• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall
    lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:12:02 följande:

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?
    Så fin du är i klänningen. Förstår att du föll för den.

Ni som tittar på skor med liten klack. Tänk på HUR klacken är också och prova några modeller innan ni beställer. Jag var iväg och provade och det blev inte alls som jag tänkt mig. Trodde jag ville ha så stor och så långt bak som möjligt, men för mina fötter passade det bäst med klacken så långt fram som möjligt och inte allt för liten nertill. Jag köpte ett par i vitt skinn med öppen tå, tänkte kanske sätta på något. Sen kommer jag kanske ha ett par ballerina som jag har senare på kvällen om man inte orkar dansa i klackskorna hela natten.  För så länge hoppas jag vi är kvar.    :)
  • jennifaer

lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:12:02 följande:

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?
    Den var verkligen helt underbar på dig! Jag förstår verkligen att du föll för denGlad
  • Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 17:07:21 följande:
    Sommarbrud - har hittat ett andra par vita karaktärsskor. Om de inte har storleken i lager går den att beställa vilket tar 8 veckor. Men de är i konstskinn...

www.dansskor.se/default.asp?articleId=3587

Tack på måndag ska jag ta tag i detta på riktigt, visade sambon skorna o han tittade på mig som om jag blivit galen:) Inte min vanliga stil men ska nog beställa ett par ser ju så sköna ut! Tänk vad jag kommer glida runt i dem hela kvällen!
  • Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-18 19:15:24 följande:
    Hej igen!

Nu har jag varit och provat några klänningar. Den som jag fastnade mest för var en Venus Informal 6603. Den satt perfekt, tacka vet jag snörning i ryggen!!!  Lägger här in bilder från Venusbridals hemsida, eftersom jag bara fick några suddiga mobilbilder.

På mig passade klänningar med inte så mycket vidd i kjolen bäst, en hyfsad smal A-linje alltså. Provade även en svag sjöjungfrumodell, men det var inte lika snyggt. 

Provade en med vidare kjol och lite draperingar, men den var inte alls särskilt snygg på mig.

Så vilken klänning ska jag ha ? :) Läste nu i amelia tidningen att om man var bred öve axlarna skulle man ha axelband som på den jag tänker beställa det verkar ju lovande i alla fall :)
  • Darling Daisy

Tjejen i affären sa inget specifikt om breda axlar
    Fast mina breda höfter passade alltså bäst i kjolar som inte var så jättebreda.
    Jag kan tänka mig att axelband är bättre än axelbandslöst. Kanske att en V-ringning är allra bäst? Fast din klänning är ju väldigt vacker m sina små axelband. Tipset om att rådfråga en sömmerska innan du beställer är väl inte helt fel?!

• Darling Daisy

Hoho, vart har ni tagit vägen???

• Sommarbrud
    Darling Daisy skrev 2011-02-19 20:53:05 följande:
    Hoho, vart har ni tagit vägen???
    Ja jag ser nu att här har det varit lugnt idag
  • Skumboll

Här är jag!
    Och jag har beställt min andra klänning idag, tjoho! Gubben sa "naturligtvis ska du köpa en till", men det gör fortfarande ont i mitt stenbocks-hjärta.  

• IdaPierre

Jag ska snart skicka iväg en beställning till lanybridal för en tärnklänning.
    Denna ska ja beställa till min tärna, men den kommer bli i chiffong och sen i färgen ljus silver och bandet i midjan ska vara ljus rosa.

Min tärna ville hellre ha chiffong och det tycker ja oxå så det blir lite mer samma stil som min klänning..så vi håller oss till samma stil genom hela bröllopet. Gillar chiffong då det är lite mera "fladdrigt" och lätt :)
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden