag nu när dagen för tårtätande och smarrig överdådig frukost på sängen är över, hehe..

Idag har jag och mamma varit och tittat på vigselringar. Jag har ju "dilemmat" att ha 2 prinsesslipade diamanter i min f-ring och det är svårare än förväntat att hitta en ring som matchar. Fyrkantiga diamanter är både hutlöst dyra men dessutom svåra att hitta i vigselringar.. Men nu har jag hittat en som har runda diamanter men i fyrkantiga infattningar. Vilket gör att diamanterna ser prinsesslipade ut. Invecklat kanske...

Men vad tror ni om denna vigselring (kunde inte få in bild i tråden så måste tyvärr länka);

www.tvahjartan.se/collection.php?cat=30&id=95

till min förlovningsring som ser ut så här...

Alternativt, det "perfekta" (och dyyyra) matchande alternativet - motsvarande med prinsesslipade diamanter som jag egentligen vill ha...

Nu har jag ju inte bråttom med ring men grejen är att jag har 20 % på den första ringen som gör att jag blir lite stressad.

Men vad tycker ni, stilmässigt och prismässigt. Vet inte hur stor prisskillnad det blir mellan de två eftersom vi har släktguld i inbyte men diamanterna är det som kostar.. Suck. Säg nu ärligt vad ni tycker.. Allt är inte en prisfråga dock, den här ska man ju ha hela livet...
    Jag gillar den sista. Den är en klass för sig =) Ringen är väl ganska viktig, som sagt så ska man ha den på sig förhoppningsvis hela livet.
  • sunsey
    lunah skrev 2011-02-22 15:53:23 följande:
    Jahaa.. Jag frågade innan jag la min beställning hur snabbt den kunde bli klar eftersom det inte är så lång tid kvar till bröllopet. Det skulle då inte vara några som helst problem för dem att ha den färdig och skickad i slutet på mars. Och då har jag ändå krånglat ordentligt med att beställa den med ett lite dyrare tyg bland annat.

Men det kanske beror mycket på vad det är för klänning?
    Hur lång tid har det tagit för er andra som beställt från Landy? 
    Bröllop 28/5 2011
    Ja, hoppas att det beror på vilken klänning. Jag har inte beställt min än, väntar på min paypal men när jag mailade dem så sa de att det skulle ta 40-45 dagar att göra den + 5 dagar frakt... För det är deras högtidsässong..
    Ditt bröllop är ju snart.. Vad spännande!! Valde du en custommade?
  • 1700tal
    Miceme skrev 2011-02-22 20:51:03 följande:

Jag skulle helt klart tagit ringen som du helst vill ha. De passar varandra som hand i handsken!
     Jag tycker den var snyggare och är pengarna inget "problem" så lär du heller inte ångra att du köpte ringen du ville ha.

Tack för svar. Lite OT men samtidigt är det så skönt att ha en tråd där besökarna är regelbundna. Bättre än att slänga ut en fråga i "tomma intet" (=i egen tråd i forumet).

Jo, tycker oxå att den andra ringen är finare egentligen... Men har ju inte sett nån sån (med princesslip) i verkligheten. Och då tyckte jag den första var så prisvärd och bra. Men frågan är om man ska "nöja" sig med en bra när man kan få en perfekt? Bara diamanterna till nr 2 kostar ca 1500 kr st! Bara att räkna liksom...
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-02-22 18:32:13 följande:
    Ja, det ska de fatta. Spagetti straps är tunna band.

Och dessa, om nån funderar på dem, heter cap sleeves:

Tack, då e jag med på banan :)
  • sandis1977
    1700tal skrev 2011-02-22 18:48:30 följande:

Äsch, skulle ju länka en bild oxå. Jo, denna (som är millys egna och alltså är i exakt rätt tyg) är i organza. Den ser väl helt ok ut, eller hur? Ingen billig gardin?

Ingen gardin så långt ögat kan nå, Jättefint!
  • Miceme
    1700tal skrev 2011-02-22 21:03:24 följande:
    Tack för svar. Lite OT men samtidigt är det så skönt att ha en tråd där besökarna är regelbundna. Bättre än att slänga ut en fråga i "tomma intet" (=i egen tråd i forumet).

Jo, tycker oxå att den andra ringen är finare egentligen... Men har ju inte sett nån sån (med princesslip) i verkligheten. Och då tyckte jag den första var så prisvärd och bra. Men frågan är om man ska "nöja" sig med en bra när man kan få en perfekt? Bara diamanterna till nr 2 kostar ca 1500 kr st! Bara att räkna liksom...
    Ja du ska absolut inte "nöja" dig med en bra.... självklart ska man ju inte behöva leva på vatten och bröd för att man köpt en dyr ring men det är ju bara du som vet hur den biten ser ut.

Jag har försökt att hålla ner kostnaderna för det mesta men ringen.... där finns inga kompromisser. Jag vill känna mig stolt när jag ska visa ringen och det skulle ag inte gjort om jag köpt en ring jag bara var halvt om halvt nöjd med.

Då menar jag inte att priset är det viktiga utan att jag helt enkelt ville ha den ringen jag vill ha, oavsett om den kostade 2000 eller 20000.

Gå in i en butik som har en att visa, fast då blir du troligtvis fast Tyst För den på bilden är riktigt snygg!

Jag är glad att jag var inne och tittade för jag hade aldrig hittat min ring om jg bara tittat på bilder, för där är den inte snygg, den måste helt enkelt upplevas Skrattande.
  • Sommarbrud

1700tal: Jag gillade ring nr 2 bäst väldigt fin! Tänk på att du ska ha ringen hela livet :)

Denna tror jag det blir för mig:Jag har den till vänster som förlovningsring så det blir nog den andra den passar till gör det lite enkelt för mig :) Men så dyrt så jag brukar slå ut kostnaden på 50 år och då blir det ju billigare :)

• Malin24

Tack tigerlily...ja då vet jag lite mer:) frågan är vad som blir snyggast..

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden