Skumboll skrev 2011-02-20 17:28:21 följande:
Nej nej, inte har vi väl ett liv utanför kinaintresset? ALDRIG!
Det gör riktigt ont i hjärtat, tur att ni är förstående! Den klänningen hade jag inte hittat i butik för den summan ändå. Och två klänningar + slöja har kostat mig mindre än den billigaste nixaklänningen. *peppar mig själv lite*
Jag hoppas bara att det är rätt typ av klänning till mig! Är väldigt tveksam till axelbandslös men jag hoppas det funkar när det är snörning i ryggen. Funderade på om man kunde be dem sy dit avtagbara axelband, sådana jättetunna. Då kan jag ju själv välja sedan.
Jag funderar också på om det går att använda slöjan till den andra klänningen också? Den är ju egentligen tänkt till den första klänningen....
Jaså, du hade beställt slöja till den första oxå? Det har jag visst förträngt, hur är det möjligt..

Hur såg den ut nu igen, remind me a little.. Har vaga minnen nu när jag skriver om den, var den en lång mantilla? Med spets?
Har samma dilemma om jag ska ha chiffong-volang-mästerverket (min tredje..), då funkar inte alls den långa spetsslöjan. Totalt stilbrott... Å andra sidan vet jag inte om det funkar med slöja till den alls och den känns ju synd. Halva grejen ju...

AoH skrev 2011-02-20 19:00:06 följande:
Jag ska beställa min klänning från Milly men väntar på att tärnan ska bestämma vilken färg hon vill ha på sin klänning. Bröllopet är 17 juli. Är jag sent ute? Hur lång tid tog det för er att få era klänningar?
Min tog lite mer än 3 mån (Milly) och då var den specialgjord (dvs ej i deras sortiment och därmed gjordes en testklänning) och jag hade synpunkter och åsikter som saktade ner processen. Även om många tar kortare tid än så skulle jag beställa ganska snart om jag var du.

För att vara på den säkra sidan...