• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • jennifaer

Jag känner att jag har varit lite MIA här men nu har jag i alla fall hittat ettt par skor! Så fort de dimper ner i brevlådan ska jag mätas för att sedan beställa klänningGlad

Skumboll skrev 2011-02-20 20:18:42 följande:
    Få en klänning uppsydd i sverige. En stenbock har väl alltid en plan B....
    Haha vad ska ni göra med alla klänníngar sen?!?Flört I och för sig hade jag gärna också haft några extra planer men med en snåljåp till m2b och alldeles för lite plats att gömma eventuella extraklänningar får jag hålla tummarna att det räcker med en!
  • Skumboll
    jennifaer skrev 2011-02-20 20:46:07 följande:
    Jag känner att jag har varit lite MIA här men nu har jag i alla fall hittat ettt par skor! Så fort de dimper ner i brevlådan ska jag mätas för att sedan beställa klänningGladHaha vad ska ni göra med alla klänníngar sen?!?Flört I och för sig hade jag gärna också haft några extra planer men med en snåljåp till m2b och alldeles för lite plats att gömma eventuella extraklänningar får jag hålla tummarna att det räcker med en!
    Säg det! De lär ju hamna i en flyttkartong på vinden till slut....
  • Skumboll

Just det - var hittar man sånadära "garderober" i tyg eller plast eller vad det är att hänga klänningarna i? Inte för dyrt helst. 

• Miceme
    Skumboll skrev 2011-02-20 20:59:32 följande:
    Just det - var hittar man sånadära "garderober" i tyg eller plast eller vad det är att hänga klänningarna i? Inte för dyrt helst. 

Såg att ellos hade i olika storlekar
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-02-20 21:06:13 följande:
    Såg att ellos hade i olika storlekar
    Hm, hittar inte. Har du någon länk?
  • sandis1977
    Miceme skrev 2011-02-20 20:45:04 följande:
    Jag har valt den här klänningen fast med snörning i ryggen. Jag gifter mig den 4 juni.
    Du hinner deinitivt fundera lite till. Vad har du tittat på för modeller?

Ser jättefin ut!

Jag har verkligen hamnat i velträsket.

Ena dagen vill jag ha en enkel i chiffong, nästa spets och idag är jag inne på någon som går i lite etapper i kjolen så det blir lite volangeffekt.

Det är nog bara att bestämma sig och köra järnet, jag ska in igen o kolla. Kan lägga upp så fort jag hittar något jag tycker om. Fast jag är lite omständig så jag tror att det blir till att kombinera två klänningar.

• sandis1977

Tex den här gillar jag jättemkt baktill, men framtill är den lite... lam.

• Miceme
    sandis1977 skrev 2011-02-20 21:37:59 följande:

Ser jättefin ut!

Jag har verkligen hamnat i velträsket.

Ena dagen vill jag ha en enkel i chiffong, nästa spets och idag är jag inne på någon som går i lite etapper i kjolen så det blir lite volangeffekt.

Det är nog bara att bestämma sig och köra järnet, jag ska in igen o kolla. Kan lägga upp så fort jag hittar något jag tycker om. Fast jag är lite omständig så jag tror att det blir till att kombinera två klänningar.

Ja detta är klänning nummer två, har köpt en axelbandlös innan som sitter kanon bra, men jag känner att jag nog inte kommer känna mig bekväm med att vara så bar.
    Så jag tror att denna klänningen kommer passa mig både fysiskt och psykiskt =))
    Lägg upp bilder när du hittat något!!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden