• Uppsalabrud 2011

Den 8e kinaklänningstråden

Här pratar vi om allt som har med Kinaklänningar att göra.

En Kinaklänning är alltså en klänning som man beställer direkt från en fabrik i Kina

Några sidor med klänningar:
    www.kanaccasbridal.com
    www.1koo.com
    lillsessanbrud.dinstudio.se/text1_1.html
    brudklanningar.nu/
    www.zazabella.fi
    www.landybridal.com
    www.lightinthebox.com/wholesale-Wedding-Dress...
    www.sheshopping.com
    www.millybridal.com
    www.littlecoral.com
    www.jkdress.com
    www.likesfashion.se/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-02 19:38
    För er som söker en ren informativ tråd om vilka företag som används flitigast och vilka som svarar snabbast på mail etc besöker den här tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html
  • Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden
  • Farmall

Jättefina klänningar 1700tal. Du är otrolig du på att beställa klänningar. och vilken sambo sen! Stor eloge till honom. Jag tyckte den med rosa bakgrund var jättefin. Min typ av kjol.

Bra att resan gick utan problem och du är hemma igen. Nu behöver vi inte vara avundsjuka längre. :)

• Farmall

Ska bli riktigt kul att se hur volangklänningen blir. Tittade lite mer på den och den är väldigt häftig och om den sen blir bredare nertill.... :)

• Ocean Bride
    Sommarbrud: Klänningen är fantastisk! Men det som slog mig angående banden över axlarna är - kommer de ligga kvar på axlarna som på bilden? "Vanliga" axelband rör sig ju inte så mkt, men sådana som ligger "längre ut" kan antingen hasa ner på armen eller "in" på axeln, vilket kanske skapar ett veck på klänningen där bandet förster vid bröstet... Shit vilken konstig förklaring......

1700-tal: Välkommen hem! Vilken sambo du har som tyckte det var självklart med flera köp!! Alltså den sista klänningen är såååå fin!
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:29:48 följande:Samma problem så om ngn vet kom med förslag :) jag funderar iof på en annan färg hmm lila kanske ?
    Åh, det såg jag i ngn annan tråd... återkommer om jag hittar dem...
  • Sommarbrud

Ocean Bride: Hm smart tanke, men det kanske en smmerska i så fall kan fixa till? Det ska finnas en jätte bra här tydligen. kanske måste tänka på det ja... Jag blir så ivrig att jag inte tänker på allt

• Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:29:48 följande:
    Samma problem så om ngn vet kom med förslag :) jag funderar iof på en annan färg hmm lila kanske ?
    Bianco, men de är HÖGA klackar!!
    http://www.bianco.com/collections/product_description.html?articleno=35-41991-49&sid=e3cdb3442f17ef7eb7419282a4a0ec23
    http://www.bianco.com/collections/product_description.html?articleno=35-45372-41&sid=c6724cc1f7527aca291044f0148bebf6
    http://www.bianco.com/collections/product_description.html?articleno=25-45635-47&sid=e3cdb3442f17ef7eb7419282a4a0ec23 Ballerina...
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:46:53 följande:

Ocean Bride: Hm smart tanke, men det kanske en smmerska i så fall kan fixa till? Det ska finnas en jätte bra här tydligen. kanske måste tänka på det ja... Jag blir så ivrig att jag inte tänker på allt

Ja det kanske de kan.. Jag hade nog gått med bilden på klänningen till en sömmerska och frågat innan om det är ngt de kan fixa om det skulle vara ett problem... Så att du vet om det går att ordna innan du beställt..
    Jag vet att det hade blivit ett störmoment för mig om axelbandet hela tiden trillar ner eller inte ligger där jag vill. Och ett störmoment är det sista man vill ha på dagen D.....  Glad
  • Ocean Bride
    Sommarbrud skrev 2011-02-18 12:50:04 följande:
    Fina speciellt nummer tå gillade jag men oj oj då kommer både axelband och det mesta åka ner när jag ramlar in i kyrkan..
    hahahahahaa underbart!
  • Skumboll

Jag har hittat ett par fina skor.... men passar de till mina klänningar?

• Ocean Bride
    Skumboll skrev 2011-02-18 12:53:19 följande:
    Jag har hittat ett par fina skor.... men passar de till mina klänningar?
    Det tycker jag att de gör!

Vi kommer gifta oss i februari så jag behöver ett par med klack i kyrkan och så länge jag orkar... Ett par låga när fötterna blir trötta och ett par ute under fotografering mm.. Skrattande
Svar på tråden Den 8e kinaklänningstråden