• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • lunah

Nu har jag beställt min klänning från Landy!

Nu är jag jättenervös! Ska man behöva vara det i en dryg månad månad nu alltså? Haha..

Denna blev det!

Utan blommorna på rumpan, och i färgen light ivory istället för kritvitt som på bilden.

Bröllop 28/5 2011
  • Miceme
    sandis1977 skrev 2011-02-20 22:39:55 följande:
    Jag tror helt enkelt jag hittat min klänning..
    Men jag vill ha utan ring i sidan och snörning i ryggen.

Jag tar TACKSAMT emot respons. Är så rädd att den inte kommer motsvara förväntningarna.
    Ev. vill jag att de sätter i tunna axelband.

Den är superfin!!
    Jag tyckte det var fint med ringen också.

Axelband är ju en smaksak jag tycker båda delar är fint.
    Vart hittade du den?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-21 07:37:46 följande:
    Kolla Etsy, finns sjukt mycket fina hår-attiraljer!

Tja, plan C skulle väl vara att köpa en färdig klänning då. Och plan D sopsäck. Haha!

Etsy ska jag kolla...

Jag tar TACKSAMT emot respons. Är så rädd att den inte kommer motsvara förväntningarna.
    Den var väldigt vacker och romantisk. Spagetti straps är ju smart att låta dem göra, de är ju avtagbara.
    lunah skrev 2011-02-21 09:15:13 följande:

Nu är jag jättenervös! Ska man behöva vara det i en dryg månad månad nu alltså? Haha..

Denna blev det!

Utan blommorna på rumpan, och i färgen light ivory istället för kritvitt som på bilden.

Bröllop 28/5 2011
    Oj, vad snygg!
  • Sommarbrud

Väldigt fin! Gillar kjolen väldigt mkt!
  • Sommarbrud
    lunah skrev 2011-02-21 09:15:13 följande:

Denna blev det!

Bröllop 28/5 2011
    Oxkså en jätte fin klänning! Skulle det "bara" ta en månad att få den? Spännande!
  • 1700tal

Nu har jag fått svar från Milly att min "chiffong"-klänning är i organza! Förvånad What the...?! Obestämd

Nån mer som har fått hem en klänning i organza? Hur blev det? Gillar INTE organza... Hur ska detta gå...

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-21 11:02:34 följande:
    Nu har jag fått svar från Milly att min "chiffong"-klänning är i organza! Förvånad What the...?! Obestämd

Nån mer som har fått hem en klänning i organza? Hur blev det? Gillar INTE organza... Hur ska detta gå...
    Världsproblem :)

Kan tyvärr inte hjälpa dig
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-21 11:02:34 följande:

Och skillnaden mellan organza och chiffong är? (förklara för oss icke-proffs)
    Chiffong är mjukare, eller hur?
    Det känns ju som om din klänning "måste" vara i ett mjukt material. Tror att volangerna kan bli lite konstiga annars!
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-21 11:23:10 följande:
    Och skillnaden mellan organza och chiffong är? (förklara för oss icke-proffs)
    Chiffong är mjukare, eller hur?
    Det känns ju som om din klänning "måste" vara i ett mjukt material. Tror att volangerna kan bli lite konstiga annars!
    Det här är organza, glansigt, stelt och plastigt. Används mest till gardiner:

Och här är chiffong, mjukt och böljande:

Antar att det inte går att göra volangarna/få styrsel i volangernas form när man använder chiffong. De hänger nog bara platt på. Stelheten behövs nog... Men hoppas organzan inte är glansig... Hu!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-02-21 12:57:09 följande:
    Det här är organza, glansigt, stelt och plastigt. Används mest till gardiner:

Och här är chiffong, mjukt och böljande:

Antar att det inte går att göra volangarna/få styrsel i volangernas form när man använder chiffong. De hänger nog bara platt på. Stelheten behövs nog... Men hoppas organzan inte är glansig... Hu!

Fast inte har bilderna av rosa klänningen givit intryck av hårda volanger, direkt! Jag tycker att hela skapelsen sett mjuk och följsam ut. Fast det förstås, volangerna står ju ut lite... Så du får kanske dras med orgazan...
    Fast det finns ju olika kvalitet på organza (har googlat lite sen i förmiddags), så du kan kanske få Milly att använda en "bättre" kvalitet som inte ser ut som gardintyg! Och glansigt tyg går ju fetbort - skulle förstöra en underbar klänning! *ryser*

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden