• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-20 13:23:50 följande:
    Jag har höööga förväntningar, lär bli skitsur om bägge klänningar visar sig vara skit.
    Jag är likadan.. Det är därför jag är lite nojjig.. haha.
  • Skumboll
    Ocean Bride skrev 2011-02-20 13:30:17 följande:
    Jag är likadan.. Det är därför jag är lite nojjig.. haha.
    Jag drömmer mardrömmar om de här jävla klänningarna....  
    Hade du beställt redan?
  • Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-20 13:34:00 följande:
    Hade du beställt redan?
    Ja, det kan jag tänka mig! Nej, jag har inte beställt än.. Ska ut och prova lite olika modeller först... JAg kan titta på en bild och tycka att åh den kommer passa mig super, vilket den inte alltid gör.. Obestämd
     Så jag tänkte ut och prova lite olika modeller i både chiffong, sjöjungfrumodell och spetsdrömmar..  Skrattande
  • Farmall
    Skumboll skrev 2011-02-20 13:34:00 följande:
    Hade du beställt redan?
    Samma här. Har drömt mycket tok om allt om bröllopet. Som att klänningen är helt fel, jag inte fått klänningen, jag upptäcker att jag inga kläder har på mig helt plötsligt, ja det är mycket olika.....

Har haft och kommer ha ett avbrott med bröllop. Jag tror det har gjort mig tokig att hela tiden planera och tänka bröllop. Kanske tittar in här någon gång ibland, men i övrigt kommer jag vänta lite med bröllopsplanerna nu, har ju trottsallt gjort det största och mesta nu.
  • 1700tal
    Darling Daisy skrev 2011-02-19 20:53:05 följande:
    Hoho, vart har ni tagit vägen???
    Här är ovanligt lugnt idag oxå faktiskt! Vad gör ni alla om dagarna om ni (vi) inte sitter framför datorn månn tro?? Har vi gått och skaffat oss ett liv utanför kinaintresset, hehe!

Men inte så mkt sidor att läsa igen iaf...
    Skumboll skrev 2011-02-19 21:46:46 följande:
    Här är jag!
    Och jag har beställt min andra klänning idag, tjoho! Gubben sa "naturligtvis ska du köpa en till", men det gör fortfarande ont i mitt stenbocks-hjärta.  
    Jippi! Förstår att det känns tungt och dystert i stenbockshjärtat! Men trösta dig med att du har minst 5 fullt förstående fiskar (+ några ytterligare enstaka extravaganta tecken ) här i tråden! Och tänk vad pengar du har sparat genom att INTE köpa den enklaste klänningen som finns i en svensk butik...

Jag tror stenhårt på klänning nr 2, den kommer bli sååå fin... Och mkt mer smickrande för figuren än den första och kjolen är ju bara helt ljuuuvlig!
    IdaPierre skrev 2011-02-19 23:51:12 följande:
    Jag ska snart skicka iväg en beställning till lanybridal för en tärnklänning.
    Denna ska ja beställa till min tärna, men den kommer bli i chiffong och sen i färgen ljus silver och bandet i midjan ska vara ljus rosa.

Min tärna ville hellre ha chiffong och det tycker ja oxå så det blir lite mer samma stil som min klänning..så vi håller oss till samma stil genom hela bröllopet. Gillar chiffong då det är lite mera "fladdrigt" och lätt :)
    Mkt snygg, ska bli jättespännande att se hur den blir.
  • 1700tal
    eigollet skrev 2011-02-20 10:31:52 följande:
    Min klänning finns i mitt galleri och är från Milly, bilderna gör den inte riktigt rättvisa. Kvalitén är verkligen jättefin, tyget var tungt med en lyxig känsla, sömmar, passform, ALLT var jag jättenöjd med. Jag tyckte den kändes minst lika fin om inte finare i kvalitén än de jag provade i bröllopsbutikerna. Jag sålde den på annons här och hon som köpte den blev helt chockad över att det var en Kina-klänning eftersom att den var så fin.

Så jag skulle inte tveka en sekund att beställa därifrån. Ha ordentligt god tid på dig bara, eftersom det kan dra ut på leveranstiderna då de trots allt kommer från andra sidan jordklotet.Skrattande
    Vad fin din klänning var! Jag håller med, tycker oxå min klänning var bättre och rejälare kvalité än motsvarande klänningar i butiker med lika modeller i 7000-8000 krs-klassen.
    Jankys skrev 2011-02-20 11:34:10 följande:
    Hejsan!
    Jag har länge funderat på att köpa min klänning från Milly och har granskat många av kinatrådarna
    här på BT. Jag har hittat en klänning från Millys egna sortiment som jag blev helt kär i men deras hemsida har jag inte kommit in på sedan innan jul. Är det någon som har beställt från Milly under de senaste månaderna så man vet att de fortfarande är "igång"? Vet någon vad klänningen nedan heter på deras hemsida och har fler bilder på den?

Please help! =)

Tur för dig då att jag har hela sortimentet i katalogform och har ALLA Millys bilder på datorn!

Klänningsmodellen heter WG1135 och här är de andra bilderna. Förminskar dem inte då du nog vill se maximalt med detaljer. Så ursäkta ni andra för ett låååångt inlägg...

• Miceme

Jag har också beställt klänning nummer 2. Kände att jag ville ha axelband och har blivit så förtjust i klänningar med spets. Tycker de är underbara!
    Har beställt från Landy, brukar de hålla leveranstiderna? Har inte riktigt orka plöja igenom hela tråden då det är ett par sidor.

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-02-20 15:19:19 följande:
    Här är ovanligt lugnt idag oxå faktiskt! Vad gör ni alla om dagarna om ni (vi) inte sitter framför datorn månn tro?? Har vi gått och skaffat oss ett liv utanför kinaintresset, hehe!

Men inte så mkt sidor att läsa igen iaf...
    Skumboll skrev 2011-02-19 21:46:46 följande:
    Här är jag!
    Och jag har beställt min andra klänning idag, tjoho! Gubben sa "naturligtvis ska du köpa en till", men det gör fortfarande ont i mitt stenbocks-hjärta.  
    Jippi! Förstår att det känns tungt och dystert i stenbockshjärtat! Men trösta dig med att du har minst 5 fullt förstående fiskar (+ några ytterligare enstaka extravaganta tecken ) här i tråden! Och tänk vad pengar du har sparat genom att INTE köpa den enklaste klänningen som finns i en svensk butik...

Jag tror stenhårt på klänning nr 2, den kommer bli sååå fin... Och mkt mer smickrande för figuren än den första och kjolen är ju bara helt ljuuuvlig!
    Nej nej, inte har vi väl ett liv utanför kinaintresset? ALDRIG!

Det gör riktigt ont i hjärtat, tur att ni är förstående! Den klänningen hade jag inte hittat i butik för den summan ändå. Och två klänningar + slöja har kostat mig mindre än den billigaste nixaklänningen. *peppar mig själv lite*

Jag hoppas bara att det är rätt typ av klänning till mig! Är väldigt tveksam till axelbandslös men jag hoppas det funkar när det är snörning i ryggen. Funderade på om man kunde be dem sy dit avtagbara axelband, sådana jättetunna. Då kan jag ju själv välja sedan. 

Jag funderar också på om det går att använda slöjan till den andra klänningen också? Den är ju egentligen tänkt till den första klänningen.... 
  • IdaPierre
    Miceme skrev 2011-02-20 15:46:00 följande:

Jag har också beställt klänning nummer 2. Kände att jag ville ha axelband och har blivit så förtjust i klänningar med spets. Tycker de är underbara!
    Har beställt från Landy, brukar de hålla leveranstiderna? Har inte riktigt orka plöja igenom hela tråden då det är ett par sidor.

Jag beställde från landy. Det tog ca 4 -5 veckor innan klänningen kom. Jag beställde en modell som finns i deras sortiment och storlek från deras storleks guide. Vet inte om det gör att det gick fortare att sy den men det borde det ju inte göra tycker ja..Jag tyckte det gick väldigt fort för dom att få klart min klänning. Och den blev kanon
  • AoH

Jag ska beställa min klänning från Milly men väntar på att tärnan ska bestämma vilken färg hon vill ha på sin klänning. Bröllopet är 17 juli. Är jag sent ute? Hur lång tid tog det för er att få era klänningar?

Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden