• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Darling Daisy
    AoH skrev 2011-02-20 19:00:06 följande:
    Jag ska beställa min klänning från Milly men väntar på att tärnan ska bestämma vilken färg hon vill ha på sin klänning. Bröllopet är 17 juli. Är jag sent ute? Hur lång tid tog det för er att få era klänningar?
    Det verkar variera lite på leveranstiderna. Tycker mig se ganska många som fått kring 60 dagar som produktionstid.
    Själv har jag inte beställt något ännu (o vårt bröllop är 2 juli!!!), så jag är inte riktigt rätt person att fråga!
    Du kan ju beställa din klänning innan tärnklänningen om du känner dig lite stressad. Några här har först beställt en klänning och några veckor senare beställt en till. Då har Milly lovat att skynda på produktionen av klänning två så att de kan skickas samtidigt. 
  • Sommarbrud

Oj vilken aktivitet det har varit här :) Försöker läsa igen...
    Darlign Daisy, vi gifter oss på samma dag :)

• Miceme
    IdaPierre skrev 2011-02-20 18:14:03 följande:
    Jag beställde från landy. Det tog ca 4 -5 veckor innan klänningen kom. Jag beställde en modell som finns i deras sortiment och storlek från deras storleks guide. Vet inte om det gör att det gick fortare att sy den men det borde det ju inte göra tycker ja..Jag tyckte det gick väldigt fort för dom att få klart min klänning. Och den blev kanon
    Tack, jag har också beställt en i sortimenet och från storlekstabellen. Inte för att det är super bråttom men skönt med lite tid att ev ge sig på en tredje klänning om man inte är nöjd ;))

Roligt att du är nöjd, vilken modell har du köpt?
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-20 17:28:21 följande:
    Nej nej, inte har vi väl ett liv utanför kinaintresset? ALDRIG!

Det gör riktigt ont i hjärtat, tur att ni är förstående! Den klänningen hade jag inte hittat i butik för den summan ändå. Och två klänningar + slöja har kostat mig mindre än den billigaste nixaklänningen. *peppar mig själv lite*

Jag hoppas bara att det är rätt typ av klänning till mig! Är väldigt tveksam till axelbandslös men jag hoppas det funkar när det är snörning i ryggen. Funderade på om man kunde be dem sy dit avtagbara axelband, sådana jättetunna. Då kan jag ju själv välja sedan. 

Jag funderar också på om det går att använda slöjan till den andra klänningen också? Den är ju egentligen tänkt till den första klänningen.... 
    Jaså, du hade beställt slöja till den första oxå? Det har jag visst förträngt, hur är det möjligt.. Hur såg den ut nu igen, remind me a little.. Har vaga minnen nu när jag skriver om den, var den en lång mantilla? Med spets?

Har samma dilemma om jag ska ha chiffong-volang-mästerverket (min tredje..), då funkar inte alls den långa spetsslöjan. Totalt stilbrott... Å andra sidan vet jag inte om det funkar med slöja till den alls och den känns ju synd. Halva grejen ju...
    AoH skrev 2011-02-20 19:00:06 följande:
    Jag ska beställa min klänning från Milly men väntar på att tärnan ska bestämma vilken färg hon vill ha på sin klänning. Bröllopet är 17 juli. Är jag sent ute? Hur lång tid tog det för er att få era klänningar?
    Min tog lite mer än 3 mån (Milly) och då var den specialgjord (dvs ej i deras sortiment och därmed gjordes en testklänning) och jag hade synpunkter och åsikter som saktade ner processen. Även om många tar kortare tid än så skulle jag beställa ganska snart om jag var du. För att vara på den säkra sidan...
  • Skumboll

AoH: Jag har gjort precis så som Darling Daisy skrivit. Beställde först en klänning i slutet på januari och igår beställde jag ytterligare en. Milly lovade att skicka bägge samtidigt utan att leveranstiden skulle bli längre. Så beställd du din klänning om det börjar bli ont om tid och komplettera med tärnans klänning när hon bestämt sig.

Milly frågade när jag skulle gifta mig och jag drog till med mitten på maj för att sätta lite press på dem. Är de inget att ha då så har jag en plan B....

• 1700tal
    Skumboll skrev 2011-02-20 19:55:29 följande:
    AoH: Jag har gjort precis så som Darling Daisy skrivit. Beställde först en klänning i slutet på januari och igår beställde jag ytterligare en. Milly lovade att skicka bägge samtidigt utan att leveranstiden skulle bli längre. Så beställd du din klänning om det börjar bli ont om tid och komplettera med tärnans klänning när hon bestämt sig.

Milly frågade när jag skulle gifta mig och jag drog till med mitten på maj för att sätta lite press på dem. Är de inget att ha då så har jag en plan B....
    Åhå, vad är din plan B?? Någon sådan har inte jag... Bara en kinaklänning C, D, E, F...
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-20 19:49:55 följande:
    Jaså, du hade beställt slöja till den första oxå? Det har jag visst förträngt, hur är det möjligt.. Hur såg den ut nu igen, remind me a little.. Har vaga minnen nu när jag skriver om den, var den en lång mantilla? Med spets?

Har samma dilemma om jag ska ha chiffong-volang-mästerverket (min tredje..), då funkar inte alls den långa spetsslöjan. Totalt stilbrott... Å andra sidan vet jag inte om det funkar med slöja till den alls och den känns ju synd. Halva grejen ju...

Haha, jupp, en lång mantilla med bred spetskant. Kan nog tycka att den skär sig lite med klänning två. Om jag väljer den klänning två funderar jag på att ha något fint "smycke" i håret istället. Hm...

Om du ska ha "mästervärket" får du inte förstöra klänningen med en sådan slöja.  

Vilka problem man har egentligen...

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-20 20:01:21 följande:
    Åhå, vad är din plan B?? Någon sådan har inte jag... Bara en kinaklänning C, D, E, F...
    Få en klänning uppsydd i sverige. En stenbock har väl alltid en plan B....
  • sandis1977
    Miceme skrev 2011-02-20 15:46:00 följande:

Jag har också beställt klänning nummer 2. Kände att jag ville ha axelband och har blivit så förtjust i klänningar med spets. Tycker de är underbara!
    Har beställt från Landy, brukar de hålla leveranstiderna? Har inte riktigt orka plöja igenom hela tråden då det är ett par sidor.

Hoppas det är ok att man hoppar in här, jag ska beställa klänning från Landy, har bara inte hittat vilken än..
    Gifter mig siste juli så jag tror jag kan fundera lite till..

Hur ser din klänning ut från Landy?
  • Miceme

sandis1977 skrev 2011-02-20 20:34:55 följande:
    Hoppas det är ok att man hoppar in här, jag ska beställa klänning från Landy, har bara inte hittat vilken än..
    Gifter mig siste juli så jag tror jag kan fundera lite till..

Hur ser din klänning ut från Landy?
    Jag har valt den här klänningen fast med snörning i ryggen. Jag gifter mig den 4 juni.
    Du hinner deinitivt fundera lite till. Vad har du tittat på för modeller?
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden