• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • 1700tal
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 15:31:03 följande:
    Men då ringer jag sen för jag tror de där skorna kan vara bra lite klack men såg sköna ut :) Puh
    Jo, det är precis det jag gillar med karaktärsskorna. De är ju gjorda för att dansa avancerad scendans i timmar. Alltid en bra förutsättning. Jag vill oxå ha lite klack för att det är snyggare men inte så hög att jag blir ett huvud längre än alla gäster jag måste böja mig ner och krama!

Men risken finns ju att de är slut. Men förhoppningsvis får de in dem snart igen. Svarta karaktärsskor finns ju överallt men vita är helt helt lätt att hitta.
  • Miceme

Tack 1700-tal! Jag hojtar också till här i tråden om jag hittar något!

• Sommarbrud
    1700tal skrev 2011-02-18 15:38:15 följande:
    Jo, det är precis det jag gillar med karaktärsskorna. De är ju gjorda för att dansa avancerad scendans i timmar. Alltid en bra förutsättning. Jag vill oxå ha lite klack för att det är snyggare men inte så hög att jag blir ett huvud längre än alla gäster jag måste böja mig ner och krama!

Men risken finns ju att de är slut. Men förhoppningsvis får de in dem snart igen. Svarta karaktärsskor finns ju överallt men vita är helt helt lätt att hitta.
    Måste kollas upp de kanske i så fall kommer in igen. Ringer på måndag nu sitter jag o faktiskt gör lite nytta på datorn samtidigt som jag skriver här (tro det eller ej) :)
  • Moster Stina
    1700tal skrev 2011-02-18 14:17:14 följande:
    De där är ju onekligare lite festligare än de andra gröna... Och med lägre klack blir de nog mer bekväma att ha en hel dag.

Själv skulle jag aldrig kunna köpa finskor på nätet eller så, får skoskav av ALLT! Är mkt förtjust i dessa från Lilly men gillar inte riktigt den öppna tån. De har skinn på insidan (ett absolut måste) men konstskinn på utsidan. Dessutom tycker jag de har hutlöst pris för förhållandevis låg kvalité. Skor i konstskinn ska inte kosta 1100 kr! Förvånad Men fina är de...

Men troligtvis kommer det bli dessa fast i vitt skinn istället för hudfärgat:

Capezio 551 karaktärssko
    De här skorna har jag redan i svart och de har jag ofta när vi går ut och man måste kunna GÅ, inte bara vara fin.. De är helt i skinn (även undersulan) och är som en dröm... Älskar dem! Inte så glamorösa men kan tänka mig att dekorera dem med tunna spetsband eller liknande för att "bruda" till dem. Men dessa kan man gå och dansa i en hel dag! Dessutom ÄR det ju dansskor med lädersula så här är det bara att rocka loss på dansgolvet.
    Var kommer du att köpa de där sista dansskorna någonstans?
  • 1700tal
    Moster Stina skrev 2011-02-18 15:49:48 följande:
    Var kommer du att köpa de där sista dansskorna någonstans?
    Dansshopen.nu
  • Jenkan81

Ivoryn på min klänning är väldigt vit så jag tror inte de att silverfärgen skulle se dum ut. Men å andra sidan så har jag inte sett dom i verkligheten. Det plastiga inuti ska föreställa en fot ;) 
    Jag vann skorna nyss på Ebay för 200 kr inkl. frakt från England. Annars får de bli ett par vanliga finskor.

• 1700tal
    1700tal skrev 2011-02-18 14:50:01 följande:
    Nu blev jag inspirerad av era skor... Har kollat lite mer på skor i 5 cm-klassen... Den här gillar jag oxå.

Meyer Claudia
    Hm, hittade exakt samma skor (samma märke) på brandos och de påstår att klacken är 7 cm. Dansshopen säger att den är 5 cm. Himla skillnad ju...
  • 1700tal
    Jenkan81 skrev 2011-02-18 15:55:23 följande:

Ivoryn på min klänning är väldigt vit så jag tror inte de att silverfärgen skulle se dum ut. Men å andra sidan så har jag inte sett dom i verkligheten. Det plastiga inuti ska föreställa en fot ;) 
    Jag vann skorna nyss på Ebay för 200 kr inkl. frakt från England. Annars får de bli ett par vanliga finskor.

Haha, ok då förstår jag. Tänkte att det kanske var så, mina fötter skulle täckas av blåsor av invändig plast men har sett att det finns skor som har det. Fattar inte hur folk kan gå i dem bara! Men vissa lyckligt lottade verkar ha fötter av stål...

Det var ju ett riktigt fynd! Och om klänningen är ljus kanske de passar perfekt!
  • lovvydovvy

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?
  • Sommarbrud
    lovvydovvy skrev 2011-02-18 16:12:02 följande:

Hej tjejer! nu har jag varit ute och provat igen och föll pladask för denna klassiska skapelse. Färgen var champagne, dvs lite indre vit än den ser ut på bilden. Så vad tycker ni?
    Väldigt fin! Sitter ju riktigt bra!Färgen var inte alls tokig, svårt att se på datorn men ändå ser fin ut. Då blir det lite åt det beiga hållet eller är jag ute o cyklar nu?

Vad alla är fina i sina klänningar i tråden tycker jag!
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden